maandag 30 mei 2011

Modderlawine

Het afgelopen weekend is er 1820 euro aan donaties binnengekomen, een hoeveelheid voer aangemeld en zijn er verschillende vrijwilligers in touw om spullen in te zamelen. Geweldig wat er allemaal gedaan wordt.

Wij zijn u allen zeer dankbaar hiervoor

Namens de hondjes van Ace
Rineke

vrijdag 27 mei 2011

Reactie Karin van den Akker

Verschrikkelijke beelden op de site. Met tranen in de ogen gelezen. Houdt het dan nooit op met de ellende voor die stumperds?
Hami onze Ace hond ligt hier in het zonnetje en kijkt me aan of er in de wereld geen kwaad gebeurt….
Ik heb zojuist 50 euro overgemaakt. Meid, ik weet het het is een druppel op de gloeiende plaat, maar ik hoop dat als meerderen het doen dat er snel weer voldoende geld is voor voer en medicamenten!
Wens iedereen in Spanje erg veel sterkte en succes!
Na (erg) veel regen komt ook weer (erg) veel zonneschijn! Het is nou eenmaal een land van uitersten! Zowel in het weer als in dierenbeleid!
Karin van den Akker

Reactie van Colinda adoptiemoeder van Sem

Wij zijn gewoon allemaal zeer ontdaan van wat er gebeurt is, als dierenvriend gaat dat je aan het hart !
De bench komt deze kant op en ik hoop nog veel meer !!
Zo leuk ook gewoon want een collega van mij is er vandaag voor het laatst en die heeft ipv gebak allemaal lekkere spullen gekocht voor Spanje !! Geweldig toch !! daar worden we blij van !!
 
Groet Colinda

donderdag 26 mei 2011

Modderlawine

Lieve allemaal, wat geweldig dat iedereen zich zo inspant en het resultaat mag er zijn

Gisteren is er 280 euro binnengekomen
Vandaag 535 euro
Tevens hebben we een toezegging van 1000 handdoeken gekregen

Mensen we kunnen jullie niet genoeg bedanken het is zo hard nodig momenteel

gr. Rineke

dinsdag 24 mei 2011

Modderlawine

Lieve allemaal

Afgelopen dagen hebben wij allemaal flink gelobbyd om geld in te zamelen voor de hondjes in Spanje. Ik kom jullie oproepen overal tegen en het werpt zijn vruchten af. Zo zie je weer dat we samen sterk staan. In die paar dagen hebben we al 1200 euro gedoneerd gekregen, een geweldige prestatie. Laten we ons alstublieft in blijven zeten want de nood is hoog

Voor wat er al in binnen gekomen wil ik u heeeeeeeeel hartelijk danken en ik hoop nog meer goede berichten uit Spanje hierover te krijgen en zal het regelmatig hier vermelden

Rineke

maandag 23 mei 2011

Aan iedereen die geschokt hebben aangehoord wat er gebeurd is in Spanje.

In spanning wacht ik af wanneer ik iets hoor of zie over ons geadopteerde hondje Damas. Ik kijk elke keer op de site en speur alle you tube filmpjes af op een glimp van haar , die straks deel uit gaat maken van ons gezin. Maar vanmiddag schrok ik, want in plaats van een hondertal vrolijke aandoenlijke honden te zien, zag ik de ellende van moeder natuur, die geen rekening heeft gehouden met het feit dat het asiel niet gebouwd is op zulke natuurrammpen. Even was ik machteloos en even wist ik niet wat ik er mee aan moest. Maar omdat dat niet in mijn aard ligt om toe te kijken en ik zag hoe Fabiënne en de vrijwilligers zich er doorheen slaan, heb ik meteen een donatie gedaan en heb bedacht wat ik toch kon doen naast de donatie. Ik wil mijn mede dierenvrienden op de hoogte stellen van deze verschrikkelijke gebeurtenis en hen stimuleren om mee te denken hoe we toch kunnen helpen op afstand naast de donaties om ook eens creatief uit de hoek te komen.
Ik heb een bericht op Hyves gestuurd en het "Zegt het voort thema"in gang gezet.
Ik wil aan iedereen vragen om het bespreekbaar te maken, om mensen hierop attent te maken, ideeën te verzinnen en actief mee te helpen.
Een hond heeft geen keus waar het komt of wat het mee gaat maken, de mens heeft wel de keus om voor een hond de keuze te beïnvloeden. Laten wij het goede doen!
Ik kijk er naar uit dat Damas donderdag 26 mei 2011 aan komt. Ik had haar graag voor erger willen behoeden, maar zal mijn best doen om haar te laten zien dat het leven ook anders kan. Ik wil Fabiënne en alle vrijwilligers mijn dank betuigen voor wat zij doen voor deze hulpeloze wezentjes en bewonder hun kracht.
Blijf dus niet zitten maar doe iets! Moet je je voorstellen als iedereen die je kent een donatie overmaakt of spullen verzamelt voor de honden of kleding verzamelt voor de Second Hand Shop in Spanje, dat zou  toch een geweldige actie zijn! En dierenvrienden hebben tenslotte dierenvrienden, dus de boodschap komt aan op het juiste adres.
Groetjes, Joyce Holman, Julianadorp.  

zondag 22 mei 2011

Updat modderlawine

Beste Allemaal,

We hebben de situatie weer onder controle mas o menos, de meeste hondjes zijn ok, 
maar vandaag verloren we toch weer een pupje van 4 maanden, de longontsteking en onderkoeling
eist zijn tol,...velen hoesten en hebben sterkte verloren, we werken hieraan, met heel ons geven,...
ook Solomon is erg zwaar toegetakeld,...

Mensen die ons willen helpen met een zak eten van 10 Euro zou erg welkom zijn, ons eten werd totaal verwoest en onze medicamenten
zijn ook niet meer te redden, we krijgen nu van de mensen in de buurt handdoeken binnen, ....

Wij willen graag iedereen danken voor de hulp en medeleven, we zijn er enorm dankbaar voor,
want het was een nachtmerrie, dat kan ik je verzekeren, maar we geven niet op en zijn er voor onze
zorgenkinderen !!!

Aan allemaal, hartelijk dank !!!!!





Arme Juan helemaal alleen achtergebleven, zijn broertjes en zusjes zijn al naar huis komt er ook voor hem een fijn plekje

Fabienne

Reactie Netty Kulve

Ik heb net 50 euro overgemaakt en zal zorgen dat er 1000 handdoeken die kant op komen.
Mensen laten we vooral doorgaan elkaar te stimuleren. Leuk dat er zoveel mensen mee doen.

Kom op allemaal. We doen het voor een ontzettend goed doel.
Het zou toch mooi zijn als we fabienne helemaal versteld kunnen laten staan van onze medewerking.

Laat iedereen reageren, of misschien weten jullie nog andere plannetjes om aan geld te komen.
Het plan moet slagen.

Groetjes netty


Reactie Nathalie Roedoe

Wat een ellende is er gebeurd in de refugio!!
Morgen staat ons vakantiegeld op de rekening en zal ik direct een bedrag, wat ik kan missen, overmaken op het rekeningnummer wat jij in de blog hebt gezet.
Ik zal het tevens doorsturen aan familie en vrienden.
Dat ze er maar weer snel boven op mogen komen!!

groetjes Nathalie

Reactie fam. Jongleen

Wat een ellende daar, ik schrok van de beelden. Ik zou het liefst daar helpen maar helaas dus vandaar hebben wij € 25,00 overgemaakt als bijdrage voor de aankoop van medicijnen, eten en verder zaken die nodig zijn.Ik hoop dat het nu voorlopig gedaan is met al die ellende daar.Groetjes Ineke

Reactie van Ria Durand

Het is hartverscheurend, de beelden te zien van de Refugio. De overstroming van een paar maanden geleden was nog niet achter de rug, of de volgende ramp kondigt zich aan.
Ik heb snel € 20,—overgemaakt en hoop, dat een heleboel mensen doneren, zodat de schade, die nu alweer ontstaan is, in elk geval financieel te boven gekomen kan worden.
Groetjes,
Ria.

Ton Roos namens de club van 100

Vreselijk die foto’s, wat een ellende!
Kom er maar weer boven op, natuurlijk gaat de club van 100 bij springen, daar zijn we voor!
Wij kunnen 300 euro overmaken, deze zijn inmiddels overgemaakt

Ton Roos

zaterdag 21 mei 2011

Reactie van fam. Loeve vrijwilligers ACE

Maarten is (net als Airyn) dinsdag jarig en zijn familie zal ipv een kado voor Maarten geld storten voor ACE, voor de moddermisere die daar is......Ook wij zullen al het geld wat we 'los' ontvangen gaan overmaken...Hopelijk kunnen wij iets bijdragen aan de ellende...
liefs, Ilse

Beste Mensen,


Met moeite en pijn in mijn hart heb ik zitten kijken naar de situatie zoals die nu is in Spanje.
En dan kijk ik naar mijn griekse en spaanse honden die ik hier heb lopen. Een heerlijk kussen om op te slapen, heerlijk eten,
Speelgoed, een eigen baasje en noem het maar op.

Hoe vaak plaatsen we niet een stukje op dit blog dat we zo blij zijn met onze hondjes bij Fabienne vandaan.
Met zoveel liefde van de straat gehaald door haar, en altijd maar roeien met de riemen die ze heeft.

Laten we haar een hart onder de riem steken, en laat iedereen naar draagkracht bijdragen.
Zij doet zoveel voor deze dieren, we kunnen haar toch niet in de steek laten?

Deze maand heeft iedereen zijn vakantiegeld, mensen een paar biertjes minder op de vakantie en dat bedrag kan naar Spanje.
En Fabienne en vele hondjes zijn U dankbaar.

Laten we allemaal een bijdrage storten. Wacht niet tot morgen maar doe het nu.
Morgen bent u het weer vergeten of gaat het leven hier weer gewoon door.

Laten we er even bij stilstaan en laten we allemaal een bijdrage overmaken.
Laat u hart spreken, kijk naar uw eigen hond, die hier alles heeft.
Laten we ze daar ook wat geven.

Aub, doe het vanavond nog en maak een bijdrage over naar Fabienne van ACE.
Zij heeft het zo verdiend.
Draag uw steentje bij, vanavond nog, en laat ze niet in de modder zakken.

Groet van Salsasalsa en Pipi namens hun baasje Netty

ACE-Moddermiserie.mov

Deze trieste foto's vertellen hun eigen verhaal, de Refugio gisteren

Lieve allemaal

Gisteren heeft zich een ware ramp voltrokken in de Refugio, ze zijn daar dag en nacht met man en macht aan het werk om de hondjes schoon en droog te krijgen en de schade enigzins te herstellen. Met name de kliniek heeft veel schade opgelopen en de hondjes hebben een aantal uren onder erbarmelijke omstandigheden in het water gestaan. De gevolgen zullen door longontstekingen en ziektes binnenkort duidelijk worden. Het is niet mijn gewoonte om langs deze weg te vragen de Refugio financieel te steunen maar in deze zeer uitzonderlijke situatie wil ik dit toch doen. Help onze hondjes te redden. Misschien zijn er mensen die een actie willen houden zoals een sponsorloop een markt of een inzameling, alle hulp is welkom. Ook kunt u uw steun betuigen d.m.v. een donatie op de rekening van ACE, ABN-AMRO te Venlo rek.nr 46.35.18.128, te doen.
ALLE HULP IS WELKOM, SPANJE KAN DIT NIET ALLEEN











vrijdag 20 mei 2011

Troef

Op maandag 31 januari stonden wij op onze hond te wachten. Het is zoals ik al meer gelezen heb inderdaad net zoiets alsof je je kind gaat halen. Wij waren in ieder geval wel erg benieuwd of het zou ‘klikken’. Niels van Ace had ons al wel gewaarschuwd dat de honden vaak wat suffig uit de kooi komen omdat ze een beetje beduusd kunnen zijn van alles wat er zo’n dag gebeurd met ze.

Zo niet onze Troef. Luid blaffend kwam ze door de deuren. Zodra het kon hebben we haar er uit gehaald. We wisten eigenlijk niet zo goed wat er allemaal gebeurde laat staan dat we even rustig konden kijken hoe ze er nou in het echt uitzag want ze wilde maar één ding: WEG. Er waren vier handen voor nodig om haar vast te houden om haar aan te lijnen. Vooraf hadden we de tip gekregen om een tuigje èn een halsband mee te nemen omdat je niet weet wat past. Het behoeft geen betoog dat we aan het tuigje niet toegekomen zijn en de halsband maar zo snel mogelijk hebben omgeklikt. Gelukkig was die niet te groot en zodra het kon zijn we naar buiten gegaan. Eenmaal buiten kalmeerde ze een heel klein beetje en dronk ze een kwart liter waterflesje leeg (in het plastic bakje wat we hadden meegenomen…). In de auto kwam de rust eindelijk.

Nadat we in onze woonplaats waren aangekomen zijn we eerst naar een groot park gereden om haar wat beweging te gunnen. Ze vond het leuk maar hield ons (aan de lange lijn) heel goed in de gaten. Wij haar ook en zo zagen we dat ze op een hele grote herder afliep en begon te blaffen met een grommetje erin. Dat liet de herder zich niet zeggen en die ging (best wel pittig) op haar af. Daarop begon ze te kermen en ging alvast maar liggen op haar rug waarop de herder aan haar snuffelde en heel frappant één poot op haar borst zette. Gelukkig riep de baas zijn herder terug en konden wij alledrie bekomen van de gebeurtenis. Wij waren tenminste erg onder de indruk …..  Tijdens de wandeling viel ons wel op dat ze een beetje raar liep, alsof ze 3 luiers om had….., maar wij dachten dat dat van de reis kwam.

Toen naar huis. Het was een beetje vreemd om je hond eindelijk zo dichtbij te hebben maar waar je aan de andere kant nog niet veel mee hebt, behalve dat we er wel heel blij mee waren. Alles stond klaar: voerbak (met een beetje brokken), waterbak (met veel water) en een kussen. De bakken waren meteen leeg maar het kussen begreep ze niet.

Om een lang verhaal wat korter te maken: het is met vallen en opstaan prima gelukt. Ze loopt nu redelijk netjes aan de lijn, doet bijna niets meer in huis en luistert prima als ze los is. Alleen heeft ze nog wel een raar loopje. Er is namelijk ook (zware) HD geconstateerd. Daar zijn we erg van geschrokken en hebben nadien heel veel overleg gehad met ACE en met name heel veel steun gekregen. Ook als we afstand van onze Troef hadden willen doen, wat we eerlijk gezegd ook vier dagen hebben gedaan via een opvangadres van ACE. We misten haar uiteindelijk zo ontzettend dat we haar weer zijn gaan halen. We hebben toen besloten dat hoe het ook liep met haar ziekte, en wat voor een moeite het ons ook zou gaan kosten, we nooit meer uit elkaar zouden gaan.

Nu gaat het goed met Troef en wordt er heel veel aandacht besteed aan haar spieropbouw en aan het uitlaten. We merken dat ze steeds sterker wordt en geen pijn heeft. Uiteraard hopen we dat dat nog lang zo blijft. We zijn heel blij met onze uiteindelijke keuze haar te houden. Ze geeft zoveel liefde, vrolijkheid en grappige dingen dat we het ons niet kunnen voorstellen dat we ooit hebben overwogen haar op te geven. Natuurlijk geeft het extra zorg en extra kosten, maar dat kunnen we gelukkig aan Troef bieden. Ik hoop dat iedereen bij wie het in het begin misschien wat moeilijker gaat net zo’n vervolg heeft als bij ons.

En via deze weg nog heel veel dank voor alle ACE-vrijwilligers die ons fantastisch terzijde hebben gestaan.

Eelko, Els en Troef

donderdag 19 mei 2011

De windekinderen van Marianne en Eef Stolk


Achmed nu Don Diego, vorige week nog in een kil hok in Spanje nu op schoot bij Marianne. Daar doen we het voor, dit geeft de motivatie door te gaan, Eef en Marianne veel succes met de windekinderen

Rineke

zondag 15 mei 2011

Nieuwe Flyer

Er is een nieuwe flyer beschikbaar waarin de hondjes van ACE onder de aandacht gebracht kunnen worden. Robin heeft de flyer weer bijgewerkt en kan met de volgende link gedownload en uitgeprint worden:
 
Om zoveel mogelijk mensen te bereiken en op deze manier de kansen van onze hondjes op een goed leven te vergroten, roepen we iedereen op om deze flyer op te hangen.
Groetjes van Rob, Petra en Robin

Pluto en Korel op de luchthaven



Afgelopen vrijdag mocht Pluto na 4 lange jaren wachten op een baasje eindelijk naar huis. Amalia is hem zelf komen brengen naar de luchthaven en met veel tranen werd er afscheid genomen. Pluto is inmiddels thuis bij Nick en wij wensen hen beide heel veel geluk. Ook voor Korel komt binnenkort een baasje en zij zal dan ook naar een gouden mand vertrekken

dinsdag 10 mei 2011

Help Hond gestolen

Hedenavond is Fleka, chipnummer 941000011960720, gestolen en verblijft waarschijnlijk in de omgeving Amsterdam IJburg. Mocht iemand haar signaleren graag contact met ACE opnemen, de politie is inmiddels op de hoogte gebracht d.m.v. aangifte

zaterdag 7 mei 2011

Mieneke, al jarenlang vrijwilliger bij ACE met haar eigen roedel



Rust zacht lieve Granny

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van kleine oude Granny. Ik zal haar zo missen!
 
 
 
 
groetjes Maureen
 

Namens de medewerkes van Ace heel veel sterkte, ieder van ons weet hoe moeilijk afscheid nemen is.
 
Rineke

donderdag 5 mei 2011

Bevrijdingsdag…. Maar niet voor Jolly….

 5 mei 2010... Jolly komt hier binnen in opvang. Zeer slechte vacht en huid en ongecontrolleerd druk zonder het kwaad te bedoelen.

5 mei 2011..... nog altijd wacht Jolly in opvang op een passend thuis. Ze is lichamelijk in een super conditie en heeft zoveel geleerd maar hier in de roedel zijn er teveel prikkels en ze snakt naar een huisje als hond alleen. Een geweldig lief meisje dat bij opwinding nog wel druk is maar verder zich super gedraagt en zo ontzettend trouw en loyaal is en het zo graag goed wil doen.

Ze speelt hier blij maar onderhand raak ik er moedeloos van. Wat is het toch dat ze maar geen reactie krijgt als hond alleen bij iemand die lekker met haar wil fietsen en spelen.



Jolly geeft de hoop niet op en hoopt van harte dat alle lezers van dit blog ook mee willen blijven uitkijken voor een passend thuis voor deze lieverd!

zondag 1 mei 2011

Chicle een hond met een gouden hart

Chicle logeert even bij me want het opvanggezin is een weekje met vakantie en wat een schat van een hond. Hij heeft zich na enkele uren al volledig aangepast aan mijn toch zeer drukke roedel en nu twee dagen later  speelt en ravot hij dat het een lieve lust is. Hij is zeer vriendelijk en super sociaal komt zo nu en dan een aai over zijn bol halen en dan is het prima. Door zijn heupblessure  loopt hij niet helemaal zuiver maar het gouden hart dat erin in zit is puur en zuiver. Chicle zou ook graag naar een definitief huisje gaan. Een huisje waar hij met liefde wordt omringt, waar mag zijn gouden mandje staan.

Een uitgebreide beschrijving van Chicle kunt u op de website lezen bij honden ter adoptie
Groetjes, Rineke

Toeval bestaat

Wat is toeval????

Vrijdag 29 april om 13 uur kom ik aan op schiphol met een vlucht vanuit Samos Griekenland.
De bagage kwam aan op band zes
Mijn aandacht wordt getrokken door een trolley met 2 grote Benches met honden.
Dat moest uit Malaga zijn want op de griekse vlucht zaten geen honden.
Ik denk aan de tijd hoe vaak ik zelf heb gereisd met honden. Dat die dieren van de hel hier (meestal) in de hemel komen.

Ik zie een meisje, stoeien met de 2 benches en een grote koffer en ook nog een hondje als handbagage.
Dat gaat allemaal niet lukken op 1 karretje.
Net op dat moment komt mijn koffer aan. Ik ga naar haar toe en vraag of ik haar misschien helpen kan. Want ik weet hoe lastig het is met zoveel dieren te reizen.
Ze was blij en zei: ja graag. Ik krijg ze allemaal niet mee.
Ik keek naar de benche en wat zag ik staan???? ACE. Hoe toevallig.
Het is vandaag precies 2 jaar geleden dat ik via ACE mandy heb geadopteerd. En 7 weken geleden is Salsa Salsa via ACE bij mij in huis komen wonen.
We zijn samen naar de pascontrole gegaan. Alles was prima geregeld.
En toen door de klapdeuren, wat is dat leuk als je die gezichten van de mensen ziet die de hondjes geadopteerd hebben.
Zoveel diertjes weer een goed leven door deze leuke meid waarvan ik niet eens de naam weet. Maar ze was in Spanje en nam de moeite om deze dieren
een nieuw geweldig leven te kunnen bezorgen, alleen door ze mee te nemen.

Ik heb nog een paar foto’s gemaakt die ik zal toevoegen.
Ik hoop dat al die 5 hondjes een super leven gaan krijgen, maar vooral dat veel mensen een voorbeeld gaan nemen aan die geweldige dame
Die stond te stoeien met 5 honden. Het was niet makkelijk maar ze heeft het toch maar gedaan.
Laten veel mensen hier een voorbeeld aan nemen. Het is maar een kleine moeite ,maar zo dankbaar werk om deze dieren
Letterlijk over de grens naar het geluk te krijgen.

Voor iedereen die naar Spanje vliegt: kijk iets verder en beteken iets voor deze machteloze dieren. Help ze.
Naamloze dame. Je was geweldig.




Netty Kulve

dinsdag 26 april 2011

In Spanje wordt weer hard gewerkt.

Nadat er een deel van de berg naar beneden is gekomen door het noodweer zijn ze nu in Spanje weer hard aan de slag om de schade te herstellen

zondag 24 april 2011

Cesar nu Cees is ook in zijn gouden mand beland, of beter gezegd op zijn gouden bank.

Ik heb Cees(Cesar) geadopteerd en ben erg blij met hem, hij is super vrolijk, leert snel en begint al aardig ondeugend te worden.
 
 
 
Hij had veel te zien hier, een paar cavia's daar zit hij vaak naar te kijken op een stoel, een hamster, die moet hem nog niet. En de kat, die heeft hem goed onder controle.
 
 
De eerste paar dagen was het wel wennen voor Cees, buiten wat angstig (nieuwe omgeving) maar nu gaat het al veel beter. Hij loopt goed naast me, luistert naar mijn comando's en speelt met elke hond die hij tegen komt., aan de lange lijn dat nog wel. In huis is hij erg vermakelijk, hij dendert met zijn speeltjes, bank op bank af, gooit ze in de lucht en vangt ze ook weer op. Verder volgt hij me op de voet waar ik ben is Cees ook. kortom een heerlijke hond.
 




Gozine

donderdag 21 april 2011

Nilos nu Linos in Denemarken

Linos - a marvellous perro de aqua


Linos’ experienced a short stay in the shelter in La Cala de Mijas before he travelled to his new home.
He’s a fantastic looking perro de aqua, a dog in his best age, and things seemed to be going Linos’ way. Only they didn’t.
A few days ago Fabienne told me that there was a perro de aqua in Holland with great problems. He had bitten a member of his adoptive family, and now he had also bitten a member of his foster family. So now Linos was no longer just a beautiful perro de aqua - he was also apparently a dangerous one.
Like Fabienne I think that all dogs must be given a genuine chance. A genuine chance means that we offer the dog time, patience, understanding, love and guidance.
And a genuine chance most certainly means that the dog stays alive.
For Linos’ sake one more foster family was not the solution. We talked about flying Linos to Denmark, but Rineke offered to drive to Denmark with Linos, and 2 days later Rineke and Linos arrived in Denmark.
On the way here Linos was in a transport cage as Rineke didn’t know him. All the way in the car Linos had said little noises. Not loud ones, just little ones as if he tried to speak his frustrations out to Rineke.
We were anxious to find out much more about Linos, and he on the other hand seemed happy to get out of the box after many hours of travelling.
Linos sniffed around in the garden and said hello to the other dogs, and then we went into the house. Nilos was calm, worried, tired and hungry. He kept jumping onto Rineke’s lab - as if he wanted to be reassured that everything was ok. This is the part where I wish that dogs could understand the human language. How do you tell an insecure dog that everything will be ok and that he won’t ever have to worry about a thing anymore?
As the evening went by Linos seemed to relax just a little bit more, and eventually Linos and I had to go home, and Rineke - tired after many hours of driving and worrying about poor Linos - needed her beauty-sleep.
Linos and I left - and a few tears were cried - and finally Linos arrived in his forever home on Thursday night, April 7th.
Linos is a typical perro de aqua; so mentally strong and yet so very dependant on their humans. So intelligent and yet so dependant on our guidance. Such quick learners and yet so fragile when it comes to major changes in their lives.
Linos is a marvellous dog and he’s a beautiful dog - inside and out.
Whatever happened to make him bite, I’ll never know, but he’ll never bite again. This I know just from looking at him.
Thank you Fabienne and thank you Rineke for Linos. My soft spot for the perro de aquas just turned even softer.

Pia

Een hond uit Spanje adopteren, dit maakt het verschil.


Op 26 Januari hebben wij Candy ( nu DICHA) van Zaventem opgehaald.



Sindsdien hebben we enkel plezier met haar gehad.
Ze moest wel aansterken en veel nieuwe indrukken overwinnen, maar ze heeft dat met veel moed gedaan.
Ze is erg lief en ontzettend leergierig en schrander.
Samen met Wiske, onze jack Russell teefje van 6,5 jaar, gaat het prima.

We merken iedere dag, dat haar zelfvertrouwen groeit en we zouden haar niet meer kunnen missen.

Wij zijn zelf verbaasd over de vooruitgang !



Veel groeten en misschien tot op een eventuele ontmoetingsdag 2011?

Miesje en Hans Weijkamp,

zondag 17 april 2011

Helaas onze lieve beer Francisco moet nog even wachten op een nieuw huisje, zijn geluk was van korte duur.

zaterdag 16 april 2011

Sfeerbeelden uit de Refugio

Onze Francisco, een prachtige beer, had vandaag geluk,...hij mag bijna naar huis !!!!





Onze studenten aan het werk




Lita, die een hondje kwam uitzoeken had het moeilijk, wilde ze wel allemaal maar viel uiteindelijk voor RAMSES,
onze magere Rocio moet nog even wachten,...

woensdag 13 april 2011

Donut

Hallo,




Ik ben Donut.
Ik ben 25 augustus 2010 naar Nederland gekomen.  Ik ben dus al een half jaartje hier.
Ik ben met een ander hondje in een box gestopt en in een heel lawaaiig ding terecht gekomen. Toen ik daar uit kwam werd ik opgehaald door vreemde mensen, mijn nieuwe baasjes. En nu ben ik dus al een half jaartje bij ze. En ik wil niet meer weg ….

Gek hoor. Ik verstond helemaal niets van ze. Maar ik ben niet dom, ik begreep best snel wat ze bedoelden en van me vroegen. Ik moest wel wennen. In het begin durfde ik niet zo goed te eten en ook niet zo goed te slapen. Ik kreeg een lekker bed! Daar mocht ik op gaan liggen en op een andere plek lag weer een ander bed, daar mocht ik ook op gaan liggen. Ze zeiden dat ik altijd mocht blijven maar in het begin geloofde ik dat niet. Ik was bang dat ze me na een tijdje weer weg zouden brengen, net als mijn vorige baasjes hadden gedaan. En soms ben ik dat nog even. Dan lopen ze weg en ga ik er toch maar achter aan, je weet maar nooit ….. Maar ze zeggen dat ze heel veel van me houden en me nooit meer kwijt willen!

Ze zeggen dat ik al die tijd dat ik hier nu ben langzaam verander. Ik weet wel dat ik in het begin heel veel jeuk had, al dat wandelen erg leuk maar ook wel een beetje zwaar vond, ik ben tenslotte al 11 en ik was best wel dik. Maar inmiddels ben ik een stuk lichter, ren ik als een jonge kerel en vind ik de wandelingen heerlijk.   En inmiddels slaap ik ook echt heel diep. Ze zeggen dat ik dan droom en dat ik dan ook kan blaffen. Ik kan niet blaffen, ik weet niet hoe dat moet, maar dan blijkbaar wel.
En weet je wat ik fijn vindt? Knuffelen. Aaien, borstelen, lekker tegen iemand gaan zitten. In het begin vond ik dat niet zo hoor, maar nu wel!!
En dus lekker samen zijn. Dat zie je wel hier op de foto.
Dat is een van mijn baasjes die op vakantie in de sneeuw ineens met een heel raar ding om zijn arm liep en vervolgens elke dag met me is gaan wandelen in de bergen. Dat was geweldig!! Hij moest ook oefeningen doen en dat doet hij hier, op mijn matje. Dan ga ik er natuurlijk bij liggen en mee doen, gezellig!!

Ik hoop dat een boel van mijn vriendjes uit Spanje ook zo’n fijn huisje vinden. Het heeft even geduurd voor dit verhaaltje er kwam maar ik vind het wel belangrijk dat andere baasjes weten dat zo’n oud hondje als ik ook een fijn maatje kan zijn!!!

Lassie nu Svegi is eindelijk thuis




Op 4 december 2011 was het zover, we halen ons nieuw hondje op die we wel een andere naam gegeven hebben. Ze stond als Lassie bekend maar hebben haar Sevgi genoemd, wat in Turks betekend:Liefde.
 Na enkele bijt incidenten naar anderen toe is dit verleden tijd, ze moest echt wennen en geniet nu naar volle tevredenheid van haar nieuwe omgeving. Ze is echt een schat van een hond en we zijn enorm dankbaar dat we haar hebben gevonden via jullie stichting en dat we haar een nieuwe kans mogen geven, ze verdient dat echt.
 
Ze voelt zich al helemaal thuis en wijkt geen moment van onze zijde, behalve als onze buurvrouw er is want dan zijn we lucht voor haar(geintje) de buurvrouw heeft altijd wat lekker voor haar dus geef haar eens ongelijk. Ik wens jullie nog veel goeds toe en hoop dat jullie ook voor de andere dieren van jullie stichting een goed en liefdevol huis vinden want dat verdienen ze echt.
 
 
Frank en Piet