maandag 22 augustus 2022

Argos (1,5 j) was vorige week de Asielhond in de Dag Allemaal.

Hij vertelt: " 

"Begin juni mocht ik mijn koffertje nemen en naar België komen. In het asiel had ik echt veel vriendjes, maar met de hond van mijn nieuwe mensen wilde het maar niet lukken. Dus tja, ik moest weg. Ik ben nu bij mijn opvangmama. Die kon me al onmiddellijk lezen hoor. Ze zag direct dat ik het moeilijk heb om mijn energie te kanaliseren en om grenzen te respecteren. Ik heb jammer genoeg wel verlatingsangst. Mijn nieuwe mens werkt echt heel goed met me. Nu zit ik op de goede weg, ik begin te begrijpen wat van mij verwacht wordt. Natuurlijk ben ik er nog lang niet, er is nog wel wat werk aan de winkel. Ik ben ook ontzettend aanhankelijk; waarschijnlijk daarom dat het niet zo klikte met de andere hond toen ik eindelijk een thuis vond.

Nu zijn we op zoek naar een nieuw gezin voor mij. We denken aan mensen met een tuin, een gezin (niet met te kleine kindjes want daar ben ik te wild voor). Mensen die genoeg tijd hebben om verder te gaan met mijn training, leuke wandelingen met mij doen en ervoor kunnen zorgen dat ik mijn energie kwijt kan.

Verder ben ik enthousiast, onbevreesd en leergierig. De training die ik nu krijg, pik ik vlotjes op en ik ben braaf in de bench. Het is een droom om met mij op stap te gaan. Ik trek niet aan de leiband, luister goed en ben vriendelijk naar mens en hond toe. Ik ben zindelijk, kan alleen blijven (mits ik wat speelgoed krijg) en ik ben 's nachts een engeltje.

Zin om kennis met me te komen maken ?" 


Meer informatie over Argos vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten