woensdag 27 augustus 2014

In Memoriam Modena

Op 26 augustus 2014 heb ik mijn allerliefste Modena moeten laten gaan. Modena, mijn hart, mijn ziel..... ze was zo speciaal, van karakter, maar ook vanwege haar kracht die haar ouder liet worden dan voorbestemd was. Ze had een aangeboren hartafwijking waarmee honden normaal niet ouder worden dan 2 of 3 jaar. Ze is bijna 5 jaar mogen worden.
Hoe Modena bij mij kwam is een verhaal apart. Wij zijn, dankzij sponsors, als vrijwilligers naar Zuid-Spanje gereden om Dalo op te halen die een adoptante had, maar niet kon vliegen. Dalo kon alleen met de auto naar zijn gouden mandje reizen. Onderweg werden wij gebeld door Hilde Leunens, ook vrijwilliger van ACE/SHIN met de vraag of we Modena ook mee konden nemen want zij zou dan haar opvangmama kunnen zijn. Modena mocht vanwege haar hartafwijking ook niet vliegen.
Vanaf het eerste moment dat ik Modena zag was ik verliefd. Tijdens de reis terug naar Nederland werd dat gevoel alleen maar sterker. Toch heb ik haar afgegeven aan haar lieve opvangmama, maar ik kreeg haar niet uit mijn hoofd. Uiteindelijk is ze na een paar weken definitief bij mij gekomen.
Ik heb zo van haar genoten, ze was zo lief, vriendelijk, vrolijk en zacht. En zo ontzettend dapper met dat hartje dat tekeer ging als een dieselmotor. Helaas begon twee weken geleden haar hartje het op te geven, ze kreeg last van heel veel vocht in haar buikje en tussen haar longen. De eerste dagen sloeg de medicatie nog aan, maar vorige week werd het duidelijk dat er een eind aan ging komen. Toch nog andere medicatie geprobeerd, maar het mocht allemaal niet meer baten. Toen heb ik moeten besluiten om haar echt lijden te besparen.
Het doet ontzettend veel pijn, maar ik weet dat ze in de hemel is bij haar kindjes en ik zal haar nooit vergeten. Ze is altijd mijn engeltje geweest en dat is ze nu ook echt.
 Mijn ster aan de hemel.

Dag lief meisje.......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten