zondag 24 december 2023

Een berichtje van Martes

Beste mensen van ACE|SHIN,

Hier een berichtje van Martes , wellicht een oude bekende voor de 'oudere' ACE supporters onder ons. Ik heb Martes als ik me niet vergis ergens rond 2012/2013 geadopteerd. Martes is als laatste door Fabienne uit een vreselijk dodingsstation gered, in eerste instantie kon hij niet mee omdat haar bus vol zat met geredde hondjes. Fabienne kon Martes moeilijk vergeten en is die bewuste dinsdag omgedraaid om Martes toch nog op te halen (vandaar zijn naam, Martes is Spaans voor dinsdag, zijn geluksdag). Martes heeft nog ruim 3 jaar in de refugio gezeten, ik adverteerde zelf hondjes voor ACE en Martes kon maar geen baasje vinden. Ondanks dat ik al twee hondjes had mocht hij toch bij mij komen wonen en mijn Maltezer en mijn andere ACE hondje Indy (ACE Chispy). In 2014 is Indy overleden, in maart dit jaar mijn Maltezer, maar Martes hoeft zich niet te vervelen, we hebben inmiddels nog 3 maatjes voor hem rondlopen, en ondanks dat hij de senior is hier in huis kan hij gelukkig met alles en iedereen goed overweg. Naar schatting is hij inmiddels al een jaar of 15/16 … wie zal het zeggen. Hij heeft me al een paar keer lagen schrikken door epileptische aanvallen, hij is doof en blind en zo dement als een deur, maar hij redt zich nog steeds op zijn manier prima tussen het jonge grut. Ik moet zeggen dat ik zelden zo'n taai ras heb gezien als een podenco ... We hopen nog een tijdje van Martes te mogen genieten, ondanks al zijn ouderdomskwaaltjes, nog elke dag dankbaar dat hij bij ons mag zijn en hier rustig oud mag worden na zijn slechte start in het leven. En voor een ieder die twijfelt over een wat oudere hond adopteren, ze zijn het echt waard !!!

Groetjes van Joyce en uiteraard Martes ! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten