vrijdag 21 januari 2022

Hira en Shepke (vroeger Amy en Leko), binnenkort 2 verjaardagen!

 

Shepke
                        

28 januari 2021 was een spannende dag want veel hondjes zouden aankomen in Overijse, ook Leko. Ze waren al een dag later dan verwacht, dus het was voor de hondjes een extra lange tocht geweest. En daar was dan eindelijk Leko, met zijn ene oortje. Leko begon aan een nieuw leven en kreeg een nieuwe naam: Shepke.

Al gauw was er een klik en sindsdien is onze band alleen maar gegroeid. Shepke is een ontzettend lieve hond, die snel dingen oppikt en begrijpt. Heel aanhankelijk ook, en als hij je aankijkt met die grote bruine ogen, kan je niet anders dan smelten. Hij is altijd in mijn buurt en wacht stilletjes aan het hek als ik even weg ben. Hij is dan superblij als ik terugkom. Binnenkort is hij één jaar hier, voor mij een enorme verrijking met onvoorwaardelijke vriendschap en trouw, zoals je alleen van een hond kan krijgen. 

Hira
                               

Op 2 februari is het 9 jaar geleden dat ik Amy ging ophalen bij haar opvangmama in het verre Limburg, op een koude besneeuwde winterdag. Amy was een al wat oudere hond (toen ongeveer 6 jaar), die veel had afgezien in haar Spaanse leven. Ze hadden haar oortjes afgesneden en ook haar staart. Maar wat was het een lieve dame, ontzettend dankbaar ook. Ik heb haar Hira genoemd.

Ik had gehoopt haar nog een paar jaar een warme, liefdevolle mand te kunnen geven en kijk… dat is nu al 9 jaar. Ondertussen is ze oud (15 of 16 jaar), maar nog alive and kicking. Met 2 pilletjes per dag houden we haar artrose onder controle en elke dag wandelt ze nog een paar honderd meter en daar neemt ze ruimschoots haar tijd voor, ze geniet er zo van. Hopelijk mag ze hier nog wat jaren rondslenteren. Mijn eigenwijze, eigenzinnige, soms koppige maar o zo lieve diva. 



Dankjewel mensen van ACE om me de liefste, flinkste en leukste hartendiefjes van de hele wereld toe te vertrouwen !!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten