zondag 23 oktober 2022

LAAT ME EVEN

Je hebt me eerst gelaten

In mijn eigen holletje

Bijkomend van alles

 

Je hebt niets geΓ«ist

Je vroeg af en toe wat aan me

Maar ik twijfelde vaak 

Wist het gewoon even niet

 

En je hebt dat gelaten

 

Ik voelde me de eerste weken zo verdwaald

Was alles zo kwijt

Ik kon je niet eens observeren

Mijn eigen wereldje was meer dan genoeg

 

Je hebt me gelaten

 

Beetje bij beetje ging ik jou ervaren

Hoorde je lopen

Rook je geur 

 

Ik keek nog niet echt naar je

Dat was me een beetje te veel

Je hebt me dat ook nooit gevraagd

 

Beetje bij beetje ging ik je leren kennen

En jij mij

Ik zag je soms kijken

En dan keek ik terug

 

Je zat vaak op de grond

Verderop

Gewoon te wachten

 

Dan stond je weer op

Ik kon het niet

 

En toen die ene keer

Durfde ik

Je zat zo stil,

Zo zacht

En ik liep naar je toe

Godzijdank raakte je mij niet aan

Ik kon je helemaal besnuffelen

En je wilde niks van me 

 

Ik heb je leren kennen

Beetje bij beetje

Ik ben je gaan vertrouwen

Stapje voor stapje

 

Nu durf ik je toe te laten.

 

= Een herplaatste hond = 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten