zondag 20 oktober 2024

Xena (Ace Ixena 21837)

Telkens als ik op huisbezoek ga voor ACE benadruk ik dat we geen perfecte honden afleveren en dat een hond in het begin extra aandacht en begeleiding nodig heeft. Ik moest daar vaak aan denken, toen Xena bij ons kwam. Nog onder de indruk van het overlijden van Lucky, wilden we graag voor onze kleine Zorro weer een speelkameraad. Maar toen Xena een paar dagen bij ons was, merkten we dat er iets met haar aan de hand was. Ze dronk wel 4 liter water op een dag. Niet normaal. Samen met de dierenarts hebben we uitgezocht wat het probleem was en dat is nu opgelost. Xena bleek ook slecht tegen autorijden te kunnen. Dus ik rijd tegenwoordig weer alsof ik rijexamen doe. Afremmen voor bochten en rotondes e.d.

In september moesten we 10 dagen naar Zuid Amerika. De honden gingen naar het hondenhotel. Daar waren ze vooral op elkaar aangewezen. En wat we hoopten gebeurde: in die 10 dagen zijn het de grootste vrienden geworden. Ze spelen veel samen, dagen elkaar uit, lopen steeds achter elkaar aan en als de een aanslaat doet de ander automatisch mee, ook al weet die nog niet wat er aan de hand is.

We zijn heel gelukkig met Xena. En we horen van iedereen dat het zo’n mooie hond is. Dat klopt. En we merken dat zij heel gelukkig bij ons is. Een geweldige match.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten