dinsdag 1 maart 2016

Dani

Op zoek naar een Dobermann herplaatser en geëindigd met mijn kleine Dani. Ik geloof dat het leven met ons bepaalde bedoelingen heeft en zo kwam ik via een zoekomweg op de website van ACE terecht en vond ik niet een Dobermann maar vond ik Dani. Na een voortvarende intake en een snelle mogelijkheid om Dani over te laten vliegen vanaf Malaga, kwam hij samen met nog 6 andere hondjes op 20 oktober 2015 aan op Rotterdam/The Hague Airport. Met z’n tweetjes in een bench, en vanaf het moment dat hij daaruit kwam kwispelde zijn kleine staartje en was iedereen eigenlijk al zijn vriendje. Je kon de liefde van de ACE mensen voelen voor Dani, echt heel fijn. En zo is Dani nog steeds. De eerste nacht heb ik bij hem op de bank geslapen, en we zijn nu maatjes voor het leven. Dani is vanaf dag 2 in contact geweest met grote honden. Dagelijks lopen wij in het bos, op het strand of waar we maar kunnen en vaak samen met mijn vriendin met 2 grote Rhodesian Ridgebacks. Dani speelt met alles, groot, klein, reutje, teefje, het maakt hem allemaal niet uit, zolang ze maar met hem willen spelen. Dani is een jager, vogels, poezen, mollen wat hij maar na kan jagen of op kan graven dat is voor hem. Inmiddels is hij zo’n 14 maanden en volop aan het puberen. In het bos kan ik hem volledig kwijt zijn, waarna hij op een kruising kan staan met een blik van “jeetje waar bleef je nou”! Dani is absoluut een halve Beauceron waarschijnlijk het product van een verliefdheid tussen en Beauceron en een Tekkel, of in elk geval een soort op lage brede pootjes. In zijn hoofd is hij echt een grote stoere Beauceron en dat maakt hem heel intrigerend. Ik ben ontzettend blij met mijn maatje en ik ben ook heel erg trots op en tevreden met het werk dat door ACE wordt verricht.

Er sluimert een stille wens voor een vriendinnetje voor Dani en die komt zeker weer bij ACE vandaan.


Heleen Koppenol




Geen opmerkingen:

Een reactie posten