zondag 29 oktober 2023

In memoriam PJ

Ik mis 'm, mijn zo bijzondere mooie rooie vriend. Ik mis 'm, mijn slapie. Ik mis 'm, mijn heerlijke blèrkont. PJ (geadopteerd van ACE als PK) is niet meer. Kort geleden is hij over de regenboogbrug gegaan, als gevolg van onherstelbaar nierfalen. Hij was nog maar 7,5 jaar.

Wat een bijzondere vriend was hij: mensgericht, altijd in mijn buurt, ook 's nachts als hij onder de dekens lag te spinnen en te slapen. Hij kon vanaf dag 1 met alle andere katten, honden, papegaaien, kippen overweg, ik heb hem nooit lelijk zien doen tegen wie dan ook. Menigmaal heeft hij me een hoedje laten schrikken, want tjongejonge, wat kon hij klaaglijk en keihard mauwen. Vocaal soms zo duidelijk aanwezig, dat ik - dag of nacht - halsoverkop ging kijken of er iets ergs gebeurd was. Gelukkig was dat nooit zo en leek het er dan elke keer op, of PJ met een grote grijns op zijn snoet mij tevreden uit zat te lachen.

Zo onverwacht als hij nu gegaan is, zo onverwacht kwam hij ook bij ons 2 jaar geleden. Als noodopvang wandelde hij zomaar ineens ons huis en hart binnen. Hij bij ons, wij bij hem, liefde op het eerste gezicht van beide kanten. Lieve lieve PJ, mooie bijzondere vriend, wat was het geweldig om jou in mijn leven, mijn hart, mijn huis te hebben gehad! πŸ’™

Zo onverwacht als hij mijn huis en hart binnenliep twee jaar geleden, zo onverwacht moest ik  hem ook weer missen. Maar in mijn hart zal hij altijd blijven, mijn lieve grote mooie vriend PJ








Geen opmerkingen:

Een reactie posten