https://www.facebook.com/share/r/1Do8Po2WTQ/
Wij zijn voor duidelijke regels rond de invoer van buitenlandse honden, in het belang van de honden, en uw initiatief bevat goede elementen. Maar de beslissing over de minimumleeftijd van 1 jaar klopt gewoon niet!
Buitenlandse rescue-organisaties zoals wij, die al meer dan 25 jaar de regels volgen, worden strenger aangepakt, terwijl broodfokkers buiten schot blijven. Met een minimumleeftijd van 1 jaar duwen we mensen die een pup willen rechtstreeks richting broodfok.
En ondertussen zouden wij verplicht zijn om de pups tot de leeftijd van een jaar oud bij ons te houden, รฉn deze zouden dan nog eens perfect gesocialiseerd moeten zijn. Dat is geen dierenwelzijn. Dit is broodfoksteun, verpakt als beleid.
Wanneer worden de akkoorden van uw administratie met Oost-Europese broodfokkers trouwens eindelijk eens kritisch doorgelicht? Het is geen geheim dat veel van deze honden via Belgische puppymills en bepaalde dierenwinkels op de markt komen.
En het ergste is: de duizenden pupjes in het buitenland, die hunkeren naar een thuis, zijn van dit alles de grootste slachtoffers. Dit is enorm teleurstellend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten