zondag 1 februari 2015

Thuiskomst Novita nu VITA

Maandag 29 september was het zover!
ACE hond Novita kon ik ophalen uit Amsterdam schiphol, samen met mijn broer en dochter, jack russell Murphy, en galgo Spot, stonden wij samen met andere adoptanten te wachten tot de transport boxen naar de plaats van bestemming kwamen. Mijn blonde ruwhaar stond rustig in de box samen met een ander hondje te wachten op wat ging komen, waren sommige andere honden onrustig en blaften wat, Vita hebben we niet gehoord!
Van de karakter omschrijving klopte in ons geval echt alles! ze is superlief, rustig en totaal niet getraumatiseerd, ook met de beide andere honden was het gelijk goed. Wat een superhond! na jaren alleen maar reuen gehad te hebben gehad is het gewoon leuk om er weer eens een teef er bij te hebben.
En de twee jongens zijn maar wat blij met haar, het is net of we haar altijd al gehad hebben, zo goed ging het vanaf het eerste moment.
Ook de eerste nacht, wat ik met een nieuwe hond altijd wel spannend vind, ging probleemloos, geen kik gehoord.
Voorzichtig met de doggies als ik ben, heb ik haar de eerste vier weken aangelijnd met de andere honden uitgelaten, toen op een zaterdagochtend voor het eerst los! Daar had ik een filmpje van moeten maken, zo mooi, rennen en spelen met de beide mannen, en zo enthousiast, dat ze met een bloedvaart pardoes de sloot in stuiterde!
Vita is ook goed gehoorzaam, als ik haar roep komt ze bijna gelijk, Murphy en Spot willen nog wel eens bij een muizenhol achterblijven, als Vita ziet dat ik doorloop komt zij gelijk achter mij aan!
De stap van Spanje naar Friesland is voor Vita blijkbaar niet te groot geweest, met de integratie heeft ze helemaal geen probleem, kortom een tophond!.
Beste mensen van ACE, nogmaals bedankt!!!
Groeten ût Fryslân,
Jochem de Haan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten