dinsdag 23 april 2024

Ace Flip ( nu Jip )

Vorige week donderdag kwam Jip met zijn bazinnetje naar ons toe.

Ik kende haar en Jip uit mijn nazorg.

Hij was niet gelukkig bij haar en haar andere hondjes, en trok zich terug.

Sindsdien is hij bij ons in opvang en doet het heel goed.

Na een paar daagjes behoedzaam om ons heen draaien en afwachtend kijken voelt hij zich al heel wat meer thuis.

Jip is een jong en blij hondje, maar ook nog wat onzeker.

Daar wordt aan “gewerkt”, maar ik moet echt zeggen dat ik nog niets raars of verontrustends in zijn gedrag binnen en buiten heb opgemerkt.

Hij is speels, een echt clowntje, zindelijk, slaapt s’nachts op de bank in een lekker dekentje, en houdt van wandelen.

Dat gebeurd met enthousiasme, dus ik moet hem af en toe even “corrigeren” met een rukje aan de lijn.

Jip luistert naar zijn naam en gaat keurig zitten voor een koekje/snackje.

Hij stelt zich terughoudend op naar mijn 2 oudere hondjes en weet zijn plek in de roedel, dus de klik is er!

Jip is ook gek op knuffelen en aaien, al kijkt hij graag eerst even de kat uit de boom.

S’morgens moet hij weer even wennen dat hij bij ons is, dan loopt hij van me weg, maar dat is snel over.

Hij is er ook pas ruim 4 dagen.

 

Al met al is Jip een super gezinshondje!

Wij zoeken dan ook het liefst een adoptiegezin met eventueel wat oudere kinderen, en echt een must…..al een andere hond(en) aanwezig.

Jip is een echt roedelhondje.





Informatie over Flip vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten