vrijdag 3 februari 2017

Zoë (ACE Sirena)

Lieve Zoë.

11 oktober aangekomen op Zaventem waar we haar hebben opgehaald. In het warme Spanje heette ze Sirena maar, na wat gewenning luistert ze nu heel goed naar haar nieuwe naam Zoë.
De eerste maand dat ze bij mij was bekeek ze alles met een angstige nieuwsgierigheid. Wind door blaadjes, mee in de auto naar de boerenbond, kippen, paarden, standbeelden, televisie noem het maar op. Ook al vond ze het wat vreemd allemaal ze ging altijd op onderzoek uit. Soms een blafje hier en daar maar, ze leerde heel snel dat het allemaal niet zo eng was. Na deze maand was ze al grotendeels zindelijk wat ik heel knap vond.
Op de hondenschool doet ze het super en is ze de beste van haar klas. Ze mag al naar de volgende cursus. Hier heeft ze veel vriendjes gemaakt en ze kan met iedereen overweg. Vaak gaan we met haar speelmaatjes wandelen.
Ze houdt van lange wandelingen, modder, tv kijken, met haar speeltjes spelen. Ook nu ze het begrijpt vindt ze apporteren heel leuk met een balletje.
Ze is een heel leergierige, sociale en vooral vrolijke dame. Ze is nu aan het wennen geleidelijk aan om af en toe alleen te zijn. Jammer genoeg kan ze niet overal naartoe.
Van alle plekken waar ze al naartoe is geweest vond ze het strand in Noord-Holland het leukst. De grote golven toen vond ze wat spannend, maar ze ging wel op onderzoek uit. Het schuim vond ze heerlijk om achteraan te rennen en proberen te pakken.
Ik heb alleen maar plezier van haar en geniet er elke dag van.
Via de organisatie is alles voor mij vlekkeloos verlopen. Binnen een week na dat ik had gereageerd op Zoë was het huisbezoek afgelegd. Kort erna was mijn verzoek ter adoptie goedgekeurd en moest ik wachten tot ik te horen kreeg wanneer ze mee kon vliegen. Omdat ik in de herfst had gereageerd waren er niet zoveel vluchten, maar na vier weken na goedkeuring kon ik haar ophalen. Op het vliegveld ging alles soepel ook de nazorg is via de mail goed verlopen.

Alleen maar lof voor de vrijwilligers van ACE-SHIN. Hopelijk worden er nog veel meer honden zo aan een nieuw leven geholpen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten