zaterdag 26 januari 2019

In memoriam TOSCO

Dag lieve mensen van ACE/SHIN,

In september 2007 heb ik Tosco, die op dat moment 4 jaar was, voor het eerst ontmoet. Hij was al in de opvang in België. 

Het was liefde op het eerste gezicht. Ik heb Tosco 2 weken later opgehaald en 11.5 geweldige jaren met hem gehad. 

Tosco heeft een aantal medische issues gehad waaronder een zeer aggressive vorm van kanker in zijn bek maar, ondanks de mening van de onderzoekers, heeft hij het allemaal overleefd.

Tosco is het mooiste wat me ooit is overkomen. Hij was mijn beste maatje, heeft me door de moeilijkste periodes in mijn leven geholpen. Hij heeft me getroost, we hebben oneindig gespeelt, geknuffeld, waren onafscheidelijk en hij was nu net 16 geworden wat een wonder was gezien de (genezen) kanker, zijn enorme hart (letterlijk). 

Toch bleef hij speels tot het einde, zijn gecoupeerde staartje kwispelde altijd en onze liefde was onvoorwaardelijk.

Afgelopen zondag was het ineens voorbij. Hij kreeg een maag torsie en alhoewel ik snel bij de dierenarts was, was Tos te oud en te ver heen voor een zware narcose en operatie. 

Mijn hart huilt, mijn beste, liefste en mooiste vriend ineens weg. De leegte in mijn huis en leven is ondraaglijk.

Ik wil jullie bedanken voor Tosco. Zonder jullie hadden we elkaar nooit gevonden. En wat hebben we elkaar veel kunnen geven. 

Ik stuur een paar foto's van Tosco door de jaren heen mee. 

Veel liefs en nogmaals bedankt voor Tosco en het goede werk wat jullie doen. 

Coen Tollenaar 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten