vrijdag 27 november 2020

LAAT UW HOND NOOIT ONBEHEERD ACHTER

 IK MAG NIET MEE DE WINKEL

Wekelijks moet mijn baasje naar de supermarkt inkopen doen. Ik mag dan naast de fiets mee rennen zo strek ik mijn poten en haal ik een frisse neus.
Heerlijk door de plassen een zucht wind door mijn haren.
We zijn gearriveerd bij de supermarkt. Baasje stapt van haar fiets en ik wordt vastgelegd aan een paal of hekwerk.
Trouw zit ik buiten te wachten terwijl baasje haar inkopen binnen doet. Voor mij is het inmiddels normaal al die mensen die ik naar binnen en naar buiten zie gaan. Mensen die me voorbij lopen of fietsen. Zit gewoon geduldig te wachten op baasje.
Hé daar komt een man me aaien dat is lief maar dan haalt hij mijn lijn los en neemt me gauw mee de hoek om. Voordat ik het weet zit ik in een donkere ruimte de bodem is glad. Comfortabel is het niet.
Waar ben ik.....? baasje waar ben jij? wat gebeurd er met mij.. ? Het gehobbel en de bochten laten mij van links naar rechts glijden in deze donkere ruimte.
Waar ga ik heen???
Plotseling staan we stil ik hoor 2 mannen praten buiten deze donkere ruimte. De deuren gaan open het licht doet pijn aan mijn ogen. Met een ruk wordt ik eruit getrokken en wordt in een vies hokje gestopt.
Geen warm dekentje, water of voer te vinden.
Kan me nauwelijks omdraaien zo klein hokje.
Zie ook andere soortgenoten ze liggen er allemaal erg treurig bij.
Baasje waar ben ik waar ben jij?
Moraal van het verhaal :
LAAT UW HOND NOOIT ONBEHEERD BUITEN TERWIJL U ZELF MISSCHIEN MAAR 1 MINUUTJE BINNEN BENT.
VOORDAT HET TE LAAT IS EN OOK UW HOND IN VERKEERDE HANDEN TERECHT KOMT EN FUNGEERT ALS BROODFOK HOND OF VECHTHOND.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten