vrijdag 1 april 2016

WONDEREN BESTAAN NOG!!!!

Hallo lieve dierenvrienden,

Bij dezen wil ik een  waar gebeurt verhaal met jullie delen en wel als volgt,….
Was sinds november vorig jaar op zoek naar een vriendje voor mijn cockerspanieltje Jody, daar hij erg timide was nadat James, zijn steun en toeverlaat in september plotseling overleden was.
Had inmiddels op vele sites gekeken, en wie schetst mijn verbazing, er stond een cockertje op de site van Stichting SOS Strays, een schimmeltje van 10 jaar oud.
Was gevonden in de middle of nowhere, vlak nabij een asiel…
Direkt gebeld natuurlijk en o, wonder, hij werd voor mij gereserveerd!!
Het een en ander zou betekenen dat ie 24 januari bij mij zou komen, en, sterker nog, hij zou aan huis bezorgd worden.
En ja, het was een oudje, dus, een lekkere dikke kussen gekocht , ouderdom moet immers geeerd worden…
Afijn, vele mails gingen over en weer via de contactpersoon,ook een Ineke, en wij beiden verheugden ons erop dat het cockertje bij mij kwam wonen.
Echter…...de donderdag daarvoor  kreeg ik een mailtje van Ineke, SOS Strays, dat de adoptie geen doorgang zou vinden.
En nu, lieve dieren vrienden, nu komt het, de reden waarom….
Wat bleek nu, het cockertje zijn baas was verhuisd op een kleine afstand van het asiel, dus het ventje was de weg totaal kwijt.
Heeft de databank gebeld over vermissing, alleen, ze hebben het VERKEERDE chipnummer opgenomen, dus een dag nadien kreeg zijn baas te horen dat zijn spanieltje was aangereden door een auto en overleden was, en ingeleverd was bij de plaatselijke dierenarts.
Ja, en waarom zou je dan nog verder zoeken, totdat……de eigenaar zijn buurjongentje toevallig even in het asiel aldaar,kwam kijken en zag daar het hondje zitten van zijn buurman!!!!
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, de eigenaar heeft direct zijn spanieltje weer opgehaald, het hondje was dol en dolblij, en ik, ik heb de doos bonbons, die ik voor degene had gekocht die het hondje aan huis zou bezorgen zelf maar opgegeten, en… heb een leuk contact overgehouden aan Ineke SOS Strays, ook een echte dierenvriend!!!!


Lieve groeten van Joey, mijn enige Spanjaard nog in leven, en zijn Friese vriendje Jody.en van mij natuurlijk, Tieske Nieland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten