zondag 23 december 2018

DAGBOEK - Sascha, zat meer dan een jaar in een dodenstation,...

Sascha stond in zijn dodenhok te springen en te springen,… Hij was enorm wild zou je gezegd hebben, maar toen ik me effe met hem bezig hield, legde hij zijn hoofdje in mijn handen en kreunde,… Met zijn pootje hield hij me vast,… Hij kon echt niet meer, het beestje was op, dat kon je zo voelen,… Het was echt een moment van intens verdriet dat bij dat hondje naar boven kwam,… Ik ben een van de ijskoude medewerkers daar gaan zoeken, die me op zijn beurt gek verklaarde toen ik vroeg of hij mee kon,… Hij zat er al een jaar,… Om de een of andere reden waar ik volgens hem geen zaken mee had, was hij pas een week eerder vrijgegeven, dus nu waren zijn dagen echt geteld, zo zei de man,… Sascha ging mee, en was de eerste dagen defensief en erg schichtig,… Maar na een week ontplooide hij zich tot een bijzonder lieve en goede hond, die wel energie heeft en die kwijt moet, moet kunnen lopen en rennen maar dan heerlijk kan nagenieten in een grote, zachte zetel,… Hij is de weg weer opgelopen naar een geluk dat ergens op hem wacht,… Een jaar lang zat hij opgesloten, is niet 1 keer buiten dat hok geweest,… Kan je denken wat dat doet met een jong hondje dat moet spelen, rennen, knuffelen,… We hopen dat hij een baasje mag vinden dat, net als hij, graag wandelt, en dan samen met hem op de bank wil zitten,… Wie zoekt er mee, wie bezorgt Sascha zijn geluk?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten