vrijdag 31 juli 2020

Het gaat goed met Xavi


Berichtje van adoptante: "Alles supergoed gaat met Xavi! Hij eet goed, slaapt zonder problemen in een bench onder aan de trap, hij gehoorzaamt zelfs al, wanneer we ZIT en HIER zeggen. Het is een slimme, leergierige en speelse hond. De kippen en Xavi hebben vrede gesloten en zelfs de kat van de buren boeit hem niet echt meer. Hij is heel vriendelijk tegen iedereen. Buiten een paar deugnietenstreken is hij echt een droom om in huis te hebben. We proberen heel consequent te zijn, zodat voor hem heel duidelijk is wat hij mag en niet mag. Zo weet hij al dat hij niets krijgt wanneer wij eten, en dat hij geen aandacht krijgt bij het opspringen naar mensen. Hij komt s avonds aan mijn voeten liggen en gaat wanneer hij even 'pauze' wil in zijn bench liggen. Dat is zijn plek waar iedereen hem dan ook met rust laat. Enkel het wandelen op straat vindt hij nog te eng. Ik ga nu regelmatig met hem naar buiten gewoon op de stoep staan, zodat hij kan wennen aan de geluiden daar. En dat begint te vlotten. Dit weekend gaan we heel vroeg naar het bos. Dan is er nog geen volk en dan met ons vieren is hij misschien meer gerustgesteld. Ik laat hem zelf aangeven wat kan en wat niet op dat vlak. Ik besef dat er veel op hem afkomt, en wil hem de tijd geven om te wennen. We beginnen deze week ook met hem af en toe 'alleen' te laten. Om te zien wat dat doet. We beginnen met gewoon in de bench en dan kamer in kamer uit en zo bouwen we dat op. Ik kan u zeggen.... het is hier grote liefde! En als ik Xavi zie spelen en ravotten, denk in dat het geheel wederzijds is. Dus....alvast een dikke dank u!"





Geen opmerkingen:

Een reactie posten