zondag 18 december 2016

Madi en Ayla - voor en na adoptie

Een jaar geleden koos ik voor 2 ACE honden. Eerst kwam Madi, een 11-jarige Podenco-kruising die er 3 asieljaren op had zitten. En dat waren dan nog haar beste jaren als je haar verhaal leest, en dagelijks merkt wat dit hondje wel niet doorstaan moet hebben. Ik wilde graag een 2e hond, een Labrador, omdat ik verliefd ben op dit ras en mijn vorige honden ook lab-herplaatsers waren. Toch was het moeilijk want wat als het niet zou matchen? Daarom ging ik zelf maar naar de refugio om ter plekke te kiezen, en hopelijk op mijn gevoel de juiste hond erbij te kiezen. Dit werd lab Ayla (ACE Damante) omdat ik ervan overtuigd was dat dit goed moest gaan. Maaaarr, mijn oog viel ook op een andere hond … ACE Janine. Dit was zo’n ontmoeting waarbij ogen elkaar kruisen, en die je nooit meer vergeet. Ik ging voor Ayla omdat ik niet zeker was over de match met Madi en Janine. Maar Janine werd niet vergeten en enkele weken later geadopteerd door mijn beste vriendin, wat niet beter had kunnen passen. Nu een jaar later, haal ik Kira (ACE Janine) regelmatig op voor een boswandeling. Dan springt ze in de kofferbak terwijl 2 hondenkoppen over de achterbank hangen, en geeft ze mijn honden een sloeber op de snuit, om vervolgens met beiden heerlijk te lopen en te spelen. Dan geniet ik van mijn ACE driespan en ben ik blij hoe het is gelopen. Een Happy End!

Groetjes,

Angelique

 Madi voor

Ayla voor

Madi na

Madi

Ayla na

Ayla

Ayla en Madi

Ayla en Kira

Madi, Ayla en Kira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten