woensdag 10 februari 2021

Shepke is al helemaal thuis



Hallo iedereen, ik ben Shepke en sedert twee weken woon ik in Vlaanderen. Voordien heette ik Leko en woonde ik in Spanje. Mijn bazinneke noemt me soms ook SHEP !!! Dat is dan als ik mijn oudere Shin-zus Hira weer eens treiter of ander kattenkwaad uithaal, maar meestal ben ik een voorbeeldige hond, Shepke dus.

Ik heb het hier best naar mijn zin, we maken lange wandelingen en ik ben ook al eens 5 km gaan joggen. Ondertussen heb ik al een paar mensenvriendjes, zeker de 2 buurjongens die beloofd hebben om me te leren voetballen (wat dat juist is, weet ik niet, maar het is iets met een bal, dus het zal  leuk zijn). Ik volg mijn bazinneke overal en altijd en als ze soms weggaat en ik kan niet mee, dan jank ik een beetje. Ik kan er niks aan doen, ik denk dan dat ze me gaat achterlaten. Ze zegt dat ik wat verlatingsangst heb.

Hira heeft heel veel mensenvriendjes die haar steevast een koekje meebrengen; ik wil bij deze toch wel laten weten dat ze voortaan een dubbele portie moeten voorzien, want ik lust ook graag koekjes.

Ik zorg ook voor een degelijke bewaking van de tuin en het huis, ze moeten niet proberen om hier zomaar binnen te komen want dan zal ik eens tonen hoe stoer ik ben!

Verder is er hier nog veel te ontdekken en te doen dus wil ik mijn Spaanse vriendjes laten weten dat ik niet meer terugkom, sorry jongens, ik heb besloten om hier te blijven. Hopelijk kunnen jullie ook snel in een vrachtwagen stappen om naar een nieuwe toekomst te rijden.

Vooral wil ik de mensen in Spanje danken die me in opvang namen en voor me zorgden in de refugio, dankzij hen ben ik hier geraakt!

Nu moet ik weg want het heeft gesneeuwd en we gaan sleeën!

 

Dikke poot van Shepke en ook van Hira (Ace Amy)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten