Ubis kwam bij ons
binnen als een vrolijke pup, sociaal met mens en dier, een beetje gek en te
speels maar dat is wat pupjes nu eenmaal doen. Hij werd geadopteerd door lieve adoptanten, te lief, want hij werd niet consequent opgevoed. Zij
vertellen dat hij erg speels en vrolijk is, maar dat hij de bovenhand heeft
genomen en nu zijn ze bang van hem. Ubis is erg lief en zachtaardig maar als hij voelt dat je niet stevig in je schoenen
staat gaat hij jou proberen te
domineren en luistert dan niet.
Ubis heeft angst van vuurwerk, stofzuigers, en bezems, dan durft hij uit angst uithalen. Hij luistert naar simpele commando's zoals zit en kom, maar zal wel een sterke leider nodig hebben, die hem kan aansturen. Hij kan het goed vinden met andere honden en stelt zich direct onderdanig op. Toch lijkt het met bepaalde honden soms wat moeilijker te gaan, daarom is een goede kennismaking dan ook zeer belangrijk. Katten zijn niet zijn vriend, daar gaat hij te enthousiast mee om.
Hij gaat graag mee in de auto, tijdens de rit is hij rustig. Thuis slaapt hij meestal in de zetel, maar hij nestelt zich ook graag op een dekentje op de grond, liefst dicht bij zijn baasjes. Van zodra je naast hem gaat zitten, komt hij tegen je liggen en geniet hij van je gezelschap. Hij wandelt goed mee aan de leiband, maar houdt niet zo van lange wandelingen. Hij is volledig zindelijk en geeft mooi aan als hij naar buiten wil.
Wij zoeken DRINGEND een oplossing voor onze Ubis, hij heeft een sterke baas nodig die duidelijk regels stelt en aangeeft wat kan en niet kan. Hij is zeker niet hopeloos en heeft veel positieve kanten… We hopen echt dat we hem niet terug naar ons asiel in Spanje moeten laten keren, dat moet zeker de allerlaatste optie zijn!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten