zaterdag 4 juni 2016

Uit het dagboek van M&M

Aan de lieve mensen van Ace/Shin en allen die ervoor gezorgd hebben dat wij nu hier- in het land van de stjoklat, frieten en bier- een fijn leventje gekregen hebben!
En… aan alle lieve toekomstige adoptanten, ingeval jullie het nog niet weten: „Bodegeuro’s zijn fantastisch!”

Ondertussen hebben wij hier de boel ingepalmd.
Onze tweevoeters hadden al vlug begrepen wat wij willen en gedragen zich netjes.
Soms zeggen ze wel dat wij koppigaard-tjes zijn, maar, héy, zij kennen er ook wat van, hoor.
Ikke (Maatke) heb een vreselijke hekel aan wandelingen. Mijne tweevoeter zegt dat ik een ‚a-typische’ hond ben. 
Maar uiteindelijk ga ik wel mee op voorwaarde dat het maar korte wandelingetjes zijn. 
Ik doe dat voor mijn huisgenoten, dan zijn die ook content. ‚We aim to please!”
O, Maaike wil ook nog iets zeggen: 

Maaike: „ Maatke is een echte vent", die snurkt en laat windjes en dan kan ik niet slapen en dan sjot ik dien macho uit de zetel, voila!i Ik heb gezegd! !”


Maaike: „Zie je dit kleine vogeltje? Zo zijn er hier veel, hoor"
Maatke: „Ja, en die pesten we."

 Maatke: "Maaike, onze tweevoeter roept!
Maaike: „Doe alsof je het niet hoort."

Maaike: "Hiér met dat schaap
Maatke: „dan kunnen we dat aan strippekens scheuren."

Maaike: "GGGrrrrrrrr GGGrrrr..
Maatke: "GGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr"

 
Maaike: „Dat beweegt niet meer?!?"
Maatke: „ Oéi!"

Maaike: „Ik durf niet te kijken. Beweegt het al?"
Maatke:” Nee ik denk dat het ‚Perte Totale’ is.

Maaike: „Zullen we het daar onder de krentenboom gaan begraven?"
Maatke: „Ik weet niet…."

 Maaike: „Pas op, ze hebben ons in de smiezen!"
Maatke: „Doe gewoon, dan gaan ze terug naar binnen." 

Maatke: „Alléé, doe iets! Beweeg nu! verdedig je…."

 Maatke: „ Maaike, terwijl dat gij de put graaft zal ik het verbergen, dan zullen we er wel goed vanaf komen en dat is meer dan gezegd kan worden van dit arme schaap."  

Einde….tot zover….

Mededeling van de redactie:
Bij het tot stand komen van deze reportage werden er geen levende dieren gewond. 
De stunts werden uitgevoerd conform de wet op dierenbescherming.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten