donderdag 17 oktober 2024

In memoriam Josie no. 12786

Mijn Josie, Jootje, Jo, Jojo, mijn Allesie is niet meer. 30 oktober zou ze 12 jaar zijn geworden maar dat mocht niet zo zijn.

Een afgedankt fokhondje, een van de velen die door ACE/SHIN liefdevol werden opgenomen en in november 2016 met foto en beschrijving op de site is gezet.

Ik was gelijk verliefd op Jo zoals ze op de bijgaande foto stond.

Op 22 februari 2017 mochten we haar van Schiphol afhalen. Na overhandiging van de papieren liep Jootje aangelijnd met me mee, tussen de mensenmassa door alsof dit

de gewoonste zaak was. De roltrap op naar de auto en op schoot mee naar huis gereden.

Na een bad stapte ze in haar mandje en Jo was thuis.

Josie was mijn schaduw. Waar ik was, was zij. Wachten bij de voordeur tot je thuis kwam. Onderaan de trap op je wachten. Ze sliep knus bij me op bed.

Ik was ook de enige die met haar kon wandelen. Zelfs manlief had het nakijken.

In de beschrijving over haar stond dat ze nog nooit gras onder haar pootjes had gevoeld. Het heeft ook even geduurd tot ze daar aan gewend was.

3 jaar geleden kreeg Josie last van haar lymfklieren in haar lichaampje. Jo heeft toen een zware operatie ondergaan waarbij we per toerbeurt een week lang om de paar uur,

ook s’nachts, vocht via een drain in haar lichaampje moesten aftappen.

Ze redde het en we kregen onze oude Jojo terug.

Tot voor 3 weken. Jo liep trager en ontzag haar linkerpootje. We dachten dat ze zich verstapt had maar de dierenarts kon in eerste instantie niets vinden en we werden naar een fysiotherapeut

voor dieren verwezen.

De therapeut had speciaal een plekje vrijgemaakt op zaterdag voor Jo. Zij constateerde dat Josie’s lymfklieren in haar nek waren opgezet.

Maandag bij de dierenarts biopten laten afnemen en opgestuurd voor onderzoek.

Woensdagnacht werd Jo slechter en heb ik met heel veel verdriet besloten om haar te laten gaan. Ik heb Josie dicht tegen me aangehouden die nacht. Donderdagochtend een afspraak gemaakt

en werd even later teruggebeld dat de uitslag van het onderzoek net binnen waren en het niet goed was.

’s Middags is onze Jojo ingeslapen en ben ik in rouw om haar. Ze was er altijd bij, mijn schaduw. Nu is er een afschuwelijke leegte die zij achterlaat en zal de tijd deze moeten helen.

Josie zal altijd bij me blijven in de vorm van een prachtige ring met as van haar.

Mijn dank gaat uit naar het team van ACE/SHIN die mij de kans heeft gegeven Jojo bijna 8 jaar bij me te mogen hebben. 

 

Hedy






   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten