vrijdag 3 januari 2020

Hoe een uitje naar de kringloop uitliep op een verschrikkelijke nachtmerrie.


Het was zondagmiddag en we mijn man en ik wilden even de deur uit, het was in de periode dat de honden nog niet goed alleen konden zijn dus ze gingen mee. Aangekomen bij de kringloop winkel ging ik als eerste even neuzen naar wat leuke dingen en Henk, mijn man bleef bij de honden in de auto en was met zijn telefoon aan het spelen . Ik kwam na een kwartier terug met wat hebbedingetjes en loste hem af, alles was nog oke. Ook moesten we nog even van Almere haven naar Almere stad om wat boodschappen te doen bij appie, Albert Hein dus, daar aangekomen had hij een nummer op zijn radio staan wat ik erg goed vond en deed mijn portier open en genoot met een sigaret van de muziek. De autodeur stond dus open........ vervolgens ging ik naar appie en Henk bleef weer bij de honden druk bezig met zijn mobiel, eenmaal aangekomen bij appie hoorde ik tijdens het winkelen een medewerkster iets omroepen, of de eigenaar van een klein zwart hondje zich wou melden bij de infobali. Ik sloeg hier geen aandacht op, want mijn honden zaten toch immers veilig in de auto??? Dus klaar met shoppen en naar de kassa en vervolgens naar de geparkeerde auto, op weg naar huis om te genieten van wat lekkere dingen die ik gekocht had. Ik plaatste mijn tas in de achterbak en reed vervolgens, het was inmiddels 1700 uur en al donker, naar huis. Daar aangekomen de boodschappen en honden de auto uit , we hebben er 4 Guus kwam eruit, gevolgd door Joep en Tom  nu alleen Trufa nog maar......Trufa kwam niet....... paniek ten top waar was Trufa...... geroepen in de straat maar geen Trufa, Henk  kreeg van mij direct de volle laag dat hij niet goed had opgelet, dit ontaardde natuurlijk in ruzie, naar binnen gegaan gelijk Pia van ACE gebeld om te vragen wat we nu moesten doen. Zij adviseerde om terug te gaan naar Almere haven, de kringloop, en daar te roepen maar geen Trufa weer terug. De stemming was inmiddels om te snijden naar Albert Heijn en wederom geen Trufa, het gevoel wat we hadden was verschrikkelijk, leegte paniek en ontwetendheid , op zón moment ben je van binnen versteend.... WAAR WAS TRUFA.... Henk beter bij zinnen dan ik belde de Dierenambulance om te vragen of er iets bekend was maar helaas...maar of god ons aanschouwde kwam er na een kwartier een telefoontje van de Dierenambulance dat er bij iemand, een vrouw, een hond zat die ze had aangetroffen bij Albert Hein, een klein zwart hondje aan de lijn... wat had deze reddende engel gedaan? Ze had Trufa aan de lijn gepakt en heeft een halfuur bij Albert Hein staan wachten of er iemand dus zou aankomen want de kans dat de eigenaar bij Albert was was overduidelijk. Daarna heeft deze mevrouw het om laten roepen wederom zonder resultaat, en heeft vervolgens Trufa mee naar huis genomen waar hij op de bank mocht liggen en vervolgens de Dierenambulans gebeld dat ze een hondje had gevonden. Het telefoontje wat bij Henk binnenkwam was echt een opluchting want Trufa was gevonden!! Wij er heel snel naartoe en daar aangekomen zagen we Trufa heerlijk relaxt liggen en was aan het spelen met het dochtertje van deze mevrouw. Het geluk wat er toen door ons heen ging , het was inmiddels 2100 uur, was onbeschrijfelijk, We hadden Trufa terug!! We hebben in deze situatie heel veel steun gehad van Ineke (ook van ACE) en Pia, waarvoor nog steeds onze dank. Van eten is die dag bij ons niets meer gekomen. Wel hebben we ons gerealiseerd wat er nu eigenlijk gebeurd was, Trufa was n.l gevonden bij Albert Hein. Toen ik dus met de deur van de auto open naar de muziek luisterde, is hij de auto uitgelopen en haar eigen weg gegaan. Elke keer als we bij A|lbert Hein zijn en daar parkeren moeten we weer aan het voorval denken want we zouden niet geweten hebben als we Trufa nooit meer hadden teruggezien, zij is gelukkig niet in verkeerde handen gevallen.........We hebben het er af en toe nog over wat we hadden moeten doen als we hem niet hadden gevonden of als hij in verkeerde handen was gevallen............maar hij is weer terug!!

Nog in het dodingstation waar ze nog net bevallen is voordat ze naar ACE gehaald kon worden




Trufa bij ons in de auto


Honden op bed, wij kunnen er nog net bij😀😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten