dinsdag 17 februari 2015

Groeten van NALA

Ik zou graag groeten van NALA doen. En vooral steun en kracht overbrengen voor de mastins op de site van ACE. En natuurlijk voor al die mastins, die onwaarschijnlijk slecht worden behandeld.
Ook NALA was een van hen. ANNELIES zet hem op, het komt nu goed. CLEOPATRA sterkte met alles.
 

Zo hoort een mastin eruit te zien. Statig, lief en machtig. NALA is mijn beschermer, als er iemand achter mij loopt, gaat NALA achter me lopen. Als er iemand tegemoetkomt is zij zeer alert. Iedereen mag binnenkomen,
maar weggaan is moeilijker. Ook NALA kwam erg mager bij mij wonen. Zie nu hoe zij geworden is. Ik zou graag oproepen, aan mensen die niet goed voor de mastins zorgen, een beetje meer respect graag!!!!!
 
Zet hem op ANNELIES, CLEOPATRA en BIG BOY...........
 
Groeten van Gerrie en uiteraard van NALA.

Een big smile van Puk


 

maandag 16 februari 2015

Broer en zus, bordertjes die zouden worden afgemaakt,....

We kregen telefoon, hij kon en wilde ze niet langer bijhouden. Ze waren niets waard en wilden niet jagen, noch luisteren en wat nog allemaal niet doen…  Als je niet geliefd of gewaardeerd wordt, of je nu een mens of een dier bent, dan ga je ook nooit goed kunnen doen voor degene die je niet waardeert. Hij beweerde dat één van hen doof zou zijn maar tot hier toe hebben we nog niet kunnen uitmaken of dat ook werkelijk zo is. Yakovlev, het reutje, is timide en hangt erg aan zijn vrouwtje. Bij haar ligt ie helemaal onder een schoenwinkel: zij is de baas! Lisashenka, het vrouwtje, is heel pienter en slim, niet bang, alert en kan daarom Yakovlev op zijn gemak stellen. Beide hondjes waren erg mager toen ze binnenkwamen. Nu zijn ze al wat meer gewoon, zijn sociaal met andere honden en beginnen te beseffen dat ze niet langer in de hel zitten. Ze werden op tijd gered, want hun baasje zou hen afgemaakt hebben. Hun overdracht kon niet vlug genoeg gebeuren. We voelden duidelijk dat zij het de eerste weken erg moeilijk hadden met de nieuwe omgeving: leren aanpakken, nu zijn ze veel meer ontspannen en weten dat ze niet langer als ondingen behandeld worden, zijnde bordertjes. Ze zijn beide mooi om zien, hebben een lief en goed karakter, alleen het reutje is bang, maar dat komt mits goede baasjes met een beetje geduld en weten waar ze aan beginnen wel goed. We zouden graag hebben dat ze samenblijven, maar ook apart kunnen ze zeker gelukkig worden. Als ze maar samen zouden kunnen vertrekken en een gelukkig nieuw leven kunnen beginnen alleen of met zijn tweetjes...


Meer foto's vind je hier.

Knuffels extra vandaag,...

Mama Cala en Blimpy worden even geknuffeld door Miguel,...





Ons verhaal over Phoebe

Op 24 juli 2014 was het eindelijk zo ver;
We mochten Phoebe (toen heette ze nog Zeta) in ons leven verwelkomen.
Wat een fantastische, dolle maar oh zo lieve wervelwind van een hond.
Ook Midas, ons andere hondje was dol op haar.
Ze waren meteen dikke maatjes.
Kort geleden kwamen we er achter dat het niet goed met haar ging en hebben we haar moeten laten inslapen.
Ook al was ze niet lang bij ons, we hebben voor een leven lang van haar gehouden en van haar genoten.

7 Maanden in ons leven, voor altijd in ons hart.




Moeder en pups gered uit een grot...



Een alarmerend telefoontje liet ons weten dat iemand een moeder met pups ontdekt had in een verlaten grot. Ze waren eten en drinken gaan zetten, maar konden geen opvang vinden. De mama is een bijzonder mooi karakter: iedereen mag genieten en kijken naar haar 7 pups die van geen kanten op haar lijken! Wie de vaders zijn, zullen we nooit weten. De ijskoude wind en de lange kille nachten moeten vreselijk geweest zijn als je al zo mager en ondervoed bent, maar toch hield ze stand en deed alle vuilbakken die ze kon vinden om haar kroost te doen overleven. Een brave zachte ziel die je hart doet smelten, zo een goede en lieve hond. Ze is totaal niet bang en kent mensen. Dankbaar likt ze je hand en dankbaar is ze, als je je bekommert om de 7 kleine piepertjes die om veel aandacht en liefde vragen.
Hier zie je van waar ze komen. Ze zijn nu allen bij ons. Mama is rustig en tevreden met het weinige dat ze nu heeft en o zo dankbaar om de warme mand en het eten waar ze nu niet meer achter moet gaan zoeken. Haar kindertjes zijn lekker voldaan. Dikke buikjes en grote snurkertjes vullen nu de kleine kooi in ons asiel, waar we alleen maar blij om zijn, ze zijn gered!!!





De pupjes van Cantante hebben het gered,...

De pupjes van CANTANTE hebben het gered, wonder boven wonder, we hebben ze nog niet op de site maar dat komt nog, ze zijn allen vrolijk, speels en erg sociaal,…we willen ze toch al even aandacht geven alvorens we hen op de site zetten,…

Allemaal anders, allemaal apart,…..






Ikor, twee dagen wachten was teveel...

Ikor is een klein hondje van 3 jaar oud, een cross cavaliertje of een cross marquisje, zeg het maar: een schatje.
Zijn baasjes belden één van onze opvanggezinnen om te vragen of ze het hondje konden opnemen. Dat kon, maar pas in het weekend vanwege drukke werkuren.
Een diepe zucht aan de andere kant van de lijn. Ze stuurden foto's naar de fostermensen en beloofden contact op te nemen en het hondje in het weekend te brengen.
Een dag later belde de dierenarts naar onze fostermama om te vragen of we a.u.b. konden helpen een klein hondje op te nemen, opdat hij anders geëuthanaseerd zou worden op aanvraag van de baasjes. Hij kon het niet over zijn hart krijgen en vroeg daarom onze hulp.
De fostermama reed naar de arts en toen ze het hondje zag, stond ze perplex, aan de grond genageld. Het was Igor, zijn baasjes hadden geen twee dagen meer kunnen wachten;  hij moest en zou eruit gaan.
Omdat we nog het nummer van de baasjes hadden, belde de fostermama hen op en vroeg waarom ze dit gedaan hadden. Onverschillig en zwaar geïrriteerd lieten ze weten dat zij met die hond deden waar zij zin in hadden, dat de hond plots weggelopen was en ze hem niet eens gemist hadden.
Ze wilden geen hond meer en dus was het "WEGLOPEN" voor hen de ideale oplossing geweest. Igor zou hen niet meer langer storen.
Ze weten niet wat ze missen, want het is een heerlijk karaktertje.

Hij is nu bij ons en wat een lieverd is hij: dankbaar en hij kijkt je aan met zijn grote bruine trouwe ogen. Hij is ook een beetje modelteckel, een beetje cavaliertje, een beetje marquis. Wat hem zo gemaakt heeft, weten we niet, maar het is een prachtige kleine lieverd!







Onze Luna

Op de eerste plaats,...... chapeau voor de stichting ACE en alle medewerkers wat doen ze goed werk en vrijwilligers die zich inzetten,..... wat ‘n toewijding, ....alles met hart en ziel !!!
 
Vandaag precies 12 weken geleden zijn wij Luna ( toen nog Marit ) bij haar opvangadres in België gaan ophalen,.......... Nicole had het hele nest van 5 bij haar in de opvang,... PHOE niet mis hoor,
voor haar ook ‘n dikke vette veer,..... daar hebben ze de warmte en het gevoel van  “ ‘n thuis hebben “  mogen ervaren.
 
We zijn ook gelijk als ‘n blok voor Luna gevallen,...... dat lieve koppie met die prachtige oogjes,... de click tussen ons was er ook meteen en na 5 minuten lag haar koppie ook al op mijn knie.
 
In het begin hier op straat was ze nogal schichtig, maar kan ook niet anders natuurlijk, god weet wat ze allemaal mee hebben gemaakt in Spanje,........... maar ging met de dag beter en op dit moment
bijna helemaal geen probleem meer.
Het is momenteel ‘n echte puber en als ze haar “ondeugend half uurtje” heeft pikt ze alles wat los en vast zit hahaha, ze weet inmiddels verdraaide goed wat mag en niet ( dus uitdagen )..........
dit levert ook hele hilarische plaatjes op en is af en toe moeilijk om consequent te zijn en  niet in lachen uit te barsten als ze daar staat met iets in haar bek zo van “ zie dit maar weer eens terug te krijgen “ ,........
zoals van de week de geliefde tv-afstandsbediening van mijn man, ( minder ) maar,.......... moet ie het maar opruimen ( lol ).
 
En of het zo moest zijn,....haar zusje Evi is ook in Eindhoven geadopteerd, ze zien elkaar nu regelmatig en de eerste ‘hereniging’ was zooooooo schattig ( weet niet of ze elkaar herkennen als zusjes ) maar was wel héééél lief.
 
Wij zijn heel blij met ons Luna-meisje, ze is lief voor alles en iedereen,......... alleen er zit deels Podenco in dus het blijft ‘n jachthond en ook dan is consequent zijn van belang zodat  je niet in een keer door je hond
meegesleurd wordt met je kin over de grond bij het ontdekken van ‘n konijn of zo,.......... maar daar tegenover staat weer het lieve zachte karakter en ze kan zich in de meest onmogelijke posities kronkelen om
geknuffeld te worden,........... helemaal geweldig !!!
 
Volgende maand gaan we samen op cursus, alleen al om met haar bezig te zijn,........... ze is super slim ( TE slim af en toe ) en leert enorm snel,...... maar ook alleen als ze het zelf wil hahaha. !!! 
 
Nogmaals dank aan ACE en de medewerkers,........ zonder jullie was onze Luna nu niet hier en wil er niet eens aan denken waar dan evt. wel !!!
 
Groetjes,

Frans, Inge en lebber van Luna,


Door de hoeveelheid foto's was ik genoodzaakt om ze als filmpje weer te geven, klik hier.

Tevens hier nog een filmpje gemaakt in de tuin van Frans en Inge, klik hier.


Romulo ...( nu casper )

Hier een foto van onze kleine lieve hartedief Casper...vroeger Romulo.

Op zondag 1 feb was het voor ons de grote dag om Casper op zaventem te verwelkomen wat een ontroerend moment.
 
dikke knufffff van Casper voor het hele ACE team.
 

groetjes Johan en Carine uit België





zondag 15 februari 2015

Aankomst Eindhoven gisteren 14 februari

Aankomst van Little Man, Kalista, Canela-Bambina en Sunny. Een speciale aankomst in vele opzichten. Penningmeester en mede-oprichter van ACE, Ton van den Broek bracht de hondjes mee uit Spanje, en Fabienne stond ook vandaag weer bij de arrivals om de honden te verwelkomen. Ook voor ACE vrijwilliger Vivian Rulkens, Adopties Nederland en vluchtbegeleider, was het speciaal. Tijdens haar bezoek aan de Refugio in oktober vorig jaar beloofde zij Sunny dat zij een gouden mand voor hem zou vinden en ze hield woord! Vandaag een emotioneel weerzien en Sunny gaat een zonnige toekomst tegemoet! Alle nieuwe baasjes en hondjes heel veel geluk!


 Sunny, heel speciaal voor Vivian de vluchtbegeleidster !!

Little man met zijn bazinnetje.

Kalita met zijn baasje

Het hele gezelschap nog even op de foto.




Mousse

Mousse,de lieve schat! 




Woeky

Wij zijn ontzettend blij met onze Woeky. We waren al een tijdje op zoek naar een leuk hondje uit een asiel, maar we konden in de Nederlandse asiels geen geschikte hond voor ons gezin vinden. Vrienden van ons hadden 2 jaar geleden ook een hondje afkomstig uit Spanje geadopteerd en zij maakten ons attent op deze sites. En zo kwamen we bij Ace terecht en op de site vonden we diverse geschikte hondjes. Onze keuze viel uiteindelijk op Woeky. De omschrijving en foto's spraken ons meteen aan. We hebben contact opgenomen met Ace en we zijn enorm goed geholpen, door alle medewerkers. Petje af voor jullie inzet en werk! We hebben na een paar weken Woeky op Schiphol op kunnen halen en hij heeft meteen ons hart gestolen. Hij was wel wat kleiner dan we verwacht hadden. Hij zag er op de foto's groter uit. Maar zijn omschrijving klopte helemaal. Hij was in het begin wat angstig en afwachtend, maar al na 3 dagen leek het of hij hier geboren was. Het is een heel vrolijk, lief maar ook ondeugend hondje. Ace, bedankt!

De familie Vestjens


Woeky met zijn knuffel

Woeky en onze zoon, 2 maanden na aankomst al mee op vakantie aan zee. Ging super goed!

zaterdag 14 februari 2015

Inzamelen van geneesmiddelen voor Spanje!


Zoals jullie lezen is het voor Fabienne heel fijn als mensen hier in Nederland geneesmiddelen bij hun dierenarts kunnen "lospeuteren" die voor Nederlandse begrippen over datum zijn maar in Spanje nog prima gebruikte kunnen worden!! Dus ben je bij je dierenarts, vraag hem/ haar er naar. Alle kleine beetjes helpen!!!

Aankomst Eindhoven gisteren 13 februari

Bijgaand de foto’s van de aankomst van Fabienne met Elina, Jean-Paul, Ornela, Leya en Nicolasa. Nicolasa is erg bang en is met kooi en al met de adoptant meegegaan. De andere honden deden het fantastisch, Elina en Ornela waren nog wat voorzichtig in het begin, Leya heerlijk nieuwsgierig en Jean-Paul dacht alleen maar aan knuffelen. Allemaal krijgen ze weer fantastische baasjes.


Gr. Denise

Jean-Paul

In het midden Fabienne  

Elina

Leya en nieuw vriendje

Leya, Elina en Jean-Paul

Leya

Nicolasa

Ornela

Leya, Elina, Jean-Paul en Ornela