woensdag 26 april 2023

Alo in opvang in België.

Hallo, ik ben Alo, een 10jarige lieverd op zoek naar een gouden mandje. Mijn opvangmama (waar ik nu 10dagen ben) vindt mij heel lief en zachtaardig. Gezien mijn leeftijd slaap ik graag en veel. Maar ik ben ook nog fit om (dagelijks) te wandelen en te spelen. Ik speel heel graag op mezelf met een balletje! Ik ben van nature een jachthond, dit heeft wel enkele gevolgen... Op wandeling houd ik alles goed in het oog, mij loslaten is geen goed idee want dan ga ik op zoek naar een prooi en zie je me niet direct terug. Andere honden passeren, is dan weer geen enkel probleem. Soms durf ik wel aan de leiband te trekken, mijn toekomstig baasje moet dus fysiek wel in staat zijn om me tegen te houden. In mijn opvanggezin kom ik goed overeen met de andere hond, ik kan niet bij te dominante honden omdat ik me dan te veel laat doen. Mij bij een kat steken is gezien mijn jachtinstinct ook geen goed idee. Soms ben ik ook wel een sloeber, wanneer ik alleen thuis ben en ze vergeten verpakkingen van voeding (leeg of vol) weg te steken dan ruim ik dat op op mijn manier(lees: ik eet alles op...). Bij mijn opvanggezin laten ze me loslopen in huis als ze niet lang weg zijn, als ze weg zijn tussen 2 à 3 uur ga ik in de bench met een beentje of kong. Als ze langer weg zijn, ga ik in de tuin met overdekt terras. Ik vind het heerlijk om in de tuinzetel in het zonnetje te liggen. Als er beweging is aan de straatkant geef ik dit aan door te blaffen, maar niet lang. Met kinderen schiet ik heel goed op, hoe meer knuffels ik krijg hoe liever ik het heb. Binnen ga ik niet in de zetel en ga ik ook niet naar boven. Ik lig op mijn kussen of poef wel graag in de buurt van mijn mensjes! Zonder te willen stoefen, voor mijn 10 jaar zie ik er nog heel goed uit, ik ben slank en fit. Mijn opvangmama denkt dat ik wel wat heb meegemaakt in mijn verleden want soms reageer ik angstig maar het vertrouwen in de mens heb ik wel behouden!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten