donderdag 11 maart 2021

Basje

Morgen, 12 maart is Basje jarig en wordt dan 8 jaar. Hij is dan ook 5 1/2 jaar bij mij.

Een geweldig maatje. Wij lopen veel en de buren zien hem als mijn schaduw. Ondanks dat ik hem aardig heb opgevoed heeft hij toch dingetjes die ik er nooit uit kreeg.

Bas is niet alleen wagenziek maar heeft ook verlatingsangst. Dat wagenziek is door lang en heel kort trainen veranderd in 5 a 10 km die best goed gaan. Dat is voldoende voor 2 x per jaar trimsalon en 1 x dierenarts. Vakantie is er niet bij. Hem ergens anders heen doen en alleen gaan gebeurt ook niet. Daar voel ik me niet lekker bij.

Autorijden zal zijn hobbie nooit worden. Dat houdt in dat ik oeverloos lang met die auto doe. Maak geen kilometers.

Verder mogen  hier geen vreemde mannen binnen. Hij bijt ze gewoon in hun kuiten. Maar ook hier moet wel eens een monteur naar binnen. Daarvoor heb ik een bench waar hij normaal alleen in zit als ik even boodschappen doe. Zolang hij mij niet daadwerkelijk de deur uit ziet gaan jammert hij niet. Kost ook even wat training maar is goed te doen. En mijn kleine rakker is het meer dan waard.

Ik hoop dan ook dat we hier volgend jaar weer terug zijn voor zijn 9e.

Groetjes, Belia en Basje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten