zaterdag 21 augustus 2021

Dagboek van Fabienne - Een Beagletje van amper 6 maanden,...

 We kregen een telefoontje,… Ik zit in een scheiding, mijn man is vertrokken, en ik kan het niet meer aan, bla bla bla,… De hond moet vandaag weg, vandaag, het ging niet meer,… Niet lang nadat ik zei dat we hem binnen namen, ging de deurbel reeds,… Daar stond onze “enfant terrible" in volle glorie, een losgeslagen individu,… 

Hij kent geen neen, hij blaft en blaft, er staat geen stop op,… En als hij zijn zin niet krijgt, gaat hij gewoon happen,… Zijn behoeftes doet hij waar hij staat, en hij heeft een uitgesproken verlatingsangst,… Kortom, Pieterke is amper 6 maanden oud en heeft het allemaal niet mee gekregen,… 

 Persoonlijk heeft hij mijn hart al gestolen, want achter die grote bek zit een klein en lief hartje, maar het is een hondje dat helemaal heropgevoed moet worden. Hij is de gelukkigste hond als je hem aanhaalt en knuffelt, maar in het begin keek hij dan met ogen die zeiden "zal ik je es bijten?“, maar dat is ondertussen al helemaal anders,… Onze mensen zijn allemaal met hem begaan en iedereen tracht hem iets bij te leren, stapje per stapje,…

Hij ligt aan mijn bureau en slaapt rustig aan mijn voeten, is enorm trouw, zo lief, maar je mag niet weg gaan,… Even weg gaan gaat gepaard met een huilende Beagle die dan zeer ongelukkig is,… Hij heeft iemand nodig die het karakter van de Beagle kent, die zijn grote heropvoeding op zich kan nemen, en die ergens woont waar zijn geblaf geen buren uit hun vel doet springen,… Iemand met humor, want het is een figuur.

Ons Pieterke is een projectje, maar zo een lieve schat die we stilaan zien veranderen, maar er is nog een lange weg te gaan. Wie maakt van hem een gelukkige hond, die zijn leven lang aan je zijde staat?

 






Meer info over Pieterke:

NL - http://ace-charity.org/nl/honden/honden/19537 

FR - http://ace-charity.org/fr/chiens/chiens-a-adopter/19537

Geen opmerkingen:

Een reactie posten