maandag 29 april 2024

In memoriam Nina (Ace Faiza) πŸ’”

Afgelopen vrijdag (26 April) hebben we helaas onze lieve Nina hebben moeten inslapen.

Nina was 14+ jaar oud. Ze kwam bij ons als 'Faiza' vanuit Spanje. 

We zijn er allemaal helemaal kapot van. Nina was ongeveer 1,5 jaar oud toen we haar adopteerden en ze is meer dan 12 jaar ons vriendinnetje geweest. En zoveel meer dan dat. Nina was een lid van onze familie, ze was mijn zuster. Zo voelde dat.

In 2016 verhuisden wij van Nederland naar Canada en Nina verhuisde met ons mee. Na een korte periode van wennen hier vond ze het hier geweldig!

Het strand was haar grote favoriet!!

Ik werkte vanuit huis dus we waren eigenlijk altijd samen.

En dat kwam vorige week tot een einde. Nina was een hele oude dame en begon te wankelen, ze was heel broos. We moesten helaas besluiten om haar te laten gaan, omdat we haar de belofte hadden gemaakt dat we haar niet zouden laten lijden.

De dierenarts kwam bij ons thuis en omringd door ons en onze andere twee honden, hebben we afscheid van haar genomen. Nu is het wachten op haar urn, en dan is ze weer bij ons. Waarschijnlijk strooien we haar as uit op het veld waar ze zo vreselijk graag speelde en rende.

We zijn zo ontzettend dankbaar voor het feit dat we Nina zoveel jaren bij ons hebben gehad. Wat was ze lief, vrolijk, onhandig, ondeugend, grappig, maar vooral.... zo lief!!  Ik heb een paar fotos toegevoegd aan deze email.

Ik wil jullie nogmaals danken voor het geweldige werk dat jullie doen! Ik ben ontzettend dankbaar dat we Nina via jullie hebben mogen adopteren. Dank je wel dat jullie nog steeds zo hard werken om dieren zoals haar een tweede kans op een goed leven te geven!

Nina heeft ons leven zoveel mooier gemaakt en hoewel de pijn van het gemis echt vreselijk is, hebben we zoveel mooie herinneringen met haar!!

Ze zal altijd bij ons zijn!

Nina's herdenkingsplekje in ons huis.


Nina vond het heerlijk om in de auto te rijden! We gingen vaak samen op pad.

Nina op het strand, wachten tot ik de bal gooi en super opgewonden! Ze vond het

heerlijk om het water in te rennen! (dit is Lake Ontario, zoet water)


Nina ging altijd met ons mee op vakantie; we hebben een camper en ze vond het heerlijk om op ontdekking te gaan.

Nina was gewoon zo ontzettend lief!!

Deze compositie heb ik na haar overlijden gemaakt. Toen Nina bij ons kwam, werd ze beste maatjes met onze oudere Doberman Zorro. Ik geloof dat hij haar opwachtte om de grens tussen dit leven en het volgende over the steken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten