maandag 28 maart 2016

Othilia 10446

Eindelijk een update van ons.

We misten zeker wel een hond in ons gezin. Toch waren we niet direct op zoek. Toen we Othilia zagen, wisten we meteen dat we haar graag een plekje wilden geven. De blik in haar ogen en het bijbehorende verhaal zorgde voor liefde op het eerste gezicht. 
We konden bijna niet wachten. Eerst een huisbezoek. Waren we wel geschikt voor haar? Zo spannend!! 1 december was ze er. Onze Chica........een enorm lieve, ongecompliceerde, gemakkelijke gezinshond. We hadden het niet beter kunnen treffen. We zijn in en in gelukkig met haar. Ze is de goedheid zelve. Ze kan met alles en iedereen. Ze wil graag mee in de auto naar het bos.
De eerste paar weken had ze wat verlatingsangst, maar nu gaat ze lekker in haar mandje liggen. In het begin gaf ze de voorkeur aan een bananendoos boven de mand. Het was een erg aandoenlijk gezicht. Zo'n grote hond opgerold in een doos. De doos begon na 2 maanden uit elkaar te scheuren en heb ik hem in de mand gezet....dat ik daar niet eerder aan gedacht had.....nu ligt ze op een dik dekbed met eronder een half platte doos ;-))))


Lieve groeten,

Nicole, Shane, Faylynn, Ruby en een pootje van Chica






zondag 27 maart 2016

Isis overleden.

Vanmiddag is Isis door de dierenarts ingeslapen. Isis had sinds korte tijd lymfklierkanker en vandaag ging het niet meer. Isis is in april 2009 bij ons gekomen. Ze was een hond van de ACE, ze was totaal depri en had verschillende open plekken op haar lichaam en poten. Het heeft bijna 1 jaar geduurd voor de laatste plek totaal dicht was. Dat heeft heel veel moeite gekost, maar Isis is toch een vrolijke hond geworden en vond het heerlijk als ze haar eigen gang kon gaan. Heerlijk op de wei snuffelen, lekker liggen in de zon, dat vond ze fijn. Haar ergens mee naar toe nemen vond ze verschrikkelijk, dan kwam haar oude gedrag terug van depri zijn, o.a. niet willen lopen. Dus dat hoefde ook niet. Hier is ze weer helemaal hond geworden. Isis was een hele lieve , trouwe hond we zullen haar ook hard missen. 
Dag lieve Isis.
Haar bazinnetjes Marjolein en Sonja.


Aankomst Schiphol zaterdag 26 maart

Voor de eerste keer twee vluchten achter elkaar opgevangen. Om 13.10 kwam de gebruikelijke Transavia-vlucht aan en zo’n 20 minuutjes later een Tui (Arke)-vlucht. Wel zo efficiënt!
Hartelijk dank aan de families die de moeite hebben willen nemen om hondjes mee te laten vliegen van Malaga naar Schiphol.


Vijf prachtige honden mochten vlak voor Pasen naar hun nieuwe huis in Nederland. Hieronder de foto’s. En hartelijk dank aan de adoptanten voor het meebrengen van voer voor de honden en katten in Spanje.

Ruwharig Podencootje Zipi mag eindelijk naar huis! Al drie jaar in het asiel
in Spanje en nu dan liefdevol ontvangen op Schiphol. Thuis wacht nog een
ACE-hondje op hem. Heel veel geluk lieve Zipi!

  Kuki, een beetje bang om uit de kooi te komen toen reisgenootje Zipi er al
uitgestapt was. Maar al snel begon haar staartje te kwispelen en liet ze
zich bewonderen door haar nieuwe baasjes. Knoepie gaat ze heten en ze gaat
ongetwijfeld een heerlijk leventje krijgen.

Lieve Dalida Jassie, die nu Dali gaat heten, kwam bijzonder relaxed de kooi
uit. Blij met haar nieuwe baasje en verderop stonden nog twee
hondenvriendjes te wachten. Dat gaat vast heel gezellig worden.

Vol vrolijkheid stapte Nala uit de kooi, alsof ze 100% zeker wist dat dit
haar nieuwe leven wordt. Veel geluk Nala, het wordt vast helemaal geweldig
bij je nieuwe familie!

Deze mooie jongen werd als jonge pup genadeloos in de steek gelaten met
zijn broertjes en zusjes en gedumpt in de campo. En kijk nu, zó welkom bij
zijn nieuwe baasjes! Roco junior heet nu Vito en gaat een heerlijk leven
tegemoet waar hij alle ruimte krijgt om te wennen en te leren.

Mooie Bee

MET HAAR STERK KARAKTER, MAAR WEL EEN SCHAT EN ZO SLIM ALS JE ZE KENT,....


zaterdag 26 maart 2016

Aankomst Eindhoven 25 maart

Gisteren zijn Pollet, Winy en Ann met haar pups aangekomen.
Foto's van Ann zijn niet gemaakt om haar en de pups in alle rust bij te laten komen van de reis.






Puck en Aaltje

Onze twee Spaanse dames Puck en Aaltje. Ze komen beiden van ACE
Puck nu 3,5 jaar bij ons, en Aaltje een half jaar. Gaat super samen, heel blij met ze! 

💖

Schenking

Van harte dank aan Mevr.Annie Lejeune voor het inzamelen .
Ze doet dit 2X per jaar .
Dikke merci Annie!!

Alvast bedankt en een prettig paasweekend,

Tiny



Bram vh Ronny overleden.

Gisteravond ná zijn dagelijkse wandeling heeft Bram een TIA gekregen. In overleg met de dierenarts hebben we Bram laten inslapen.
Bram is bijna 14 jaar geworden.

Lieve Bram, je bent niet meer.
Ik mis je nu al, jij oude meneer.
Drie en een half jaar hebben we voor je mogen zorgen
en nu voor jou geen nieuwe morgen.
 
Liefs je vrouwtje Ineke


donderdag 24 maart 2016

Bella.

Ik vind het zo gezellig als Pebbles bij mij op bezoek is!! Wij zijn dikke vriendinnen! Dank ACE dat ik hier terecht gekomen ben😀😀😀groetjes Bella





Evenement Den Haag 21 mei 2016

Graag wil ik jullie uitnodigen voor een grote demonstratie welke gehouden zal worden voor het leed wat Galgo's en Podenco's ondergaan in Spanje.

Ook wij kunnen de stem zijn voor deze onschuldige dieren, die recht hebben op een waardig bestaan.
Dit leed moet stoppen!
Het is daarom 'Samen Sterk'!!

Met zo'n groot mogelijke groep willen wij met vrijwilligers, adoptanten en ACE-honden dit evenement ondersteunen.

Het evenement zal in de ochtend zijn en eindigen rond 13.00 uur.
Verzamelpunt is het Malieveld/ Den Haag.
Loopt u ook mee? Met of zonder hond iedereen is welkom!

Aanmelden kan via de mail:

evenementen.nederland@ace-charity.org

Meer informatie volgt later!

Basje (ace Nero) voelt zich al helemaal thuis bij zijn nieuwe baasje.

Raspi in een douchecabine.

Hij werd aangekocht als een mooi, lief knuffelig bolletje wol, maar begon te groeien, plaste al eens, wilde spelen, maakte tandjes en bewerkte daarmee de mooie meubelen! De niet meer handgemaakte, maar tandgemaakte meubeltjes zorgden er o.a. voor dat de jonge pup voor jaren naar een mini mini terrasje verhuisde!
Dit hele verhaal werd gewoontjes verteld alsof het een gewoon levensverhaal was van haar hond! Je begrijpt me toch, ging ze verder,
dat we er nu wel genoeg van hebben! Die rothond, kijk hoe hij eruit ziet! Alsof de hond zijn eigen kappersbeurten had moeten regelen!
Kijk hoe vuil en vies dit huis is. We moeten hem niet meer, vies beest!
Aan haar hand stond Raspi, droevig kijkend uit zijn lieve ogen. Hij keek haar ongeïnteresseerd aan.
Ik nam het beestje van haar over en wilde eigenlijk iets kwijt, wou haar vertellen wat een vreselijk mens ik haar vond en wat een hekel ik heb aan hypocriete leeglopers als zij! Ik heb dit niet gedaan en mijn energie en tijd in Raspi gestoken, dat in elk geval een veel dankbaarder resultaat zal geven…
Hij is zo lief, maar zo bang om geslagen te worden. Zijn oogjes kijken nog triest, maar daar zijn wij dan voor, om hier een verschil te betekenen!
Morgen gezond weer op…










Yoyo

Met Yoyo gaat het heel erg goed, hij heeft fijn zijn plekje gevonden in ons kleine huishouden en hij is inmiddels onmisbaar geworden. Zelfs onze vrienden komen extra vaak op bezoek om met Yoyo te knuffelen.





Aankomst Schiphol 23 maart.


Mooie Wobbe die nu door het leven gaat als Olie en thuis nog 4 vriendjes heeft.
Dean die nu Diesel gaat heten.
En kleine Nero die nu Basje gaat heten en ook thuis 2 vriendjes heeft.
Mooie anita die in opvang is gegaan bij Janette
Met dank aan de adoptanten die wederom voer voor spanje hebben meegenomen .

Met vriendelijke groet,

Saskia





Mamen, lief klein Bodeguerootje zoekt een veilig thuis

Sinds half februari verblijft Mamen in een opvanggezin in het oosten van het land. Zij is nu zes jaar oud en heeft de helft (!) van haar leven doorgebracht in het asiel. En waarschijnlijk was de andere helft ook niet zo leuk voor haar…..
Wie een lief, aanhankelijk hondje zoekt, dat graag dichtbij het baasje rustig op haar plekje ligt, moet eens gaan kijken bij Mamen. Natuurlijk wil zij ook graag mee uit wandelen en kan zij zeker een lange wandeling goed aan, maar thuis is zij heerlijk rustig.
In de relatief korte periode dat zij nu in Nederland is, is Mamen al een stuk minder onzeker. Was zij de eerste dagen overal een beetje bang van, dat is nu al behoorlijk verminderd. Geef haar je steun, laat haar rustig wennen aan nieuwe dingen en vreemde geluiden, dan zul je zien dat zij je steeds meer haar vertrouwen schenkt.  Prachtig om te ervaren hoe zo’n hondje, dat nog niet veel geluk heeft gehad, steeds een stukje verder opbloeit.
Mamen woont momenteel samen met nog een andere hond en dat gaat goed. Buiten vindt zij sommige honden nog wel wat spannend, reden waarom ze beter nog niet los kan lopen. Of zij met katten overweg kan, is niet bekend. In het opvanggezin woont wel een konijn en daar reageert zij heel rustig op.

Kom gerust eens kennismaken met Mamen.

Meer gegevens over Mamen vind je hier.




woensdag 23 maart 2016

Even een berichtje over Saskia ( in opvang in Nederland)

Saskia een teefje van 6 jaar in opvang bij ons. 
Ze heeft wat last van angsten maar met geduld en liefde is het een heerlijke hond.
Ze slaapt prima in haar mand en aan de riem loopt ze prima. 
Ze is en lieverd. En kan goed met onze andere opvanghondje. 
Saskia is een mooie hond
Ze redt zich prima als je haar op haar tempo laat vertrouwen opbouwen 
Als je haar uit wil laten is ze braaf ze schrikt af en toe van de riem
Je moet haar tijd gunnen als je commando's wil geven want een baas duld ze moeilijk.
Teveel negatiefs meegemaakt. 
Maar een prima rustige hond waar je lang plezier mee kan beleven.









Meer gegevens over Saskia vind je hier.