maandag 21 januari 2019

Doeskja 12877

Doeskja is december 2017 bij mij en Rex komen wonen en wat is ze een
verrijking voor ons leven !

Ze is een heerlijk grote lieve dame die de hondentaal zeer goed verstaat
(als ze niet beperkt wordt met een lijn).
Ze gaat graag met de auto mee naar het bos om daar lekker los alle facetten
van het buitenleven te beleven! Ze is een voorbeeld van een hond die
heerlijk zichzelf is en de juiste beslissingen voor zichzelf kan nemen.

Vrachtwagens, aanhangers en andere auto’s met een zwaar geluid vind ze
spannend en reageert ze op, evenals fietsers die onverwacht of te dichtbij
voorbij komen, dus daar hou ik rekening mee als we door de wijk wandelen.

Sinds een paar maanden is Laska, een Bulgaars teefje mix aan de roedel
toegevoegd waar ze een heerlijke klik mee heeft en samen kan rennen (op haar
manier want die jonge hond op lange ranke benen is niet bij te houden) en
stoeien. Voor Laska is Doeskja dan ook een grote steun. Ook voor oppashondje
Bodie, een Grieks reutje dat erg bang is aangelegd, betekent Doeskja een
grote beschermengel, waardoor Bodie veel meer zelfvertrouwen heeft gekregen
en die nu ook makkelijker los mee kan lopen in het bos omdat hij zich een
stuk stoerder voelt met haar aan zijn zijde. Zo mooi om te zien. Ze is een
echte hondenkenner en weet precies hoe ze een andere hond kan steunen of
juist moet afremmen. Ik kan veel van haar leren.

Het gaat dus hartstikke goed met haar en ik ben erg blij dat ze op mijn pad
is gekomen.

Vanaf deze plek willen wij iedereen een mooi liefdevol en diervriendelijk
2019 wensen!

Angela, Doeskja, Rex en Laska






Geen opmerkingen:

Een reactie posten