donderdag 8 juni 2023

Met deze nog een beetje info over mij, de Ramon (Ace Farmer).

Ik ben nu al een dikke twee maanden bij mijn mensen in de Ardennen. Verleden week zijn we op vakantie vertrokken naar hun mensendochter en minimensjes die in Spanje wonen. Dus ikke mee terug naar Spanje met de auto samen met mijn hondenzusje Ziva (Ace Elisabeth).

We deden dat natuurlijke met enkele tussenstoppen want de afstand was 1600 km en dat is er wat over voor ons viertjes.

Eerste stop in Frankrijk, Dolus-le-Sec, waar we verbleven in een boerderij met ezeltjes, kippen, eendjes, ganzen en daar had ik al direkt een vriendinnetje Amelie, en dat was een grote meid zeg. Een Leonberger zeiden ze daar. Ik was toch nog een beetje verlegen maar mocht vrij in de grote tuin lopen die volledig omheind was. Spannend hoor. Gelukkig was mijn zusje Ziva er ook bij. De Franse mensen waren ook zeer lief tegen mij maar toch bleef ik nog wat op afstand hoor. Na een nachtje goed slapen vertrokken we naar onze tweede bestemmng nl. Baskenland - Zarautz.

Met de auto meerijden is geen enkel probleem voor mij hoor. Dat vind ik leuk. In Spanje aangekomen maakten we enkele mooie wandelingen en weet je, daar mocht ik voor de eerste keer rondlopen op het grote strand. Was dat even leuk zeg. Met mijn oortjes flapperend in de wind holde ik heen en weer met af en toe mijn pootjes in de zee. Wat ben ik toch een geweldige bofferd zeg. Als mijn mensen roepen - Ramon kom -, was ik heel gehoorzaam zoals mijn hondenzusje. Ah ja, anders aan het lijntje natuurlijk. 

Toen we een terrasje deden en op restaurant gingen kregen mijn mensen een dikke pluim omdat we allebei zo een flinke opgevoede hondjes zijn, echt waar. Ikke en mijn mensèn fier natuurlijk.

En dan na twee nachtjes slapen vertrokken we naar ons eindadres Moralzarzal. 

Daar vertel ik nog wel meer van als ik wat uitgerust ben.

 

Een gelukkige Ramon.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten