maandag 27 december 2021

Morena is goed verwend door de kerstman🎅🏼 en wenst hen een gouden mand voor al zijn vriendjes in de refugio❤️

 




Kerstwensen van Mambo, helemaal gelukkig in zijn nieuwe thuis!

 


Lupi 19250

Nogmaals bedankt voor alles en een lang leven voor SHIN.




Djodjo (Raterito)

Voici qqes nouvelles de Djodjo 💋

Il est propre, super gentil et câlin, il est un vrai pot de colle. On s'entend à merveille.

Joyeux Noël


Hier wat nieuws van Djodjo

Hij is clean, super lief en knuffelig, hij is een echte lijmpot. We kunnen het fantastisch met elkaar vinden.

Vrolijk Kerstfeest






Laatste week van het jaar 2021!!


Suzie (Fantasia bij ACE / SHIN)

1 jaar bij ons , van Spaanse straathond tot Affligemse schone.

Een perfecte match met ons gezin. Ze is een echte allemansvriend, ook met de 2 katers in huis gaat het prima.

Ze is het perfecte wandelmaatje gaat overal mee naartoe en 's avonds komt ze gezellig knuffelen in de zetel.

Bedankt dat we haar mochten adopteren!



In Memoriam Gema.

Anderhalf jaar geleden hebben wij Gemma mogen adopteren.

Gema heette toen Emma in haar opvanggezin.
Emma hebben wij Oma genoemd omdat ze al heel wat pups had gehad en ze bij ons een nieuw hoofdstuk aanging.
Oma was een angstig hondje van ruim 10 jaar.
Oma was niet angstig naar mensen maar verkeer en andere honden wilde ze uit haar buurt houden.
Daarbij was ze verschrikkelijk angstig voor onweer en vuurwerk, maar ook echt bang.
Wij zijn zo van haar gaan houden en onze kat was partners in crime met Oma.
Oma ging bij ons op de bank als er onweer was oid en dan was het goed.
Oma ging mee naar stal en in het bos liep ze los en dat vond ze geweldig.
Wat ze het fijnst vond was autorijden, je weet natuurlijk nooit waar je naartoe gaat, maar ze vond het altijd leuk.
Als we op stal waren en Oma wilde naar bed, liep ze naar de auto en ging bij de deur zitten.
We hadden zo ons vaste ritueel dat Oma smiddags een middagdutje deed en dat moest wel op tijd!
Helaas hebben we moeten besluiten om Oma te laten gaan😢
We gaan haar zo verschrikkelijk missen, ze heeft mijn man en mijn hart goed weten te raken ❤️
De stichting heel erg bedankt voor wat jullie allemaal doen voor al deze dieren.
Peter en Karin heel erg bedankt dat we deze lieverd hebben mogen adopteren en dat jullie haar opgevangen hebben 🥰




Fabienne’s hond van de week 𝗕𝗔𝗕𝗔,...

Lieve Baba werd gevonden op straat in Algeciras. Zij is altijd vrolijk en in voor een knuffel. Baba is een sociaal en lief hondje dat goed met andere honden kan. Als zij iemand aan ziet komen dan staat zij altijd klaar voor een knuffel en om te spelen. Wie heeft er een thuis voor deze knuffelmie?  

Voor meer informatie over Baba klik hier.

Koop een hoodie met rits en steun onze hondjes!

 



Je kan ze in verschillende kleuren en maten, en met uiteenlopende teksten bestellen, onze supercomfortbale hoodies. Neem een kijkje op onze webshop: https://aceshin.steunons.be/product-categorie/hoodies-met-rits/ 

SPAAR JIJ MAANDELIJKS 1 EURO MEE VOOR ONZE HONDJES

Momenteel staan er 664 lieve mensen maandelijks 1 euro af aan onze hondjes. Ondertussen werd er al ruim 13.000€  ingezameld, fantastisch! Maar we kunnen nog beter, niet? Zou het niet fantastisch zijn als er nog meer mensen maandelijks 1€ doneerden?

Denk eens aan het aantal hondjes (en katten) dat we zouden kunnen redden, verzorgen en plaatsen! Zoveel extra leventjes gered….Ondoenbaar? Onrealistisch? Laat ons het proberen. Via een simpele muisklik hieronder kan jij onze lieverds steunen. 1€ per maand …Wie doet mee? Het is absoluut veilig!

Hoe inschrijven? Klik op de link: https://www.teaming.net/shin-ace

Klik op “Join this group”

Vul je gegevens in (naam en IBAN nummer)

Je bent nu donateur!

Help ons door de actie te delen

https://www.teaming.net/shin-ace

Merry X-mas van Peco (ACE Cacao) and Flo (ACE Duracelleke)!

 


zondag 26 december 2021

Dagboek van Fabienne - Cocky, een sukkeltje dat eindelijk naar huis moet!!

Peppy en Cocky werden gered toen ze 13 dagen oud waren,… Zijn fosterouders namen hem mee, wetende dat hij het misschien niet zou overleven. Hij was de kleinste van het nestje en moest extra zorgen krijgen, alles ging goed, na een tijdje echter, toen hij al een flinke pup was, werd hij plots ernstig ziek, wat hem enorm verzwakte en hem bijna blind maakte. Hij heeft gevochten, en wilde blijven leven, wilde bij de mens gelukkig worden.

Bij zijn opvanggezin leefde hij merendeels buiten maar als 's avonds de avond viel wilde hij maar wat graag binnen in zijn mandje gaan liggen, met zijn vier pootjes in de lucht, genietend van de warme haard. Zijn fosterouders kregen echter pech en moesten hem laten gaan,… Hetgeen Cocky zijn hartje brak,… Zijn veilige haard viel weg,…

Ondertussen wacht deze lieve, bijna blinde hond nog steeds op een baasje dat hem zal koesteren. Zijn karakter is bedeesd en terughoudend, maar eens hij je kent, krijg je de volle overgave en alle vriendschap en liefde die je je kan indenken. Hij is onbeschrijflijk dankbaar en aanhankelijk, en erg sociaal en speels met iedereen. Hij is gek op water, knuffelen en spelen in de tuin. Niettegenstaande hij bijna blind is trekt hij enorm goed zijn plan en heeft er zijn lieve vriendelijke karakter niet door verloren. 

Wie kan deze zachte, lieve hond een kans geven?






Meer informatie over Cocky vind je hier.


 


Kerstgroeten van Dexy en Mydley

Hun eerste wandeling in de ardennen zit erop!



Groetjes van ons allen !!

 


Zalige kerst vanwege Tia Maria

 


Beste wensen vanwege Aibo !

 


Fijne feestdagen toegewenst van Ace Chico en zijn nichtje Nala! 🎄❤️

 


Prettige feestdagen van Gordo!

 


Greta en Moustache doen het heel goed bij ons ❤️

Greta adopteerden we ruim 1 jaar geleden. Moustache kwam er een half jaar later bij. Ze zijn onafscheidelijk geworden ❤️  Elke dag zien wij onze kindjes nog liever en liever!



Cooper, voorheen Llorón.

Even weer een paar foto's van Cooper. Wat een schatje is het toch. Hij is makkelijk in omgang, luistert over het algemeen goed en en dartelt en rent buiten rond. Hij kan, sinds een aantal maanden, wel kattig doen naar vooral drukke honden en dat is lastig met 2 honden omdat ze elkaar helpen. Als hij de honden kent is het prima. Verder vindt hij alles en iedereen lief. We genieten elke dag van hem.






Phoebe (ACE Mora) en Sherlock (ACE Pavarotti) helemaal in Kerstsfeer... -)

 



Een mooi kerstverhaal van 2 broers…

Hallo iedereen,

Tayu hier 

 Exact één jaar geleden kwam ik bij mijn nieuwe baasjes aan. Op 23 december 2020;  een écht kerstcadeautje dus. Mijn broer Tété zat hier al 3 jaar eerder als pup, ook op 23 december toegekomen. Toeval? Nee hoor, wij zijn twee engeltjes!
Ik kwam met de vrachtwagen aan in Overijse. Mijn broer reisde, zoals dat helemaal bij hem past in stijl met het vliegtuig van Spanje naar Eindhoven . Ik werd bij aankomst in Overijse rechtstreeks in de auto gezet, omdat ik toch zo extreem bang was. Geen enkel risico! De vrijwilligers waren héél lief voor mij. IK had helaas nog niet door dat mijn nieuwe leven begonnen was en was zo stil en angstig, de hele rit lang… durfde amper kijken naast wie ik in de wagen zat. Héél af en toe piepte ik even en vervolgens keek ik snel weer weg. Zeker geen conflict zoeken, dat was veilig.

Aangekomen in Limburg was het wennen. Mijn broer besnuffelde mij van achter de draad van de bench, maar toonde niet veel interesse en was zelf ook wat bang. Zocht steun bij zijn baasjes. Ik hield me de hele tijd muisstil. Toen ik uit de bench werd gehaald, dook ik meteen de tafel onder. Na een paar uurtjes, vond ik dat het wel geweest was. Ik kwam onder de tafel uit en vroeg gelaten om een knuffel. Het eerste ijs was wat gebroken. Toch zou het nog een aantal weken duren voor ik de veilige tafel voorgoed zou omruilen voor mijn nieuwe huis. Ook de nachten waren er een heel aantal van huilen en niet goed weten waar ik was. In de tuin liep ik eerst nog aan de leiband en dan ging ik helemaal achteraan in de hoek staan, als bevroren. Dan moest ik gepakt worden en zo weer mee binnen. Mijn broer verdroeg me in het begin wel, maar meer ook niet… we zijn dan ook héél verschillend.

Tété heeft het karakter van een kat. Als hij eten krijgt en een mandje, is het hem allemaal al goed. Hij is heel rustig van aard en heeft niet altijd nood aan een aai over zijn bol, alleen als het hem past….Hij zet me soms spelend op mijn plaats als ik weer eens veel te onstuimig op de trap mijn huisgenoten begroet .Zo heeft een trap voor mij geen treden, die doet eerder dienst als een soort glijbaan, dat gaat véél sneller 😉.

Met veel geduld leerde ik dat mijn nieuwe baasjes veel om me gaven, ik leerde aan de leiband wandelen, leerde dat auto’s zo eng niet zijn, leerde de tv kennen, de living, de gang, de trap, de tuin, de badkamer…alles, maar dan ook écht alles was nieuw en eng. Zelfs koekjes konden mij de eerste maanden niet bekoren om mijn angsten te overwinnen.

Eén keer zijn mijn baasjes eens heel bang geweest. Ik was hier al een paar maanden, toen bij een wandeling er een andere wandelaar zijn hond zich los trok. De hond kwam naar ons toe en was niet zo aardig. Ik sloeg in paniek, en raakte in de knoop met de leiband van mijn broer. Mijn baasje wou helpen, maar door de hele paniek en het rondgespring kwam het slot van mijn leiband open te staan. Weg was ik…Toen mijn baasje wat later ongerust kwam aangelopen, stond ik al voor de deur van ons huis. Ik ken alle wegjes hier intussen op mijn duimpje, en ik leerde dat ik hier veiligheid kan vinden.

Ik ben echt een zot geval, een spring-in-‘t-veld. Geduld staat niet in mijn woordenboek, maar voor wie mij lief heeft (zeker mét koekjes), doe ik wel mijn uiterste best. Dan vragen ze me soms om braaf te wachten. Met mijn hele lijf probeer ik me dan in bedwang te houden, maar dan hoor ik telkens tak tak tak… Ik kijk dan links en rechts…hèè , vanwaar komt dat geluid? Plots heet ik dan kwispel ipv Tayu. 😊 Ik snap die naamsverandering niet echt.Ik ben ook altijd de eerste in rij om iets lekkers te halen. Tété kan goed zoeken en snuffelen, maar hihi, ik ben rapper, eten happen is mijn specialiteit, zelf uit de lucht vangen…ik heb dan ook drie jaar kunnen oefenen!

Als ik nu achterom kijk, heb ik al zoveel overwonnen.

Schaduwen boven mijn hoofd, vooral als de zon binnen schijnt, is nog wel een groot werkpunt. Of onze tuin. Die ga ik niet in als ik kinderstemmen hoor of lawaai bij de buren. Maar als mijn broer voorop gaat, durf ik al wat meer. Hij is mijn grote steun en toeverlaat…ik geef hem heel veel likjes en andersom bespeur ik af en toe toch ook een kwispelstaart als we elkaar even niet hebben gezien.

In het weekend vertoeven we vaak in de losloopweide, daar leerde ik andere hondjes kennen en bloei ik helemaal open. Dan jammer ik in de koffer van de auto tot we er zijn, omdat ik denk dat de autorit er naartoe dan wat sneller vooruit gaat. Mijn broer speelt dan soms met mij!

Ik ben ook nog zeer bang van vreemde mensen, maar eens ik hen beter ken, ben ik de grootste knuffel die iemand zich kan wensen. Hondstrouw en volgzaam. Zo ben ik!

De structuur van de dag ken ik hier intussen perfect, opstaan, eten, wandelen, slapen, wandelen, slapen, eten. En soms nog eens naar de bus om onze kostwinner op te halen, joepieeee!

Ik zal bij het wandelen ook niet snel alleen vertrekken met maar één baasje. Ik probeer eerst de hele roedel in huis samen te krijgen…Ik duw ze desnoods de zetel /stoel uit of spring tegen hen aan. Samen uit, samen thuis!

En ja, een hond als ik vraagt extra werk en geduld, en soms ook iets niet kunnen doen of je plannen helemaal omgooien. Ik geef in ruil zoveel liefde, vreugde en dankbaarheid, elke dag opnieuw, en daar kan helemaal niets tegenop… Mijn vorderingen zijn telkens weer kleine cadeautjes voor mijn baasjes, een heel jaar rond.

Mijn grootste wens voor Kerst en 2022 is dat nog heel veel hondjes een gouden mandje mogen krijgen , weg met alle dierenleed!

Dikke poot vanuit België,

Een dolgelukkige Tayu



Beau'tje (ACE Candy)

Beau'tje (ACE Candy) is nu 2 weekjes bij ons, en we kunnen haar al niet meer missen. Op de foto's zie je dat ze zich al helemaal thuisvoelt 🙈 Bedankt om haar op ons pad te brengen 🥰




Fijne feestdagen

Beste Ace medewerkers, langs deze weg willen wij jullie fijne feestdagen wensen ook aan al onze vriendjes ginder in Spanje. Elly (ACE Kimmy) en Nala (ACE Blondita) zijn super blij hier in hun nieuwe huis. Ze mogen overal mee naartoe en gaan veel wandelen. Knuffelen en spelen doen ze ook graag met de baasjes. Dank u dat we ze via jullie een gouden mand konden geven.

Ook wij als baasjes zijn super blij dat ze bij ons gezin horen.
Wat een prachtig werk leveren jullie toch, met ups en downs maar altijd staan jullie er.
Fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar. 











Het is inmiddels de tweede kerst dat Cas (Ace Hap) bij ons is.

We zijn superblij met onze harige Spanjaard. Hij is een superlief hondje en zouden hem niet meer kunnen missen! We hopen dat we met deze vrolijke kroeldoos nog vele kersten kunnen vieren!







Een huisdier is geen speelgoed!!!



 

Zalig kerstfeest van Pulpi ( geadopteerd in 2012)

 


Vadrouille (ACE Indara - links) verkent met haar maatje de Deense Waddenkust.

Ze is nu bijna anderhalf jaar bij ons en wíl ons vertrouwen. Alleen haar eigen achterdochtige en duidelijk diep ingebakken reflexen spelen haar nog parten. Ze komt er wel. We dragen haar een groot en warm hart toe.



Fijne Feestdagen

 


Daisy (ACE lientje) en Lewis (ACE Pino) wensen iedereen fijne feestdagen🎄😍

 


Aino wenst iedereen fijne feestdagen!! 🎄🎄