zaterdag 16 december 2023

Mijn hond Cyana.

Ik heb Cyana gevonden via de overkoepelende organen van een aantal dierenasiels.

Ik vond eerst een ander maar die was voor mij nier geschikt.

Ik heb gevraagd of zij mij wilden helpen om voor mij een geschikte hond te zoeken.

Daar waren ze wel bereid toe.

Een week voor de Pinksteren kwamen ze met Cyana.

Een geadopteerde hond uit Spanje.

Cyana heeft de eerste 7 jaar doorgebracht bij een echtpaar in Bergen oo Zoom.

Ze namen er een pup bij maar dat bleek niet te klikken met Cyana.

Daarom heeft het echtpaar besloten om Cyana weg te doen en is zij in Utrecht bij een opvanggezin gekomen.

Ik vertelde wel dat het voor mij niet mogelijk was om naar Utrecht te komen.

Zij vonden dat geen probleem en kwamen 2e Pinksterdag bij mij thuis om kennis te maken met Cyana.

Dat klikte meteen en hebben we afgesproken dat ik Cyana ga adopteren.

De vrijdag na de 2e Pinksterdag hebben ze Cyana bij mij gebracht en sindsdien zijn we samen.

Ze kan heel goed alleen zijn en sloopt de boel ook niet.

Als ik boodschappen ga doen of ik ga werken een paar uur dan geef ik dat aan bij haar en zij begrijpt dat heel goed.

Ze gaat dan op mijn stoel liggen en dan weet ik dat het goed is.

Als ik dan thuis kom is ze heel erg blij en danst ze om mij heen.

Ze krijgt hiervoor dan ook een beloning in de vorm een stokje wat ze lekker vindt.

Dit is hetzelfde als we een stukje gewandeld hebben dan blijft ze net zolang blaffen tot ze de beloning krijgt.

Ik vind ook nooit geen uitwerpselen als ik thuis.

Een hele enkele keer komt dat voor en daar straf ik haar niet mee omdat ze dan niet weet waarvoor ze gestraft wordt.

Een keer heb ik meegemaakt dat ze uit de riem schoot omdat ze rondom een paal ging en zij haar eigen los trok uit de halsband en hard weg liep.

Ik roepen maar ze kwam niet terug en ik ben 2 keer om de flat heen gelopen waar ik woon maar geen Cyana.

Ik naar huis met de gedachte dat ik haar kwijt was en dan zou ik maar Amivedi bellen die ervoor zorgt dat de hond weer terug komt maar gelukkig kwam het niet zo ver.

Ik liep naar binnen in het appartementencomplex waar ik woon en ga zoals altijd met de lift naar boven en tot mijn verbazing zat ze voor mijn deur te wachten en was zeer blij mij weer te zuen.

Wie haar binnen heeft gelaten weet ik nog steeds niet maar ik ben degene wel dankbaar die dat gedaan heeft.

Cyana is daarna niet meer van mijn zijde geweken en als we een stukje gaan wandelen dan laat ik haar het laatste stukje los en loopt ook niet weg.

Ze blijft dan naast mij lopen.

Cyana trekt ook niet aan de riem.

Ik ben hier wel blij mee omdat ik zelf niet zo goed op mijn voeten sta en ik een wandelstok nodig heb om te lopen zou het ook niet fijn zijn als ze veel trekt.

De ervaringen met ACE ben ik wel blij mee omdat jullie regelmatig vragen hoe het met de hond is en dat vind ik toch wel erg fijn.

Met Cyana ben ik 1 keer naar de dierenarts geweest om haar nagels te knippen.

In februari ga ik weer voor de jaarlijkse inentingen en de gebits controle en dan zal ik vragen voor de testen.

Nogmaals, ik ben erg blij met Cyana en ik zou haar niet meer kunnen missen.

Ze is 7 jaar, bijna 8 maar ze is nog erg jong van geest en speelt ook graag met de knuffels die ze heeft. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten