vrijdag 27 maart 2020

Onze supporters van Metro hebben ook een artikel geplaatst 🙂

Ook honden slachtoffer van het coronavirus

Unsplash
Hoewel het coronavirus voor honden en katten onschadelijk is en ze het virus niet kunnen overdragen, lijden ook zij onder de coronacrisis. Er worden immers amper nog asielhonden geadopteerd en heel wat asielen krijgen geen hulp van de overheid.
Door de coronacrisis moeten heel wat Belgische asielen sluiten en worden adopties on hold gezet. Erkende dierenasielen krijgen financiële steun van de overheid, maar sommige opvangcentra vallen uit de boot. Dat geldt onder meer voor de Vlaamse Fabienne Paques, die twintig jaar geleden in het Zuid-Spaanse Malaga de organisatie Animal Care España (ACE) oprichtte. Door haar inspanningen kregen al meer dan 23.000 honden een nieuwe thuis in België en Nederland.

Handen in het haar

Zij beleeft momenteel een ware nachtmerrie omdat mensen momenteel minder geneigd zijn om honden te adopteren en ze de dieren intussen wel moet voeden en verzorgen. Bovendien heeft ze nog amper hulp van vrijwilligers omdat die vastzitten door de lockdown. “We zitten meer dan ooit met de handen in het haar. De mensen zijn in deze onzekere tijden minder geneigd om hondjes te adopteren, en de honden die al werden gereserveerd, kunnen niet vertrekken naar hun nieuwe baasjes in België of Nederland. Ondertussen moeten we wel 500 honden voeden en verzorgen. Bovendien moeten we dit doen met een beperkt aantal mensen, omdat er geen vrijwilligers mogen komen helpen door de lockdown. En zolang er geen honden vertrekken, kunnen we ook geen nieuwe hondjes uit de dodenstations redden. Ik houd mijn hart vast voor het lot van de dieren die daar nu zitten. Naarmate de weken vorderen, zullen ook steeds meer mensen er hun honden dumpen”, klinkt het.

Onzekere toekomst

Fabienne moet het dus met heel wat minder (financiële) hulp stellen en vreest voor de toekomst van haar organisatie. “Als hondenasiel kunnen we ook geen aanspraak maken op de steun van de Spaanse overheid aan mensen en bedrijven met inkomensverlies. De toekomst van ACE|SHIN is dus momenteel bijzonder onzeker. Om te voorkomen dat de inkomsten van de komende weken stilvallen, hebben een aantal sympathisanten al inzamelacties opgestart. Voorlopig redden we het nog. Maar als deze situatie nog maanden aanhoudt, weet ik het ook niet meer”, besluit ze.
Mocht je je geroepen voelen om te helpen, dan kan je Animal Care España (ACE) contacteren via hun website of hun Facebookpagina.

3 geluks SHINNERKES op een rij !!


Een paar SHINNERKES op een rij, Dora, vroeger Isidora, reeds 17 !!   
Lady, vroeger Molleke, en Luisa,…die haar hardhorig baasje verwittigd bij elke telefoon, zelfs een SMS,  of de deurbel, ja, wij hebben enkel geweldige hondjes he !!!



Mooie Drogo van shin, nu al bijna 2 jaar bij ons


Goede morgen allemaal vanwege Ratatui, Hiena en ons allemaal....

Meer informatie over Ratatui vind je hier.
Informatie over Hiena hier.

donderdag 26 maart 2020

Vandaag was de eerste, en waarschijnlijk ook de laatste, droge dag in de refugio

 Het ideale moment dus om onze hondjes eens goed de benen te laten strekken 🐶 Ze genoten met volle teugen!! 


🧡 Tomy, John, Pantoefle, Pipo, Chino, Chica, Capone en La Señora 💚

Zij doen hun adoptanten heel veel groetjes vanuit onze refugio,... Het is hoopvol afwachten tot ze naar huis kunnen maar ze denken aan jullie !! 


DAGBOEK VAN FABIENNE - 2 Podencootjes gered tijdens de lockdown,... Salvador en Savanna,...


De straten zijn leeg, de stilte is eng,… De lente is in het land maar geen mens te zien,… De angst leeft als een duiveltje in elk van ons, maar het leven dat we leven moet verder gaan, ook voor de vele duizenden viervoeters, waar ter wereld ook,…

Deze twee Podencootjes liepen op de eenzame straten tijden de lock down,… Ze hadden geen eten, geen drinken, geen mens die naar hen omkeek,… Hun baasje, wie het ook is geweest, heeft hen gedumpt, ze zijn al lang door hem vergeten,… Ze zijn amper 5 maanden oud, jong en vol leven, lief en aanhankelijk, dankbaar gered te zijn,… Een van onze opvangmama's heeft hen ter harte genomen. In deze omstandigheden gered worden is een absoluut geluk, wetende dat we nergens heen mogen. Dat deze hondjes het geluk hadden net in haar straat naar hulp te zoeken, is het toeval,… 

We hebben nu twee zorgenhondjes bij, zus en broer, Salvador en Savanna, twee prachtige hondjes,...

Meer informatie over Salvador vind je hier.
Meer informatie over Savanna hier.

Artikel in Het Laatste Nieuws over de refugio


Onze Kwibus deze week in de Dag Allemaal.


Zij moest na 6,5 jaar adoptie weg, wegens echtscheiding, en zit bij een Belgisch opvanggezin,. Ondertussen staat ze in pre-reservatie, wat betekent dat er interesse is. We duimen voor haar... 


Meer informatie over Kwibus vind je hier.

Onze Geluksvogel Jorge


Jorge die geluk mag kennen samen met Tudor van "Tudor and Friends"....hoe een leven draaien kan💖



Sfeerbeelden,...


We beginnen de dag met een positief bericht!

Onze Christina is thuis en hoe💖





Wederom een lieve reactie op: Onze gereserveerde hondjes moeten nu helaas langer...

Lieve mensen van ACE, wat ontzettend lief dat jullie tijd vinden om deze beelden voor ons de maken. Hou vol daar, we zijn trots op jullie en zijn blij dat jullie zo keihard werken voor alle lieve hondjes en katten daar. Ondertussen wachten wij tot we ons toekomstig hondje voorbij zien komen..😉
Groetjes Milou 

woensdag 25 maart 2020

Nog een reactie op "Onze gereserveerde hondjes moeten nu helaas langer......"

Lieve mensen van ACE, heel veel sterkte toegewenst in deze barre tijden!
Ik had net mijn hond FABRICIO geadopteerd!
Vlucht datum was bekend, vrij genomen van m,n werk, maar helaas!!!
Wat een teleurstelling, net als vele adoptanten met mij.
Daarom beste mede- adoptanten, en alle anderen die het werk van ACE een warm hart toedragen!
Doneer, gewoon wat je kunt/wilt missen, maar doe het.
Welgemeende groet Jochem






Bankrelatie
België:
BELFIUS
Rekening nummer: BE42 7805 9221 8254
t.n.v. Animal Care Espana Honden In Nood
Spanje:
Solbank Banco Sabadel Calahonda
Rekening nummer: ES74 0081 0619 5800 0145 7846
t.n.v. Animal Care Espana Honden In Nood

DAGBOEK Van FABIENNE - Nog vier gered, vlak voor de lockdown,...

We hadden de deuren reeds gesloten omwille van de algemene lockdown hier in Spanje toen we de ingang aan het schoonmaken waren,… Een Spaans echtpaar stond plots met 3 Galgootjes en een kleiner hondje voor de poort,… Ze zeiden weinig woorden, maar waren vastberaden,… Ze waren gestuurd, en hun was verteld dat ze mochten komen,… Het was allemaal geregeld. We zijn er niet tegenin gegaan, dat heeft toch geen zin, ze zouden anders aan hun lot overgelaten worden,… In gewone tijden doe je dat al niet, maar zeker niet nu, nu de meeste sukkelaars die op straat of waar dan ook belanden, niet eens meer een kans krijgen,… Of ze worden opgepakt door de dodenstations en bijna onmiddellijk ingeslapen of ze gaan een hongerdood tegemoet,...

Het is nu ook aan de mensen om te overleven en gezond te blijven, daar is iedereen mee bezig, ook wij, maar onze dieren zijn ons leven en we laten ze zeker niet aan hun lot over,… De vier honden kregen deze toepasselijke namen : Cor, Ron, Na en Vivie, vernoemd naar het Corona virus dat iedereen in zijn ban houdt. Vier op een rij, vier hondjes die op de valreep gered werden bij het vallen van de lockdown, die zijn nog veilig, die hebben nog een kans,…

Ze zijn elk hele lieve honden, in het begin een beetje timide, maar dat komt allemaal goed,....

Informatie over Vivie vind je hier,
Over Na hier,
OverRon hier
en tenslotte over Co hier.



Het is weer tijd voor het happy moment van de dag,... 💕

Maddy, Poe, Dana, Teuntje, Tauro, Icaro en katje Sam tellen de dagen af tot ze hun nieuwe adoptanten mogen ontmoeten,...

Warme groetjes namens deze lieve viervoeters!!
🐾 


ACE in de Woef (België)



Bankrelatie
België:
BELFIUS
Rekening nummer: BE42 7805 9221 8254
t.n.v. Animal Care Espana Honden In Nood
Spanje:
Solbank Banco Sabadel Calahonda
Rekening nummer: ES74 0081 0619 5800 0145 7846
t.n.v. Animal Care Espana Honden In Nood

Reactie op: Onze gereserveerde hondjes moeten nu helaas langer......

Veel sterkte voor alle medewerkers en alle hondjes. 
Dank jullie wel voor het fijne filmpje van Octavio. Wij houden ons hier aan alle aanbevelingen zodat we er gezond, fris en vrolijk kunnen zijn voor wanneer hij aankomt in zijn Forever Home.  

Cono, nu Oscar

 Oscar wenst ons en zijn hondenvriendjes heel veel sterkte in deze crisis... Hij is met z'n gat in de boter gevallen bij zijn nieuwe familie, ze zijn helemaal gek van hem! 


Goedemorgen, weer een nieuwe dag!


Reunie oud studenten; Iris, Esmee, Charlotte, Sammie, Franciska, Cheyenne, Claudia en Kyra.


Hola lieve mensen van ACE,  Wij willen jullie in deze periode heel veel sterkte en kracht wensen! Wat jullie doen is zo kostbaar en dat staat nu allemaal even stil... maar hoofd omhoog en better days are coming ✨   Dikke knuffel en kus aan jullie en alle honden🐾❤️ * Oud studenten; Iris, Esmee, Charlotte, Sammie, Franciska, Cheyenne, Claudia en Kyra   
P.s we hebben een gezellige reünie gehad in Nederland! Zo dankbaar voor onze mooie tijd die wij hebben gehad bij jullie 💗 




TOPAZ ♥

TOPAZ Iets meer dan een maandje bij ons en al helemaal thuis en dikke vrienden met de andere honden!






Darto en Leo, twee SHINnerkes die nog elke dag volop genieten van hun tweede kans!



dinsdag 24 maart 2020

HET VERHAAL VAN DE DIEREN


De dieren kijken meewarig naar de mensen in het park.
Zij zien de bedrukte gezichten.
Zij voelen de pijn van de mens.

Zij vragen aan ons, hadden jullie het dan allemaal nog niet begrepen?
Hebben jullie het leed van de dieren niet gezien.
Jullie harten huilden toen dieren in grote getale werden “vernietigd”.
Vele dieren zijn ten onder gegaan aan de ziekten die gecreëerd werden.

Maar bakens werden niet verzet.
Er werd gepraat en gepraat.
Nog meer geld, nog meer middelen.

Wij gingen van ziekte naar ziekte.
De mens keek meewarig naar ons.
Had met ons te doen, maar deed niets.

Nu kijken wij naar de mens.
Wij voelen de pijn en het verdriet.
Wij voelen vooral de angst om ziek te worden.

De mens die op het hoogte platvorm in deze beschaving staat,
kan niet uit voorzorg “geruimd” worden.

Keer op keer zijn de grenzen aangegeven.
De mensen dachten dat het wel mee zou vallen.
Dat de grenzen niet waren overschreden.

De mens ging weer naar de vergadertafel.
Weer werden gesprekken gevoerd.
Terwijl wij verder leden.
Nog werd het niet begrepen.

Was het nog niet duidelijk dat de grenzen heel sterk waren overschreden?

Nu begrijpt de mens het proces dat al jaren aan de gang is.
Wij dieren hebben de kracht gehad ONS deel van dat proces te dragen.

De mens zag het en begreep niet.

Nu is het aan de mens om te zien en te weten.
En te begrijpen.

Zena, Oona, Rubia, Luis en Tino geven vanuit de refugio een warme hondenknuffel aan hun adoptanten !! 🧡💚


Remy Bulte Docent, werkzaam in AERES MBO BARNEVELD, verteld over ACE SHIN





In tijd van Corona gaan de Spanjaarden zo met hun dieren om 😡😡😡😡

Ze zullen sterven met honderden met duizenden... geen snelle genadige dood maar een lange pijnlijke hongerdood... de podencos van Spanje en de Canarische eilanden... dankzij het coronavirus mag niemand nog de deur uit... de jagers niet die maar zelden hun dieren voorzien van voedsel en water maar ook de reddingswerkers en vrijwilligers niet meer.... het zal al begonnen zijn want velen zijn al verzwakt door doorgaans te weinig voer en water... velen zullen al zijn heengegaan, velen zullen nog volgen om op de verschrikkelijkst mogelijke manier van sterven vastgeketend in de zulos zonder kans op ontsnappen....zij de vergeten zielen der mensheid die zullen heengaan ongewild ongeliefd....in zijn vernielzucht neemt corona meer onschuldige zielen mee dan mij lief is.... dit is een zwarte tijd en het wordt nooit meer als voorheen😔😭
Mijn hart bloed voor al die onschuldige zielen die zullen uitdoven😔






Fabienne’s hond van de week TUFITO,...

Bodeguero Tufito werd gered uit een dodingstation. Hij is goed met andere honden, maar wel een beetje dominant tov andere reuen. Tufito heeft geen zittend gat en wil best wat actie en beweging, een ideaal hondje dus voor sportieve mensen die graag met hun viervoeter bezig zijn. Tufito is zeer vriendelijk naar mensen toe en kan in een gezin met grotere kinderen geplaatst worden. Wie haalt dit heertje gauw uit ons asiel en laat hem aan een nieuw, avontuurlijk leventje beginnen...?  


Voor meer informatie over Tufito klik hier.

Tony Knight cursus in mei niet gaat niet door.


Vanwege de aangescherpte maatregelen in Nederland mbt Corona kan de Tony Knight cursus in mei niet doorgaan.  We kijken op dit moment naar nieuwe data en hebben goede hoop dat we de cursus later dit jaar alsnog kunnen laten plaatsvinden.



Inzamelakties

Momenteel zijn er al 19 lieve supporters, die een inzamelingsactie hebben opgestart om onze 500 honden en 50 katten in Spanje te steunen. Het geld dient voor hun voeder en zorg, totdat ze naar hun nieuwe baasjes in België en Nederland kunnen vertrekken. Dat is nu niet mogelijk, door de algemene lock down. 5 moedige mensen in de refugio staan nu voor hun zorg in. Als ze dit niet volhouden, moet de refugio worden gesloten. Laat dit niet gebeuren, en steun hen! Klik op de link hieronder en kies één van de 19 inzamelacties (maakt niet uit welke) en doneer. Het geld wordt door Facebook rechtstreeks aan SHIN|ACE overgemaakt, en gaat integraal naar onze viervoeters!



maandag 23 maart 2020

DAGBOEK VAN FABIENNE - Monic en Malva, twee zusjes achtergelaten op straat,...


Monic en Malva zijn twee zusjes die gedumpt werden aan de ingang van een hondenhotel. De eigenaar van het hotel verwittigde ons en vroeg om hulp, hetgeen we met liefde gedaan hebben,… Beide hondjes zijn adorabel en zeker geen wegwerpspulletjes,… 

Eens bij ons, ontdekten we twee guitige pupjes die alleen maar heel veel vriendschap te geven hebben en spelend door het leven gaan,… Ze hebben gelukkig niets over gehouden aan de trieste start die ze hadden,… Kleine Malva is net een cross Teckel, terwijl haar zusje Monic mooi getijgerd is, een heel ander type hondje,…

Beiden zijn gewoon hele goede en blije pupjes,...


Meer informatie over Monic vind je hier
en over Malva hier.

Andreana kwam een weekje bij ons vlak voor de Lockdown.....

.....enkele indrukken! Super bedankt!!


Onze gereserveerde hondjes moeten nu helaas langer wachten voor ze naar huis kunnen...

Zowel voor hen als hun nieuwe baasjes een grote teleurstelling... Maar er is geen betere remedie dan een kleine update van hun lieveling 🧡💚 Elke dag komen er een aantal van hen in beeld, en vandaag valt deze eer te beurt aan Copin, Mango, Octavio, Emmeline en Chula!! 
Lieve baasjes, hou vol, ze hebben jullie nodig, zeker nu!! 




Social Distancing


Social Distancing: zo hou je op juiste manier afstand 🙂

(bron: Cornwall and South Devon Boxer Rescue) 

Gelukkige verjaardag aan Tinto (ACE Chocolatje) !


Door de corona-maatregelen gaat hij deze vieren in intieme kring, maar dat vindt hij helemaaaal niet erg 😀



Jose, Snoesje en Tommeke


Hoi iedereen,

twee jaar geleden kwam Jose (nu Bobby) bij ons. Een getraumatiseerd hondje, wat door ACE prachtig is opgevangen.Hij doet het goed; de leish is onder controle, zijn vacht is prachtig. Hij loopt elke dag mee het park in. Dan zie ik wel dat hij aan het einde van het loopje toch wat gaat manken. Maar je hoort hem niet klagen, heel dapper. Hij blijft naar andere honden toe terughoudend, helaas. Bobby wil wel met mij spelen en stoeien.
Ik hoopte dat hij een klik zou krijgen met een jong teefje; en dat werd Snoesje. Zij doet het super ook in het park. Snoesje wil met iedereen spelen. Heel af en toe denkt een grotere hond dat zij om op te jagen is, zo snel en wendbaar is zij. Ik houd in de gaten dat ,dat leuk blijft.
Maar ja, spelen met Jose zat er niet in, dus zij heeft vriendschap gesloten met de katten.
Stiekem kijkend op de website zag ik dat haar broertje Tommeke toch nog in het asiel zat. Dat was familie! Ik heb hem over laten komen. Weer zo'n leukerd.
Ik heb nu twee jonge honden, die veel plezier hebben aan elkaar. En ik aan hun.
Tommeke (nu Ragnar) heeft al veel geleerd van Snoesje. het is nu leuk om aangelijnd te worden en naar buiten te gaan. Los lopen in het park. En thuis spelen met de katten. Hij is zelfs oostindisch doof aan het worden. "Ik kom zo wel baasje"
Als ik nu stoei met de jonkies, gaat Jose achter mij staan en doet daar vanuit een veilige hoek mee met het spelletje. Dat is toch leuk, klein dappertje.
Dank jullie wel voor deze spetters en heel veel sterkte de komende tijd.



Voor wie in quarantaine is....


Fabienne’s hond van de week TUFITO,...

Bodeguero Tufito werd gered uit een dodingstation. Hij is goed met andere honden, maar wel een beetje dominant tov andere reuen. Tufito heeft geen zittend gat en wil best wat actie en beweging, een ideaal hondje dus voor sportieve mensen die graag met hun viervoeter bezig zijn. Tufito is zeer vriendelijk naar mensen toe en kan in een gezin met grotere kinderen geplaatst worden. Wie haalt dit heertje gauw uit ons asiel en laat hem aan een nieuw, avontuurlijk leventje beginnen...?  

Voor meer informatie over Tufito klik hier.

De afgelopen week was heel zwaar en druk.


Hondjes die niet naar hun nieuwe thuis konden vertrekken, en veel minder helpende handen. Maar het was ook een hartverwarmende week, met heel veel steun van jullie: donaties, mailtjes, posts op facebook, telefoontjes. Dat doet zo'n deugd, lieve mensen! Weten dat jullie aan ons denken, geeft ons de kracht om door te gaan. Want onze lieverds, die hebben ons, maar zeker ook jullie nodig! Heel, heel erg bedankt! Blijf ons aub steunen! En zorg ook goed voor jezelf en elkaar! 



zondag 22 maart 2020

Liefde is....een smakkie aan zijn grote liefde...na,Ilse😅😅😅


Princesa en Dulsy (nu Fae en Dulce) doen het goed!


Nieuws van het front...


Honden brengen géén virus over!!!


Ana en haar vriendinnetje haalde 150 Euro opgehaald om onze hondjes te steunen

Als dat niet hartverwarmend is 💖 Bedankt!!


Het hele gezin thuis.........


Onze Nana van de hel naar de hemel...

Wat heeft dat beestje afgezien en kijk...op de valreep gered en naar huisnog kunnen vliegen...een wereld van liefde en knuffelen gaat voor haar open!😁


King, Kong en Uran, met hun poep in de roomboter gevallen!


Doen door de corona-crisis dagelijks nog langere wandelingen dan normaal, en daarna samen suffen in het zonneke. Het hondenparadijs  🙂 




zaterdag 21 maart 2020

En de dag is weer hoorbij....


Onze zorgenhondjes zijn weer verzorgd...vandaag waren we allen druk....een dag zoals zovele anderen maar zo anders als anders...het is een vrijheid die je kwijt bent...we zullen zoveel meer gaan waarderen...stilstaan bij andere gedachten...alles is anders...dat staat vast ... 



Op gepaste afstand lekker uitgewaaid op het strand met Sarah.


Al ruim 8 jaar bij ons. Een schat van een hond. Genieten met haar️