donderdag 9 mei 2024

Gisteren, 8 mei, hebben we het 6e jaar van adoptie gevierd van dit prachtige wezentje, onze Lisa, ACE Elisa.

Ze begon haar leven in Spanje, op de meest gruwelijke manier waarop een babyhondje of welk dier dan ook zou kunnen... geen hondenmama, geen familie die haar verwent. Slechts รฉรฉn koude, metalen kooi voor haar, kleine, kwetsbare en bange puppy, gedeeld met vele andere honden, waarvan de meeste veel groter en ouder waren dan zij.

Maar gelukkig is ze precies op tijd door ACE van deze gruwel en van het "doodvonnis" gered. Geen enkel compliment kan ooit volledig de dankbaarheid uitdrukken die wij, dierenliefhebbende mensen, hebben voor deze organisatie en de geweldige dame die het heeft opgericht en alle vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken ❤️ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ’– Elisa heeft een tijdje in Rifugio doorgebracht en ieders hart gestolen, en toen kreeg ze eindelijk goed nieuws: ze was geadopteerd en klaar om naar Nederland te reizen om haar grote hart en al haar liefde aan haar nieuwe familie aan te bieden. Maar helaas (nou ja... laten we eerlijk zijn... nu kunnen we gelukkig zeggen!) bracht haar adoptiefamilie haar terug naar ACE alsof ze een meubelstuk was dat eigenlijk niet bij hun huis paste!!!! Dus van daaruit ging ze terug naar haar pleegvrouw die haar met liefde bedekte en ervoor zorgde dat ze zich minder verlaten voelde. In die periode bereikte de laatste van onze roedel, een prachtige grote zwarte dameshond, een respectvolle leeftijd voor een hond van haar formaat, ze was 16, stierf vredig samen met haar, ons, haar familie om haar heen (we hadden 2 katten, 2 honden en รฉรฉn parkiet, alle 5 gered in verschillende tijden van de straat en de dood).

Na haar dood dachten we een korte pauze in te lassen... in de zin van het adopteren van dieren... omdat we met hen allemaal een intens leven hadden... overal waar we heen gingen, inclusief skivakanties of veerbootreizen naar Terschelling of zeilen over de Adriatische zee...onze rugzak ging met ons mee, gelukkig!

Maar toen wees mijn vriendin, Alexandra Rodrigus, mij op een ACE-oproep om hulp met betrekking tot de kleine Elisa. Ik zag haar foto op FB-bericht en mijn hart was meteen gestolen. Ik heb meteen contact opgenomen met ACE met onze wens om de kleine Elisa te adopteren. Na ongeveer een week konden we haar eindelijk mee naar huis nemen. We gingen naar het opvanghuis en Elisa blafte de hele tijd tegen ons uit angst. Was hartverscheurend.

Maar dan ...

We leidden haar naar onze auto. Ze was niet blij.... Ik zat bij Elisa op de achterbank terwijl mijn man aan het rijden was. We hadden een rit van bijna 2 uur voor de boeg naar ons huis. Terwijl we in de auto zaten, werd Elisa stiller, ze keek om zich heen en toen stopten haar ogen op mij. Dat was het moment dat ons nieuwe leven tekende. Ze kwam dicht bij me, met haar kleine hoofdje op mijn hand, sloot rustig haar ogen en begon te slapen. Al die opwinding van de ontmoeting kostte nogal wat energie van dit lieve kleine puppy.

Toen we thuiskwamen, zat haar staart nog laag, maar toen we de poort naar de tuin openden, rende ze naar binnen en haar staart ging recht omhoog en zwaaide vrolijk. We konden haar gedachten bijna horen: IK BEN EINDELIJK IN MIJN VOOR ALTIJD THUIS. Was prachtig.

Ik heb heel weinig moeite gedaan om Lisa les te geven. Ze was en is nog steeds zo leergierig en wilde volop van haar leven genieten. Ik kan met haar ‘praten’ en ze doet precies wat ik vraag. Ze is ook erg geliefd bij al onze buren en vrienden. Haar "surrogaatfamilie", onze vrienden Alexandra en Frans en hun prijs Bincky (ook een ACE-jongen) zijn haar heel erg favoriet. Lisa is altijd speels en vrolijk! 2 juni wordt ze 7 jaar.... De tijd vloog!!!!

Dank u met heel mijn hart ACE voor het redden van al deze dieren, en natuurlijk mijn speciale dank voor de koningin van onze familie, onze Lisa.


⚘️๐Ÿ€๐Ÿฆฎ๐Ÿ’– GELUKKIGE ADOPTIEDAG LIEVE LISA ๐Ÿ’–๐Ÿฆฎ๐Ÿ€⚘️




Geen opmerkingen:

Een reactie posten