vrijdag 7 april 2023

In memoriam: Logan

Zijn bedroefde vrouwtje schrijft: "Lieve Logan, je kwam in mijn leven op een moment dat ik het erg zwaar had. Dat je zo hard leek op een hond die ik 30 jaar geleden uit het asiel haalde, was puur toeval, dacht ik. Je was wel wat kleiner, maar vanaf de allereerste avond op Zaventem had je mijn hart gestolen. 

Je was getraumatiseerd en mishandeld, maar met geduld en wederzijdse liefde hebben we elkaar geholpen, maar dat deed ook Sam de hond van de buurvrouw en later Jef, je laatste vriend. 

De sleutelhanger die ik ooit kocht op een Shin-dag met opschrift 'Who rescued Who?' was voor ons echt van toepassing. Samen hebben we mooie momenten gehad, zijn we op reis geweest en hebben we veel gewandeld. 

Hoe jij je zo snel aanpaste aan een leven tussen en met paarden was bijzonder. Ook je agressie naar andere honden kregen we goed onder controle en zo maakte je nog een heleboel vriendjes. Je bracht het zelfs zover dat je op de hondenschool mee mocht helpen andere agressieve honden tot kalmte te brengen. Je bleef wel heel gevoelig en wanneer je werd 'aangevallen' of pijn had, kon je zo ontzettend hard jammeren. Je kalmeerde alleen als ik je vastpakte en suste. We hebben vaak gelachen met je zot gedrag, je lighoudingen en je hangoren die plots wel rechtop konden staan. 

Ruim een jaar geleden gingen we door een moeilijke periode. Even heb ik eraan gedacht om je af te staan aan iemand anders die je een beter leven kon geven. Maar we kregen het toch opgelost. Nu kon je de hele dag vrij rondlopen, je ging mee naar de stallen, je had een ferme vriend naast je lopen, het was top! 

Jammer genoeg werd je afgelopen dinsdag plots getroffen door een hevige en langdurige epilepsie aanval en moest ik een afschuwelijke beslissing nemen. Ik wou je een hoop leed en pijn en een leven zonder kwaliteit besparen... maar mateke... dit was voor de achterblijvers zo moeilijk en verdrietig. Kleine rossekop, krullenbol, clown... ik ga je vreselijk hard missen...en heel veel mensen en viervoeters ook.

Mensen van SHIN, bedankt dat ik de kans kreeg om van dit hoopje ellende een fantastische vriend te maken.”





Geen opmerkingen:

Een reactie posten