dinsdag 1 mei 2018

Doeskja

Een kennis vertelde me dat ze stage ging lopen in Spanje bij stichting ACE en ik ging thuis eens even kijken waar ze terecht zou komen. Natuurlijk ging ik ook meteen even kijken bij de adoptiehonden, want ik zocht nog een maatje voor mijn border collie van 13 jaar oud. Bij het zien van de foto van Doeskja was ik verkocht! Zij zat al in België en dat was voor mij ook wel een voordeel omdat ik dan met Rex eerst al een keer kennis kon maken. We zijn naar het opvangadres van Ann afgereisd waar we hartelijk door 11 honden werden ontvangen. Een hartelijke vrouw met 11 eigen honden (op dat moment) en 2 herplaatsers, waaronder Doeskja. We hebben een stukje gewandeld met de honden en daarna bij haar mee naar binnen geweest en dat ging allemaal vloeiend met de honden onderling, geweldig om te zien. Op 23 december 2017 heb ik Doeskja definitief opgehaald om bij ons te komen wonen, Rex was toen niet fit en had ik thuis gelaten, maar eenmaal thuis ging dat tussen beide honden gelijk goed.
Doeskja is een rustige lieve hond die langzaam maar zeker steeds meer zichzelf wordt, ze is al waakser en beschermender aan het worden.
Inmiddels heb ik ook contact gehad met Nils die Doeskja uit het asiel in Spanje heeft gehaald en naar de stichting heeft gebracht en hij had nog wat extra foto’s voor me waar Doeskja samen met Zoltan op staat, de reu waar ze altijd samen mee heeft geleefd. Zoltan is helaas gestorven in de opvang in Spanje, ik vond het wel waardevol om net een beetje meer geschiedenis van Doeskja te ontvangen.
Ik heb de eerste 2 a 3 weken met Doeskja aan de lange lijn gelopen maar al snel bleek ze los te kunnen en nu zit ze zelden nog aan de lijn als we in het bos zijn, wat heerlijk moet dat zijn als je jaren aan een ketting gelegen hebt.
Doeskja is een knuffelkont en is het liefst bij je in de buurt. Ze is groot en heeft niet te beste heupen dus daar zijn we voorzichtig mee, maar samen met Rex is dat gewoon een prima match.
Rex en ik prijzen ons zeer gelukkig met haar gezelschap en hopen dat ze nog wat mooie jaren in vrijheid mag genieten.
ACE bedankt voor jullie goede zorgen en inzet voor deze honden !

Groetjes Angela







Geen opmerkingen:

Een reactie posten