maandag 26 februari 2024

In memoriam Olivia

Olivia (ik noemde haar Pippa) was al een dametje op leeftijd toen ik haar in 2017 op Rotterdam Airport afhaalde. Ik wist dan ook niet of  het lastig zou worden om haar bepaald gedrag aan- of af te leren. Maar dat ging allemaal vanzelf, binnen de kortste keren was ze aan alle nieuwe geluiden, geurtjes en gewoontes gewend en sprong ze vol vertrouwen de trein in om gezellig met me op stap te gaan. Het was wederzijdse liefde op het eerste gezicht en we waren eigenlijk altijd samen. Pippa was een geweldige mix van eigenschappen: zachtaardig maar soms ook pittig, trouw zonder slaafs te zijn, slim, heerlijk eigenwijs, een knuffeldier, lekkerbek, vitale wandelliefhebber maar soms een diva als ze geen zin had in de regen naar buiten te gaan, en bovenal heel blij en lief. Gewoon een gouden hondje.

Op 9 december 2023 was helaas het afscheid. Het gemis doet nog steeds veel pijn, maar ik ben dankbaar voor de mooie jaren en koester de herinneringen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten