dinsdag 27 augustus 2024

Bruno (ACE Pluto) is nog steeds opzoek naar een nieuwe mand!

Voor Bruno zijn we op zoek naar een huisje zonder kinderen (‘vaste' kinderen die af en toe op bezoek komen zou wel kunnen). Het is een leuke hond voor actieve mensen en zou samen trainen erg leuk vinden. Binnen in huis kan hij goed zijn rust pakken. Bruno verblijft nog bij de huidige adoptanten in Vries. Wie komt kennismaken met Bruno en geeft hem een warme en veilige mand?

Zijn huidige eigenaren blijven in de tussentijd met hem trainen. Bruno heeft goede stappen gemaakt en is al rustiger in zijn gedrag. Als zijn eigenaren alleen thuis zijn met hem, is hij lekker ontspannen. Maar door veel prikkels (van oa de kinderen) raakt hij toch gespannen. Wie geeft deze lieverd een nieuw thuis?







Meer informatie over Pluto vind je hier.


Fe (ACE Pavlova) kijkt vanuit haar nieuwe thuis op de schoot van haar mens naar de Vuelta in Andalucia 💙

 


26 augustus 2014 was de dag dat Jack (ACE Barna) bij mij kwam wonen.

Al 10 jaar ben ik super gelukkig met hem en enorm blij dat ik voor hem mag zorgen. Hij is zo liefdevol en dankbaar. We hebben elkaar door en door leren kennen en vertrouwen. 

Ik hou zielsveel van hem! Hij is ondertussen 11 jaar en 4 maanden en ik hoop op nog vele mooie jaren samen ❤️.









Langzitter van de maand Augustus 🐶 Kerim

Kerim, een prachtige 2-jarige kruising, verblijft al bijna twee jaar in ons asiel. Als puraakte hij al onze harten met zijn schattige snoetje en speelse karakter. Nu, als volwassen hond, heeft Kerim zich ontwikkeld tot een trouwe, aanhankelijke vriend die niets liever doet dan knuffelen en kusjes geven.

Kerim is een mediumgrote hond met een groot hart. Hij is vriendelijk en zachtaardig, altijd op zoek naar menselijke aanraking en genegenheid. Hij geniet van rustige wandelingen en heeft af en toe een speels momentje waarin hij vol enthousiasme met een balletje rondrent. Hoewel hij doorgaans goed overweg kan met andere honden, heeft hij soms wat rust nodig als het te druk wordt om hem heen.

Deze lieve jongen heeft een baasje nodig dat hem met liefde, geduld en toewijding verder wil opvoeden. Kerim verdient een plek waar hij kan floreren en zijn trouwe en liefdevolle persoonlijkheid kan laten zien. Hij heeft al een moeilijke start gehad, maar zijn hart is nog altijd vol liefde en verlangen naar een warme thuis!

Meer informatie over Kerim vind je hier  

Langzitter van de maand Augustus 😺Prisma

Deze jongedame wacht samen met haar 2 zussen en broer al bijna 2 jaar op iemand die haar een forever home kan bieden. Prisma is terughoudend ten opzichte van vreemden, voor haar vaste verzorgers is ze echter een schat maar men dient goed te beseffen dat ze in haar forever home zeker en vast tijd nodig zal hebben om zich aan te passen.

Meer informatie over Prisma vind je hier.

maandag 26 augustus 2024

Dagboek van Fabienne - Onze Arlette, een vergeten parel!

Ze werd gevonden in de vuilnisbak, samen met haar broertjes en zusjes, vijf flessenpups. De navelstreng hing nog aan hun lijfje en het mag een wonder heten dat vier van hen het overleefden. Dag en nacht werden ze gevoed en geliefd door onze mensen.

Één van hen was onze lieve Arlette. Een droom van een hond, zeker als je van het ras houdt! Liefdevol opgegroeid bij Veerle, die haar al een jaar fostert en zo graag het allerbeste wil voor deze cross Bull Terriër. Arlette is grappig, lief, sociaal en houdt van zwemmen. Ze heeft haar zotte kuren, en is goed met andere honden zolang ze haar niet uitdagen. Ze is beste vrienden met de katten des huizes, net als met de andere grote en kleine honden, al kan ze af en toe haar brute Bull Terriër zelve zijn.

Arlette zou iemand die het ras kent en waardeert enorm gelukkig maken!!

Meer informatie over haar vind je hier.

Damira, een gekwetste ziel in het dodingstation.

Damira zat in een vreselijk dodenstation, waar ze enorm veel heeft afgezien. Ze was niet te benaderen, ze beet en verwittigde dat ze geen aanraking wenste, van niemand. Haar rugzakje heeft ze mee, wat er in steekt zullen we nooit weten, maar ze is een gekwetst zieltje. Het zal zeer moeilijk worden om adoptanten te vinden die haar een kans geven. Zij durft happen, bijten, en laat haar tandjes zien. Met andere honden is zij echter zeer sociaal. Het is een prachtig hondje om te zien, en een fijn Bodeguerootje maar ze is een projectje.

Ze kent de goede kant van de mens niet en laat dat ook duidelijk merken. In ons rescue center proberen wij een verschil te maken, en stilaan kijkt ze minder boos, maar we hebben nog een lange weg te gaan.


Informatie over haar vind je hier.


Nola (ACE Nokia) vandaag 2 jaar bij ons en wat is ze veranderd sinds die eerste dag.

We hebben er nog geen minuut spijt van. Dank je fabienne voor dit mooie geschenk. 





In memoriam Respeto

Lieve Respeto, mijn dikke jongen. 8 jaar geleden kwam je in ons leven na een heel zwaar leven als kettinghond. Je was vijf jaar, woog 48 kg en doodsbang van alles. Wij wonnen vrij snel je vertrouwen maar de wereld buiten en dan vooral mannen bleef voor jou angstaanjagend. Doorheen de jaren werden de angsten minder. De eerste maanden kwam je goed bij en uiteindelijk woog je een goeie 70kg. Doorheen de jaren heb je ons ook door heel zware tijden geholpen en net zoals wij jou hadden gered, heb je ons ook gered van de demonen die op ons pad kwamen. 

De laatste maanden werd je steeds strammer en een vermoedelijke neustumor heeft ervoor gezorgd dat je steeds meer en meer achteruit ging. De laatste dagen kon je niet meer stappen zonder hulp dus het was tijd. Toen je stierf woog je opnieuw 48kg. In het najaar gaan we een mooie boom uitkiezen en jouw assen worden begraven bij de boom zodat je altijd blijft verder leven. 

Respeto, lieve jongen, nooit zullen we jou vergeten. Forever in our hearts.  



HOND VAN DE WEEK: Pedro

Pedro en Luis zijn gered van een dodenstation waar de deuren gingen sluiten. Twee geweldige sympathieke broers, twee kanjers, twee schatten. Ze zijn enthousiaste viervoerters die altijd klaar staan om te wandelen, te spelen, te ravotten. Ze zijn van karakter erg lief en aanhankelijk naar mensen toe. Ze kunnen apart geplaatst worden, zijn erg sociaal met mens en dier. Een toffe metgezel en zeker een beste vriend!


Informatie over Pedro vind je hier.


 

KAT VAN DE WEEK: Tavio

Tavio, Teyo en Tulia zijn kittens van mama Temprana. De kittens waren in een hele slechte toestand wanneer ze bij ons binnen zijn gekomen. Temprana heeft haar uiterste best gedaan maar heeft toch 2 kittens moeten afgeven, hun lichaampjes waren te zwak.

De overige 3 kittens echter zijn grote schatten, ze genieten van de aanwezigheid van hun vriendjes en adoreren hun verzorgers. Ze zijn enkel nog op zoek naar hun eigen forever home!


Meer informatie over Tavio vind je hier.


 

Onze kliniek patiëntes….

 


Shakespeare is helemaal thuis!

 



In memoriam Brunios 3316

Met pijn in ons hart hebben wij zaterdag 24 augustus jl. helaas afscheid moeten nemen van Brunios.

Brunios is in januari 2011 in ons leven gekomen als pupje van ongeveer 6 maanden.

Vanaf dat moment heeft hij ons leven verrijkt. Hij was de liefde van ons leven, altijd vrolijk, speels en vol onvoorwaardelijke liefde.

Afgelopen vrijdag ging het echter mis; hij was niet meer zichzelf en na een bezoek aan de dierenarts bleek hij een acute alvleesklierontsteking te hebben. De artsen hebben alles gedaan wat in hun macht lag, maar het mocht niet baten, in nog geen 24 uur ging hij heel snel achteruit. Daarom hebben wij zaterdag de zeer moeilijke beslissing moeten nemen om Brunios te laten gaan.

 

Wij zijn zeer aangedaan door dit plotselinge verlies.

Wat wij van Brunios hebben geleerd is gelukkig zijn met de kleine dingen in het leven, zoals een wandeling, spelen met een balletje of een ritje maken met de auto, maar het meest belangrijke: het geven van onvoorwaardelijke liefde.

 

Lieve Brunios, wij zullen altijd van je blijven houden! 





In memoriam Floyd

Bericht van zijn bedroefde baasjes: "Goeieavond Fabienne en ACE SHIN team, met heel veel pijn in ons hart melden we jullie dat Floyd niet langer bij ons is. Hij is op 12 augustus ingeslapen ten gevolge van een interne bloeding en milt- en leverkanker. We zijn er kapot van, het is allemaal heel snel gegaan. Onze grote jongen, onze rots in de branding rent nu vrij. We zijn dankbaar voor de meer dan 7 jaar dat hij bij ons was en vooral voor de ontelbare, mooie herinneringen die we samen hebben gemaakt. We missen hem."



Op 8 augustus werd Vix zijn eerste verjaardag gevierd!

 





In memoriam Saartje (Ace Anka)

Saartje.

8 Jaar geleden kwam ze als Anka naar Nederland. We wisten niet erg veel van haar verleden. Ze was naar schatting bijna 4 jaar oud en had tot dan toe waarschijnlijk een slecht leven gehad. Ze werd gevonden in een dodingsstation met een gebroken achterpootje.

In Malaga werd ze wat opgelapt en kwam rond kerst 2016 naar ons toe. 

Om een frisse nieuwe start te maken noemden we haar Saartje. 

Na een aanvankelijk wat moeizame start veroverde ze onze harten. Met wat geduld zagen we een fantastisch lieve hond ontstaan. Wat was zij lief, bescheiden, empathisch, intelligent en aanhankelijk. Hoewel ze aardig getraumatiseerd bleek hebben wij met volle teugen tot de laatste dag van haar genoten. 

Helaas bleek ze op 23 augustus ernstig ziek waardoor wij afscheid van haar hebben moeten nemen. Een fijnere en trouwere vriend konden wij ons niet wensen.

Saartje bedankt voor alles.








Fijn begin van de week van onze lieve Farrah!

Farrah (4 jaar) was een bang wezeltje, maar stilaan met de knuffels en aandacht van ons team, onze vrijwilligers zag je haar stilaan veranderen in een blije meid. Eens ze je kent geeft ze zich helemaal over en groet en speelt, en wil graag knuffelen. 

Farrah is een goed hondje die even tijd zal nodig hebben, haar terughoudenheid zal dan plaats maken voor een trouwe beste vriend. Wie die tijd en even geduld kan opbrengen moet zeker aan deze knappe meid denken! 


Meer informatie over haar vind je hier.


zondag 25 augustus 2024

Dagboek van Fabienne - Rust zacht, Zoya en Martinus. 💫

Deze week verloren we twee levens… Eerst moesten we afscheid nemen van Zoya, ons Podencootje met nierfalen, en deze ochtend troffen we Martinus dood aan in zijn mandje… We hadden het zo graag anders gezien voor hen, maar het heeft niet mogen zijn…

Zoya ging de laatste dagen enorm achteruit, haar niertjes waren het aan het begeven, de behandelingen sloegen niet meer aan. Al sinds we haar gered hebben uit het dodingstation zagen we dat er iets aan de hand was, en al snel werd duidelijk dat haar nieren niet werkten naar behoren. Al die maanden was ze een vaste waarde aan onze kliniek, een grote deugniet die elke dag wel iets nieuw wist te verzinnen om ons bezig te houden.

En dan Martinus… De Stafford die we gered hebben van een dakterras. Hij kwam binnen in erbarmelijke toestand, graatmager, meer dood dan levend. Het heeft maanden geduurd voordat hij er weer bovenop was… Hij had hieraan een dusdanig rugzakje overgehouden, dat alleen onze mensen – de mensen die hij kende - alles met hem konden doen. Maar hij was dol op zijn balletje(s) en zijn eten…

Het is niet te geloven… Zo intens verdrietig, zo frustrerend dat we hen nooit gelukkig hebben kunnen zien in een thuis, omringd met liefde, bij een liefhebbend baasje dat hen verwent.

Ik wil graag iedereen bedanken die van hen hield, iedereen, want het zijn niet alleen onze mensen in de refugio die hen in hun hart droegen, maar ieder van ons die vecht voor deze lieve honden die ooit werden weggegooid.  Afscheid van hen moeten nemen in onze refugio is het ergste wat wij moeten meemaken, net omdat we elke dag zo hard ons best doen om een waardig baasje voor hen te vinden…

Rust in vrede lieve Martinus, lieve Zoya... We zullen jullie koesteren in ons hart, voor altijd! ❤️ 






***Kaarsenverkoop***

Onze vrijwilliger Eef heeft diverse kaarsen gemaakt t.b.v. ACE|SHIN.

De opbrengst van de verkoop van de kaarsen wordt gebruikt wordt om bij te dragen aan de transportkosten van Nederland naar Spanje, voor het in Nederland ingezameld voer, medicatie en andere dierenbenodigdheden.

Ben je op zoek naar een leuke kaars om bijv. cadeau te doen, als kerstgeschenk, relatiegeschenk of gewoon voor jezelf, stuur dan een mailtje naar candicewale@gmail.com voor meer informatie / extra foto's.

Ophalen kan in Oudenhoorn en verzenden is mogelijk bij aankoop vanaf EUR 10,- (verzendkosten in overleg).   


 

𝐑𝐢𝐣𝐝 𝐣𝐢𝐣 𝐛𝐢𝐧𝐧𝐞𝐧𝐤𝐨𝐫𝐭 𝐠𝐫𝐚𝐚𝐠 𝐢𝐧 𝐝𝐞 𝐠𝐫𝐨𝐞𝐧𝐞 𝐭𝐫𝐮𝐢 𝐯𝐚𝐧 𝐉𝐚𝐬𝐩𝐞𝐫 ?𝐁𝐫𝐞𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐨𝐝 𝐮𝐢𝐭 𝐨𝐩 𝐨𝐧𝐳𝐞 𝐨𝐧𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐯𝐞𝐢𝐥𝐢n𝐠! 𝐇𝐨𝐨𝐠𝐬𝐭𝐞 𝐛𝐨𝐝 𝐢𝐬 𝐦𝐨𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐞𝐥 450€

  


Wat een geweldfige prestatie van Jasper Philipsen in de Tour. Bovendien is hij een grote dierenvriend. Via de tussenkomst van vrijwilliger Danny (waarvoor een enorme bedankt) schenkt hij een gesigneerde groene trui van de Tour de France 2023! Wij mogen deze veilen en de opbrengst gebruiken voor de refugio.

Hoe bieden? via https://ace-charity.org/veiling/

Tot wanneer? tot aan de SHIN-dag in België (22 september), waar Fabienne de definitieve toewijzing zal doen aan degene met het hoogste bod.

Het verloop van deze veiling kan continu worden gevolgd via de veilingpagina en onze sociale media. De winnaar wordt persoonlijk door Fabienne via email op de hoogte gebracht.

Wie biedt mee(r)? 

In memoriam Phoebe ( ACE Mora)

28/02/2022

Berichtje van een bedroefde adoptante: "Onze kleine meid. Onze zwarte parel. Je kwam toe op 12 december 2019 als timide meisje. Je groeide uit tot madam van de roedel en een echte allemansvriend.

Maar het lot besliste. 2 jaar, 2 maanden en 4 dagen. Dat was de tijd die we samen hadden op deze wereld. Jouw strijd, zo oneerlijk. We hadden je zo graag veel langer bij ons gehad.

We gingen op 1 februari naar de dierenarts omdat je mankte op je voorpootje. Enkel dagen rust en pijnstiller. Het werd niet beter. De pijn breidde ondertussen uit naar je volledige linkerkant. Terug naar de dierenarts om bloed te prikken, urine te onderzoeken en radio's te nemen.

Het bloed- en urineonderzoek kwam terug met normale waarden. Op de radio's was te zien dat je lymfeklieren vergroot waren. Voorlopige diagnose was lymphoma en doorgestuurd naar een specialist.

Op 8 februari bij de specialist. Opnieuw bloed prikken en puncties.

Het resultaat van de puncties: geen kankercellen. Oef! Resultaat van het bloed: Leishmania. Geen goed nieuws maar behandelbaar. Direct de nodige medicatie gestart. We waren hoopvol. Het ging zwaar zijn maar je had een kans. Na vijf dagen ging je echter heel snel achteruit. Vochtophoping en koorts. Op 14 februari nog een bezoek bij de specialist. Hij wou je zien en nog een urinetest doen. De nierfunctie ging heel snel achteruit. De dag nadien kon je geen voedsel meer binnen houden, ook niet de speciale voeding die we mee kregen. Je vecht- en levenslust waren je aan ’t verlaten.

16 februari . De zwaarste, moeilijkste dag van ons leven. Het besef dat het tijd was om je te laten gaan.

Het schrijven van dit bericht valt me zwaar. Ik zit hier met tranen in de ogen, misselijk van verdriet. Als je een hond adopteert, weet je dat de dag ooit komt dat het tijd is om afscheid te nemen. Dit bericht had ik veel liever vele jaren later geschreven.

Ze was zo geliefd en nu wordt ze zo gemist.

Ze leeft verder in onze harten. Voor altijd.

Rust zacht, kleine meid."





Uitnodiging ACE-dag - 21 September - Bant (Flevopolder)

Beste ACE adoptanten/vrijwilligers/sympathisanten,

Wij hebben dit jaar iets te vieren! ACE|SHIN bestaat dit jaar namelijk 25 jaar! Mede dankzij jullie, want door jullie adopties hebben al meer dan 30.000 honden en katten hun gouden mandje gevonden!

Dit jubileum moet natuurlijk gevierd worden en dat gaat we doen! Namelijk op:

Zaterdag 21 september in het Kuiderbos in Bant (Flevopolder) van 10.00-17.00 uur

Het belooft een gezellige dag te worden met onder andere een weerzien met het Spaanse team, geadopteerde honden, hapjes en drankjes en verschillende activiteiten en lezingen. Het precieze programma kan nog wijzigen, maar is te zien op onze website, en zal zeker nog gedeeld worden. Houd dus zeker (ook) het blog en de Social media kanalen in de gaten!

Wij kunnen niet wachten om jullie en jullie lieve viervoeters te verwelkomen op deze speciale dag vol gezellig samenzijn, leuke activiteiten, dierenliefde, en het maken van nieuwe herinneringen.

De inschrijving voor deze dag is al open, en we hopen snel te horen wie er komt!

Tickets zijn €5 (kids onder 12 en honden zijn gratis) en zijn te verkrijgen via: https://ace-charity.org/ace-dag-2024/

Op deze pagina wordt ook het exacte programma aangekondigd.

Speciaal voor het jubileum startte wij op de verjaardagviering in december een grote fundraising, voor de aanschaf van een eigen echo-apparaat voor de kliniek. https://ace-charity.org/fundraising2023-2024/

Er werd al flink gedoneerd waardoor we al over de helft van ons spaardoel zijn! Natuurlijk sparen we nog door, en hopen we tijdens de ACE|SHIN dagen te kunnen melden dat het spaardoel behaald is!

 

Wij hopen van harte jullie te zien in Bant! 







 



Uitnodiging SHIN dag - Zondag 22 september - Hamont Achel (Belgisch Limburg)

Wij hebben dit jaar iets te vieren! ACE|SHIN bestaat dit jaar namelijk 25 jaar! Mede dankzij jullie, want door jullie adopties hebben al meer dan 30.000 honden en katten hun gouden mandje gevonden!

Dit jubileum moet natuurlijk gevierd worden en dat gaat we doen! Namelijk op: Zondag 22 september - Hamont Achel (Belgisch Limburg) van 10.00 tot 18.00 uur.

Een perfect moment voor het Spaanse team, de vrijwilligers én de baasjes om alle gelukkige hondjes op één plek te ontmoeten!

Wij kunnen niet wachten om jullie en jullie lieve viervoeters te verwelkomen op deze speciale dag vol gezellig samenzijn, leuke activiteiten, dierenliefde, en het maken van nieuwe herinneringen.

De inschrijving voor deze dag is al open, en we hopen snel te horen wie er komt!

Tickets zijn €5 (kids onder 12 en honden zijn gratis) en zijn te verkrijgen via: https://ace-charity.org/ace-dag-2024/

Op het programma voor de SHIN-dag zondag 22 september:

  • Weerzien met het Spaanse team
  • Leuke standjes en tombola
  • Uitgestippelde wandelingen
  • Hondenwijding (13:00)
  • Gezellig samenzijn met drank en hapjes

Speciaal voor het jubileum startte wij op de verjaardagviering in december een grote fundraising, voor de aanschaf van een eigen echo-apparaat voor de kliniek. https://ace-charity.org/fundraising2023-2024/

Er werd al flink gedoneerd waardoor we al over de helft van ons spaardoel zijn! Natuurlijk sparen we nog door, en hopen we tijdens de ACE|SHIN dagen te kunnen melden dat het spaardoel behaald is!

 

Wij hopen van harte jullie te zien in Hamont Achel!

 

HOND VAN DE WEEK: Lizzy

De manier waarop Galgo's behandeld worden in Spanje - bijna altijd in de meest erbarmelijke omstandigheden bij gewetenloze jagers - en in andere landen, blijft helaas een grote wereld van verschil.

Wij kennen de Galgo als een zalige vriend die na een toffe wandeling, dé topper van een salonheld kan zijn en het liefst dicht bij het baasje ligt.

Deze Galga is Lizzy. Zij is timide van aard en heeft wat tijd nodig om u te leren kennen. Haar littekens op rug en staart getuigen dat ze helaas geen mooi verleden gekend heeft, maar Lizzy haar toekomst kan vanaf nu enkel maar beter en gelukzaliger worden. Misschien wel door uw hulp ? 


Informatie over Lizzy vind je hier 

KAT VAN DE WEEK: Waymar

Waymar werd al rondzwervend gevonden op de straten van Algeciras, eenmaal bij ons ontpopte ze haarzelf tot een charmant dametje.

Ze is heel heel goed met haar soortgenoten, ze geniet ook ten volle van de aandacht die krijgt van haar verzorgers.

Van straatkat is ze ontplooit naar een ware knuffelkat! 


Informatie over Waymar vind je hier.   

zaterdag 24 augustus 2024

Dagboek van Fabienne - Gezocht een mooie toekomst voor onze Nedra!

Nedra kwam hoogzwanger bij ons binnen, aborteren kon niet meer… Niet veel later werden haar pupjes geboren, het laatste nestje dat ze ter wereld moet brengen.

Ze is een timide hondje in het begin, maar eens ze je kent komt er een vrolijk, lief, altijd blij moedertje tevoorschijn. Ze is een klein prutske, dat haar laatste pupjes in harmonie en in alle rust heeft kunnen grootbrengen. In schril contrast met haar trieste verleden, iets waar ze ons enorm dankbaar voor is.

Nedra is een grappig dametje, altijd goed gezind, geen haantje de voorste maar eerder een afwachtend type. Ze zoekt een liefdevol baasje dat haar nooit meer in de steek laat… Wie kan haar dat bieden?


 




Informatie over haar vind je hier.

In memoriam Olli

Rust zacht mijn allerliefste, allermafste clowntje Olli 💖😭

11 jaar geleden ging ik vanuit Nederland een week alleen maar Spanje. Bijna 40 jaar en voor het eerst helemaal alleen op “ werkvakantie ‘ ik ging een weekje helpen bij ACE in de refugio. Ik had thuis moeten beloven dat ik geen hond mee naar huis zou nemen. Niet alleen beloven maar zweren want we hadden er genoeg! Dat deed ik… Maar op de allereerste avond viel ik al als een blok voor jou 💕Je was net op tijd uit het dodingstation in sevilla gered, waar grote opruimdag was en Fabienne ( ACE) jou nog op het nippertje uithaalde en in opvang in huis nam want de refugio was vol. Je was amper 6 maanden oud. Je had een gecompliceerde dubbele botbreuk in je voorpoot en zou binnen een paar dagen geopereerd worden en ik hoor het Fabienne nog zeggen” mooi dat je hier slaapt, dan kan lolipop bij jou in bed slapen want als alle andere honden tegen haar aanlopen kermt ze het uit van de pijn. Tja, tuurlijk wilde ik dit schatje wel mee naar bedje toe snachts bij mij maar ik wist ook dat ze dan nooit meer uit mijn hart verdween. . Eerste nacht lag ik al te piekeren dat ik echt niet na een week samen slapen, jou daar achter kon laten. Dus huilend en brullend naar huis gebeld. Olli werd in die week tussen alle honderden honden “ mijn hondje” 😍 lang verhaal kort, uiteraard ging olli met met geopereerde voorpoot met plaat en schroeven en al erin met mij in het vliegtuig mee naar huis. Daar was geen twijfel over mogelijk. Ondanks alle beloftes en ondanks het zweren dat er geen hond mee terug ging.

11 jaar geleden en het lijkt de dag van gisteren. Onze Olli, onze lieve gekke op haar kop -staand, op haar kop -liggend, koppeltje -duikende altijd vrolijke Clown Olli.

En nu, als een donderslag bij heldere hemel ben je in een paar dagen weg. Vanmorgen heb je je laatste adem in mijn armen uitgeblazen nadat we samen nog lepeltje-lepeltje de laatste nacht samen geslapen hebben op de bank. Wetende dat de dierenarts je eigenlijk een paar uur later thuis kwam in slapen omdat je niertjes 3 dagen geleden ineens een totale shut-down kregen. 2 dagen nierspoelingen in de kliniek mochten niet meer baten. Ze waren stuk, niet meer op gang te krijgen en na dat bericht gistermiddag van het ziekenhuis hebben wij jou opgehaald. Tegen advies van de dierenarts in. Maar no way dat Olli”tje sterft in een kliniek, in een kliniek waar haar ogen zo bol stonden als knikkers van stress. Ze wilde naar huis, naar haar eigen bedje toe, naar haar eigen roedel, naar haar eigen Madhouse waarin zij de hoofdrol had.

En wij willen ook dat haar zieltje alleen maar thuis uittreedt en niet in de kliniek. Haar zieltje blijft namelijk altijd in de madhouse terwijl ik haar lichaampje morgen naar het crematorium moet brengen.

Heel de nacht hebben Olli en ik samen met ons tweetjes zoals 11 jaar geleden samen elkaar vast gehouden. Ik heb haar wel 1000 keer gezegd dat wij onvoorstelbaar veel van haar houden en haar zo vreselijk gaan missen maar dat ze mag gaan, liever nu met ons tweetjes en niet als over een paar uurtjes de dierenarts met de beruchte koffer komt.

Vanmorgen om 6:30 keek ze me aan, ik zag dat het tijd was en ze heeft twee diepe zuchten geslagen en toen vertrok ze stilletjes, rustig in vrede terwijl ik haar stevig vast had met haar neus tegen de mijne …

Lieve Olli… het is nooit goed zo want ik wilde dat je levenslang bij me bleef maar dat kon niet, als je dan toch moest vertrekken dan is het wel goed zoals het ging… alleen veel te jong, veel te vroeg maar ooit maken we daarboven een nieuw gekkenhuis met ons allen als we weer net ons allen samen zijn.

Ik hou van je… 



De adoptant van Oahu wil graag in contact komen met adoptanten van het zusje en broertjes van Oahu.

We zijn dol op Ace-Charity. Onze eerste ACE-hondenervaring was Queenie 15 jaar geleden (we veranderden haar naam in Gigi). Ze was een elegante vrouw belichaamd in een hond - ze stond bekend als de "Audrey Hepburn op 4 poten". Onze dochter, Amber, was zo verliefd op Gigi dat ze in de zomer van 2018 vrijwilligerswerk deed bij ACE charity in Spanje om voor de honden te zorgen. Die zomer werd ze verliefd op Oahu en vroeg ons om haar te adopteren, maar we wisten dat Gigi dat niet zou willen.

Ons hart brak toen Gigi in 2019 stierf. Wie had gedacht dat OAHU de hele tijd op ons had gewacht om haar te adopteren? Amber veranderde Oahu's naam in Balou en ze reageert op veel bijnamen zoals LouLou, Babie, Baba, Babalicious, Oenie Balonie. Iedereen houdt van haar, ze is grappig, actief, ongelooflijk communicatief, rent graag over het strand en jaagt vogels na, en volgt mij als een schaduw. Bekijk de foto en video en haar persoonlijkheid straalt erdoorheen.

We weten dat Oahu een zus had, Sabang, en 2 broers, Durdle en Lances. Zouden hun adoptiegezinnen de broers en zussen willen herenigen? Laat het ons weten! We wonen in het stadscentrum van Den Haag, vlak bij het Centraal Station.

Reacties kunnen gestuurd worden naar ace.shin.blog@gmail.com en ik zorg dat het bij Sonia terecht komt.

Met vriendelijke groet,

Sonia Sin






In memoriam Luna (Kiara bij Shin)

Woensdag jl. hebben we ons super lieve Luna moeten laten slapen. In december zou ze 16 jaar zijn geworden maar een zware darmontsteking besliste er anders over.  Zij was mijn grote lieveling en dat doet nu zoveel pijn.  Wees nu maar gelukkig lieve schat bij je zusjes en broertjes hierboven.

Ik zeg je geen vaarwel maar tot ziens daar.💔



 

Langzitter van de maand Augustus 🐶 Kerim

Kerim, een prachtige 2-jarige kruising, verblijft al bijna twee jaar in ons asiel. Als puraakte hij al onze harten met zijn schattige snoetje en speelse karakter. Nu, als volwassen hond, heeft Kerim zich ontwikkeld tot een trouwe, aanhankelijke vriend die niets liever doet dan knuffelen en kusjes geven.

Kerim is een mediumgrote hond met een groot hart. Hij is vriendelijk en zachtaardig, altijd op zoek naar menselijke aanraking en genegenheid. Hij geniet van rustige wandelingen en heeft af en toe een speels momentje waarin hij vol enthousiasme met een balletje rondrent. Hoewel hij doorgaans goed overweg kan met andere honden, heeft hij soms wat rust nodig als het te druk wordt om hem heen.

Deze lieve jongen heeft een baasje nodig dat hem met liefde, geduld en toewijding verder wil opvoeden. Kerim verdient een plek waar hij kan floreren en zijn trouwe en liefdevolle persoonlijkheid kan laten zien. Hij heeft al een moeilijke start gehad, maar zijn hart is nog altijd vol liefde en verlangen naar een warme thuis!

Meer informatie over Kerim vind je hier