zondag 22 augustus 2021

Update Jessie (Ace Tessy)

Ze is gezond en het is een vrolijk lief hondje! In het begin was ze bang voor basicly alles, dus ook mijn vader (die wekelijks bij ons is) en andere honden (zoals die van me schoonmoeder), maar nu gaat ze sinds 2 maanden spelen met die grote blaffende hond van mij schoonmoeder en laat ze zich door die vreemde enge man voorzichtig aaien. Ze speelt ook soms met de kat. Strand is nog steeds haar favoriete wandeling, want dan in ze lekker overal heen zonder constant terug geroepen te worden haha. Afgelopen maart waren we het eerst weer naar 't strand sinds de winter en dat vond ze zo leuk dat ze het water inrende, toen ze besefte dat dat nog een beetje koud was kwam ze snel weer terug, hahahaha.

Ze is dol op likken aan me neus (of in, bah) en dat willen we afleren, maar dat is heel moeilijk voor me omdat ik weet dat ze het uit liefde en onderdanigheid doet. Haar dingen goed leren is moeilijk omdat ze overal bang voor is en toch te enthousiast, maar met praten tegen haar alsof ze een baby is (wat ze stiekem ook is❤️๐Ÿฅฐ) heb ik haar tot nu toe toch geleerd rustig naar me toe te komen in huis en toestemming geven om de koekjes te eten van mensen die ze eng vindt. Gelukkig kwam ze op het strand al heel snel naar me toe, al moet je je daar wel klein voor maken en weer praten als baby, maar dat geeft niet. Koekjes doen ook wonderen uiteraard. Rust, regelmaat en rosbief.

Met vriendelijk groet,

Laura





Geen opmerkingen:

Een reactie posten