woensdag 31 juli 2024

In memoriam Zaida

Mijn lief klein Pickeltje (ace Zaida) kwam eind november 2020 op bijna driejarige leeftijd bij mij aan. Amper twee uur nadat ze onder de zetel gekropen was, kwam ze naast mij in de zetel zitten en legde ze haar pootje op mijn been. Het begin van een wondermooie vriendschap. Pickels kon urenlang schootzitten en knuffelen. Het diertje gaf veel liefde en vriendschap en ik verzorgde haar met heel veel plezier. Eind mei werd ze ziek. Wat aanvankelijk leek op niesziekte, groeide op anderhalve week uit tot zware ademhalingsproblemen. Bezorgd ging ik met haar naar de dierenkliniek in Merelbeke waar een paar dagen later bleek dat ze kanker had. Pickeltje zag af en ik wou haar een lange, zware behandeling met chemo en bestraling besparen. Op 21 juni 2024, net toen de zomer begon en het pijpenstelen regende, liet ik haar inslapen bij mijn dierenarts.

Ik mis je heel hard Pickels, je was een katje om van te houden. Ik zal je nooit vergeten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten