dinsdag 25 april 2023

In Memoriam Jippie (ace Liliane)

Met veel verdriet laat ik weten dat ik 19 april j.l. Jippie (ace Liliane) heb moeten laten inslapen. Jippie een klein lief hondje met een beschadigd zieltje. In de eerste jaren van haar leventje in Spanje op straat heeft ze heel veel trauma opgelopen. Tegen elke hond blafte ze uit voorzorg al. Ze schrok van heel veel geluiden. Haar vaste route met uitlaten wilde ze het liefste lopen. Waar veel drukte was voelde ze zich ongemakkelijk. Ze was altijd zo blij wanneer ik weer thuis kwam van werk of boodschappen doen, sprong met haar kleine pootjes hoog en maakte veel kabaal. Haar rots in de branding was Moortje ook een ace hondje. Toen ik Moortje 2 jaar geleden moest laten inslapen werd het voor Jip lastiger om zich op haar gemak buiten te voelen want ze had altijd Moortje gevolgd. Jip was een super lief en dankbaar hondje ze wilde het liefste bij je zitten. Hield ervan om geaaid te worden en dan keek ze je zou dankbaar aan. Wanneer ik met haar op visite was zat ze bij mij op de stoel met haar hoofdje op schoot. Thuis was ze het gelukkigste.

Ze hield mij altijd in de gaten. Jip heeft wel gezondheidsprobleempjes gekend. 2 jaar geleden kreeg ze o.a. een bacterie waardoor haar ene niertje het grotendeels begaf. De prognose was dat ze 1 tot 2 jaar nog zou hebben. Verleden week ging ze opeens slijm spugen maandag gaf de dierenarts antibraak middel en ik moest het een paar dagen aankijken want Jip wilde nog naar buiten, at nog, wilde haar hondenkoekje etc. maar dinsdagnacht kreeg ze het benauwd ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan en Jip werd in een zuurstoftank gelegd. Ze hebben een rontgenfoto gemaakt en daar kwam kwam uit dat ze een vergroot hartje had en vocht achter de longen. Ze hebben haar medicatie gegeven. Wanneer ze daar goed op zou reageren had ze misschien nog een tijdje gehad.  Jip reageerde daar niet op waardoor ze het steeds benauwder kreeg. Ik werd gebeld om te komen en had geen keuze meer. Het was ineens heel snel gegaan. Ze is gelukkig in mijn armen overleden. Jip zou in juni 12 jaar zijn geworden. Jippie het lieve kleine dankbare hondje wordt heel erg gemist. Het is stil in huis. Gelukkig heeft ze 9 goede en liefdevolle jaren gekend.

Dank aan jullie dat ik haar baasje mocht zijn.

Eveline













Geen opmerkingen:

Een reactie posten