zaterdag 25 januari 2020

Dagboek van Fabienne - Gandalf, het slachtoffer van een echtscheiding,...


Gandalf is mijn naam, ik ben geboren en getogen in Cadiz, was de mooie zwarte parel van een echtpaar met huis, tuin en nog twee andere mooie pluche pluisjes,… Mijn leven was compleet, we waren samen een mooi gezin, kinderen waren er niet, mensen kinderen dan, wij waren hun honden kinderen,… We hadden een grote tuin, een mooi zwembad, en overal zachte zetels om ons in rond te draaien, te knuffelen met baasje en bazinnetje,… Dit was mijn gelukkig leven,… Ze waren zo dol op ons, en ik was zo gelukkig met hen, ze zijn mijn alles,…

Als onze baasjes op vakantie gingen waren er vrienden die met veel liefde en gezelligheid ons opvingen,… Het was allemaal zo mooi, mijn leven,… Toen werd het allemaal anders, mijn baasjes werden alsmaar stiller of schreeuwden net heel luid naar elkaar, ze waren alsmaar grimmiger en hadden minder en minder oog voor ons,… Tot op een dag het woord echtscheiding viel,… En toen mochten mijn twee kleine vriendjes, mooie pluisjes met een mooi en lief snoetje en zo goed opgevoed, naar vrienden verhuizen,… Ze gingen weg,… Ik werd hier zo triest en onzeker van,… Weg? Waarom? Hoe, weg? Wat, weg? Waarom weg?

Daar zat ik op een avond tussen hen in, ik keek hen aan, en beiden waren stil,… Noch hij, noch zij keek me aan,… Alleen begreep ik dat ik hen nu ten laste was,… Ook ik moest weg hoorde ik, maar ik probeerde met heel mijn zijn en lieve koppie te laten verstaan dat ik zou blijven wie ik ben, en hen geen last zou bezorgen,… Maar ze brachten me weg,…

De grote poort bij ACE | SHIN leek wel het einde van de wereld,… Ik wist niet wat op me af zou komen,… Ze gaven me over en gingen weg,… Ik keek vol smart naar mijn geliefde baasjes, laat me niet achter aub, laat me niet achter,… Jullie zijn mijn alles,… Maar ik zit hier nu al twee weken, ik ben er het hart van in, ik mis hen zo,… Ik mis mijn familie zo, ik kan niet eten, ik voel me rot en zo verdrietig, ik treur en treur,… Ik mis hen zo,...

Gandalf is nu bij ons, hij is stil en somber, triest en lusteloos,… Hij verdient dit niet, en hoe wij hem ook uitleggen dat op een dag alles goed komt, hij begrijpt het niet,… Een echtscheiding is geen ziekte, noch een reden om je beste vriend te dumpen, zijn trouwe blik, zijn mooie vriendschap is zoveel meer waard, past perfect is ieders nieuwe leven, als je maar wil,… Hij is nog steeds je trouwe metgezel,… Al te gemakkelijk laten mensen hun beste vriend aan hun lot over want hun leven is toch zo triest,… Neem hen niet in huis als het niet voor altijd is,… Hun wereld is ook van tel,… En hoe,…

Informatie over Gandalf vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten