vrijdag 12 juli 2024

Update Linus

Hoi allemaal,

Hier Linus, inmiddels al bijna 5 jaar bij mijn huidige baasje en nog altijd met heel veel plezier. Inmiddels ben ik al 9 jaar maar nog altijd wil ik heel graag mee met alle wandelingen. Elke zondag wandelen we samen met Yara, een vriendinnetje van me. Zij is heel rustig en daar houd ik van. Drukke honden ga ik liever uit de weg, dan voel ik me toch minder op mijn gemak. Maar dat is helemaal oke zegt de baas.

Toch is het niet altijd alleen maar rozegeur en maneschijn. Ruim 4 maanden geleden voelde ik mij niet zo lekker en na een aantal onderzoeken bleek ik prostaatkanker te hebben. Tja….. dat is echt heel veel pech hebben want de dierenarts zei dat bij gecastreerde honden die ziekte weinig voor kwam. Een behandeling was niet mogelijk en dat was heel erg schrikken voor de baas. Via de dierenarts kwam mijn baas in contact met een kliniek in Nieuwegein en zij werken samen met AMC (Amsterdam). Al jaren zijn wetenschappers en artsen bezig om een steeds beter werkend medicijn tegen kanker te ontwikkelen bij mensen en bij toeval ( ik ben GEEN proefdier) kwamen ze erachter dat het medicijn in ontwikkeling hele goede resultaten bereikte bij honden met blaaskanker. Het medicijn blijft in ontwikkeling en nu worden ook de eerste honden met uitbehandelde prostaatkanker hiermee behandeld. Mijn baasje wilde zeker weten dat ik geen proefhond zou zijn en heeft zich hierin erg verdiept en vastgebeten (hihi leuke woordspeling he?). Inmiddels ben ik uitvoering getest, gezien en gehoord bij de kliniek en word ik daar behandeld. Deze Linus is รฉรฉn van de 3 bofkonten die dat geluk heeft en hopelijk volgen meer hondjes.

Ik krijg injecties (zonder bijwerkingen) en ik reageer heel goed. De tumor is al ruim 3 maanden niet gegroeid. Elke 2 weken en nu om de 2 maanden krijg ik een echo, bloedonderzoek, een longfoto, een uitvoerig consult en een injectie.
Gelukkig kwam dit op mijn pad want mijn baasje kan mij nog lang niet missen en ik mijn baasje uiteraard ook niet. Ik voel mij prima en ik zie er nog steeds adembenemend mooi uit ๐Ÿ˜Š.

Tot zover mijn update. Namens mijzelf en mijn baas wens ik iedereen alvast een hele fijne vakantie!

Ben je geรฏnteresseerd in mijn behandeling?

Kijk dan eens op de site CimCure – CancerImmunotherapies





Geen opmerkingen:

Een reactie posten