Onze Budy is op 7 oktober 2019 geadopteerd. Budy is als ik in de buurt ben een heerlijk relaxed teckeltje van inmiddels 10 jaar volgens zijn paspoort. Elke dag begint voor hem met een bos wandeling van een kleine 5 km. Dat doen we altijd met de buurman die heeft een uit de kluiten gewassen labrador. Elke hond die we tegen komen gaat Budy heel cool tegemoet, blaft niet, snuffelt wat en trekt vervolgens zijn eigen plan. Als de andere honden los lopen laat ik Budy ook altijd los. Dat kan alleen wanneer ik erbij ben anders neemt hij de kuierlatten opzoek naar mij.
Het is echt een heerlijk stoer teckeltje waar ik volop van geniet.
Meestal pluk ik mijn teckels zelf ook omdat ik tot op heden geen plukster kon vinden die er geen probleem heeft dat ik er graag bij wil blijven, dit omdat Budy toch wel verlatingsangst heeft. Uiteindelijk heb ik iemand gevonden en gisteren is hij geplukt. Ik ben er ongeveer een kwartier bij gebleven en het ging zo goed dat ik toch ben weggegaan met de afspraak “ bel als het nodig is ik ben er zo weer”. Het bleek niet nodig te zijn. Na 2 uur was hij klaar en ben ik hem op gaan halen. Ik heb nu een blote Budy.
Zo hebben we het avontuur “plukken” ook weer beleefd. Het is wel heel grappig we “doen” alles samen. We hebben een B & B waarbij natuurlijk vaak gepoetst moet worden dan zeg ik altijd kom Bud we gaan poetsen waarop ik naar boven ga en hij vervolgens beneden aan de trap geduldig wacht tot ik weer naar beneden komen. Zo hebben we ook een theewinkel die 3 middagen in de week open is ook daar is hij altijd bij, of kom we gaan eten koken hup op zijn kleedje in de keuken, het is echt me and my shadow.
Ik zal foto’s toevoegen van voor en na de pluk, ik hoop stiekem dat het weer snel aangroeit, ik vind hem nu iets te kaal.π€«
Dit waren wat avonturen van Budy en mij,
Je hoort ons vast wel eer een keer,
HarTHEElijke groet,
Sylvia en een pootje van Budy


Geen opmerkingen:
Een reactie posten