vrijdag 6 augustus 2021

(Ace) Maya

Na het overlijden van mijn vorige hond had ik in eerste instantie niet het voornemen om weer een hond te nemen. Maar toch miste ik wat, dus toch weer een hond. Eerst geprobeerd om particulier of via het asiel een hond te krijgen. Maar het bleek moeilijk om een geschikte hond te vinden.

Via internet bij Ace gekomen, er stond een leuk hondje op de site. Vragen formulier ingevuld, daarna telefonisch contact via een vrijwilliger. Bleek dat dit hondje hartworm had en ook wat bang was. Dus bleek toch niet zo geschikt voor mij.

Toevallig had zij Maya nog voor mij, de omschrijving beviel mij en ook de foto’s. Dus ging ik ervoor. Nog één huisbezoek gehad van een vrijwilliger, goed gesprek met Bep. Bep wees mij erop dat, als ik tegen problemen aanliep, gelijk contact moet opnemen met Ace.

Maya kwam in Barneveld aan in april. Ik zag haar, was in het echt kleiner en er was gelijk een klik. De 1e dag wat hyper, maar dat was van de lange reis. Ze was binnen 2 dagen zindelijk. Ze is een vrolijk hondje, makkelijk in de omgang. Ik beleef er veel plezier van en ik word van haar rustig.

Elke dag ga ik met haar de natuur in, waar ze ook los kan lopen, wat ze ook heel leuk vindt.

De puppy cursus hebben wij gedaan en nu doe wij nog de vervolgcursus. Had het niet nodig, ze luistert goed, maar je steekt er altijd wat van op.

Ik ben de stichting dankbaar voor de goede begeleiding en dat Maya bij mij mocht komen wonen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten