zondag 9 juni 2024

Hoe Macha bij ons kwam.

In maart overleed plots onze lieve poes Angel, ze werd een echte engel op 14 jarige leeftijd bij de dierenarts. Confuus en ontredderd ging ik naar huis met mijn lege mandje. Na een aantal weken zei een collega, misschien heb je nog een plekje in je hart om een andere poes een mooi thuis te geven. Die zin bleef in mijn hoofd hangen, ondanks het verdriet nog om Angeltje. Aangemeld bij Nederlandse instanties voor een poes, die WEL bij onze bejaarde hond Nel moest passen bleef een reactie/match uit. Bij de dierenwinkel zag ik een affiche van ACE in Spanje. Ik stuurde een mailtje en gelijk contact met adequate vragen van wat wil je, wat is de thuissituatie. Daarna bericht of ik een Special Need kat had overwogen. Wij wilden een senior, die toch het langste in asiels zitten een forever home geven, maar goed een Special Need poes is ook welkom. Heel snel kwam Macha in beeld, in mensentaal HIV en Leukemie positief. FIV en FELV heet het bij de poes. Niet overdraagbaar naar mensen of honden maar wel naar andere poezen. 

Goede uitleg per telefoon gekregen van de verantwoordelijke vrijwilliger, thuis nog info uitgezocht en groen licht voor Macha. Deze kater was zeker welkom.

Voor Nel onze hond en Macha was het voor beiden even wennen. Nel weeg 50 kilo dus een beetje een dame van formaat, maar hij had al snel door dat het geen gevaar voor hem was.

Macha ging het huis ontdekken, zocht regelmatig toenadering tot ons en kwam graag bij ons liggen, en nog steeds doet ze dat graag. 

In Barneveld was een dame die zei deze dieren zijn zo dankbaar voor de kans die je hen geeft. Ik was eigenlijk dit gesprek vergeten tot Macha weer zo heerlijk naast me kwam liggen om te knuffelen. Ja dacht ik, u heeft gelijk mevrouw, deze dieren zijn heel speciaal. Het lijkt wel alsof ze begrijpen hoe goed ze het getroffen hebben bij ons, familie die hen een forever home wil geven.

Soms praat ik even tegen Angeltje, de dierenarts kon jou niet meer redden lieverd en het was verschrikkelijk maar Angeltje, jij hebt Macha naar ons gestuurd en we doen er alles aan om hem mooie jaren bij ons te geven.

Zijn koffertje is uitgepakt en opgeruimd en Macha is thuis!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten