Pagina's

zondag 23 oktober 2011

We hebben een nieuw P & R Team







La Cala de Mijas, 18 oktober 2011
Beste ACE-collega’s,
 
Graag stellen wij de nieuwe pers, promotie en communicatie afdeling van ACE Nederland aan jullie voor.Nens Janssen en Denise van der Net zijn per 1 oktober 2011 verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van een structureel PR beleid.
Nens is eigenaresse van Fides Videoproducties, het productiebedrijf dat vorig jaar opnames heeft gemaakt bij ACE en momenteel werkt aan een reportage. Na deze korte ontmoeting met ACE is Nens op de achtergrond als vrijwilliger aan de slag gegaan met huisbezoeken en vluchtbegeleiding. Tijdens de ACE Open Dag in Eck en Wiel dit jaar hebben Rineke en Fabienne deze functie aan haar toevertrouwd.
Denise van der Net heeft Nens tijdens een huisbezoek leren kennen. Beiden zijn werkzaam in de media en hadden direct raakvlakken. Denise werkt als freelancer voor verschillende bedrijven en instanties als assistent project manager, content manager (websites) en beheert verschillende perscentra tijdens (paardensport)evenementen.
Wat gaat er veranderen?
Allereerst is de PR afdeling aan het inventariseren. Dit zal enkele maanden in beslag nemen. ACE telt inmiddels behoorlijk wat vrijwilligers die alle verschillende taken bekleden.
Vanaf 1 januari 2012 gaat de nieuwe huisstijl van kracht. Het huidige logo van ACE mocht wat strakker en sterker vandaar het hondje met het prikkeldraad. De oude huisstijl (de poot en de ACE kaart ) zijn verwerkt in de nieuwe huisstijl. In de bijlage treffen jullie het complete logo en het hondje los, beiden kun je gebruiken. Beetje bij beetje gaan we over naar de nieuwe situatie. Zo kun je op de ACE site zien dat bijvoorbeeld de adoptiecontracten al aangepast zijn.
Gestructureerde Activiteitenkalender
Er worden met grote regelmaat acties opgezet. ACE wil deze acties graag structureren met als doel zo veel mogelijk uit een actie te kunnen halen. Wanneer men spontaan zelf een actie opzet is dat geweldig, echter wanneer er teveel acties zijn zal het effect afnemen. Mensen worden dan als het ware ‘actiemoe’.
Dit moeten we voorkomen. Beter een paar acties per jaar goed, dan 10 half. Ook kunnen we bij een juistevoorbereiding de pers beter informeren en proberen om zo veel mogelijk publiciteit te genereren. Het is belangrijk om bij elke actie dezelfde uitstraling en huisstijl te gebruiken en hetzelfde concept uit te dragen.
Momenteel werken wij aan een activiteitenkalender waarbij we zeker hopen en rekenen op de steun van alle vrijwilligers.
Informeren = motiveren
Nens en Denise proberen jullie zo goed als het kan op de hoogte te houden. Voor vragen, suggesties of contact kun je mailen naar pers@ace-charity.org of via de nieuwe Facebookpagina www.facebook.com/acecharity en Hyves www.ace-charity.hyves.nl.
Alle externe communicatie richting media zal vanuit de nieuwe PR-afdeling centraal worden verstuurd.
Er zal actief worden geprobeerd ACE in de media te krijgen. Nens en Denise onderhouden direct contact met Fabienne, Ton en Rineke. Wanneer een plan is goedgekeurd zal volgens het nieuwe beleid worden uitgevoerd. Denise, Nens en Rineke zien jullie ideeën en acties graag tegemoet!
Ton en Fabienne






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten