dinsdag 19 juni 2018

Pippa, eerder bekend als Brit 14005

Lieve mensen van Ace/Shin,

Begin Januari ben ik op jullie website gestuit en kwam ik een foto tegen van Brit 14005. Op slag was ik verliefd op deze lieve kop. Zij was precies wat ik zocht, ook het ras waar ik naar op zoek was. Van tevoren had ik mijn huiswerk gedaan om te kijken wat voor een hond er bij ons gezin zou passen en daarna heb ik op het ras gezocht. Via een advertentie op marktplaats kwam ik op de site van Ace/Shin. Na overleg thuis met man en kinderen heb ik Brit gereserveerd. Dat was echt wel even spannend hoor!

Vrij snel werd ik ge-contact en moest heel veel vragen beantwoorden, ook kregen we bezoek om te kijken of we wel geschikt waren om haar te adopteren. Echt heel erg goed dat Ace/Shin zo controleert of de beestjes wel goed terecht komen. Eindelijk was het dan zover en mochten we haar ophalen van het vliegveld. Wat een feestje! Voor de kinderen ook heel leuk, ook al was het om 23:00 uur, een nieuw gezinslid haal je met z’n allen.

Bij ons thuis was het wel een beetje wennen voor iedereen. Het lastige was/is het afleren van ongewenst gedrag en het aanleren wat ze wel en niet mag. Daar heb je echt wel veel geduld en liefde voor nodig. Haar naam hebben we ook aangepast naar Pippa, daar luisterde ze het beste naar. Samen zijn we ook begonnen aan een gedragscursus, dat gaat heel erg goed. Alleen na 3 lessen heb ik mijn been gebroken tijdens het wandelen. Pippa vond dit lastig, want ze kreeg niet meer de beweging die ze inmiddels gewend was bij ons. Pippa ging elke keer dingen pikken en slopen, omdat ze haar energie niet kwijt kon. Maar mijn man is begonnen om met haar te fietsen. Daar genieten ze allebei heel erg van. Nu er met haar wordt gefietst is ze in huis weer een hele lieve gezellige hond!

De kinderen zijn ook helemaal gek op Pippa! De oudste laat haar regelmatig uit en doet ook graag kunstjes met haar. Ik zal een klein filmpje bijvoegen.

De vacht van Pippa ziet er nu heel anders uit. Veel zachter en dikker en ook de kleur is heel anders. Volgens de dierenarts komt dit door de sterilisatie. Weer wat geleerd!

Al met al is het een hele goede beslissing geweest om Pippa te adopteren. Ze heeft ons leven een hele positieve draai gegeven. Het is fijn om met het hele gezin te genieten van een wandeling, knuffelen, lachen om haar gekke gedrag. Het is heerlijk en we zijn allemaal heel erg gek op haar.
Pippa, hoe hebben we kunnen leven zonder jou?

Bedankt Ace/Shin.

Groetjes Heleen, pootje van Pippa.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten